Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
annastasia schreef:Ook ik heb het artikel over de verzekeringen in de BIT gelezen, mijn conclusie: betaal zelf maar de veearts rekeningen.
Veel dingen worden uitgesloten zoals kreupelheden, kliniekbezoek, rontgen foto's etc.
Dit zijn nou juist dingen die ik wil verzekeren, vervolgens een torenhoge premie per jaar.
Dan stort ik liever die premie op een eigen rekening en betaal de veearts zelf.
.
).
. Zo verschrikkelijk veel domme pech en ik hoef me echt niet achter mijn oren te krabben of mijn stalmanagement wel in orde is
.
hoe komen ze daar nou aan. annastasia schreef:dus een artikel wat verre van compleet is.
Dat is echt slecht
Jannepauli schreef:Iets om in de gaten te houden is ook dat sommige verzekeringsmaatschappijen vantevoren een behandeling willen goedkeuren - in acute gevallen (koliek, ernstige breuk) hoeft dat niet - maar melden moet je het wél altijd. Je kunt dus niet denken "och, het wordt wel vergoed" want er bestaat een soort van meldingsplicht bij ziekte van het dier. Doe je dat niet dan loop je domweg het risico dat er niet vergoed gaat worden.
pech voor mij
) met Hippozorg. Maandag op de kliniek geweest en slecht nieuws gehad, dinsdag alles incl. de röntgenfoto's naar de verzekering gestuurd, donderdag hadden ze al een besluit genomen en gisteren kreeg ik naast de brief met wat we vergoed krijgen van het onderzoek van maandag (dat kostte 760 euro
) ook een brief of contact met ze op wilde nemen ivm de beslissing. Ik heb gelijk gebeld en ze nemen ons paard over
. Ik heb het weekend bedenktijd gevraagd om alles te laten bezinken en maandag geef ik door wat we willen.
Dat scheelt wel dan
Ziolette schreef:Ik was deze week verwikkeld in een schadeclaim (zo'n rot woord als het om je paard gaat) met Hippozorg. Maandag op de kliniek geweest en slecht nieuws gehad, dinsdag alles incl. de röntgenfoto's naar de verzekering gestuurd, donderdag hadden ze al een besluit genomen en gisteren kreeg ik naast de brief met wat we vergoed krijgen van het onderzoek van maandag (dat kostte 760 euro
) ook een brief of contact met ze op wilde nemen ivm de beslissing. Ik heb gelijk gebeld en ze nemen ons paard over
. Ik heb het weekend bedenktijd gevraagd om alles te laten bezinken en maandag geef ik door wat we willen.
Dit is natuurlijk een vreselijke situatie, maar ik ben wel weer zeer te spreken of hoe vlot en correct alles wederom afgehandeld wordt.
. Ongeschiktheid is 90%.
.Needje schreef:Eerste tip is iig de voorwaardes enorm goed door te lezen.
Dara gata het vaak al fout.
Mijn paard heeft uitgebreide verzekering + ziektekosten.
Uitgebreid omdat ik kreupelheden van binnenuit mee wil verzekeren. (peesblessures e.d.) De basisverzekeringen vergoeden dit nl meestal niet. Alleen kreupwleden door trauma van buitenaf. En vaak moet er dan nog zichtbare schade aan de buitenkant zijn. Ik betaal voor die ziektekosten 200 euro per jaar. (uiteraard komt m'n uitgebreide verzekering daar nog bij)
Ik heb een eigen risico per gebeurtenis van 20% met een minimum van 40 euro. Ga ik echter voor hetzelfde eufel 2x naar de DA geld die 20% alleen voor de eerste keer.
Maximaal keren zij per jaar de verzekerde waarde van m'n paard uit. MAAR met een maximum van 5000 euro.
Ik moet elke schade binnen 72 uur melden. En als ene behandeling meer als 250 euro gaat kosten moet ik ook eerst overleggen eigelijk. Maar dat is in praktijk eigelijk nooit gebeurd en heeft ook nog nooit problemen gegeven.
De ziektekostenverzekering loopt paralel aan je basisverzekering vaak. Dus als jij in je basis al geen kreupelheden van binnenuit hebt, zullen deze in het ziektekostenpakket ook niet vergoed worden. Let daar op!
Ziektekostenverzekering is imo daarom alleen een aanrader als je die kreupelheden wel meeverzekerd hebt.
Veel basisdekkingen hebben tegenwoordig ook operatie vergoeding. Fracturen en koliek. Echter zit daar vaak een maximum aan vast van 1500 euro ong. En ook alleen de operatie zelf wordt vergoed. Niet de medicatie, stalling en verzorging. Hou daar dus rekening mee.
Needje schreef:Ik zat bij Interpolis. Deze is overgenomen, maar heeft wel de Interpolis voorwaarden gehouden. Dus deze zal waarschijnlijk iets afwijken van ER.