Paard gekocht-eigenaar heeft gelogen-

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Re: Paard gekocht-eigenaar heeft gelogen-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 11:57

Bij de stal waar ik sta staan meedere paarden(12) die er allemaal géén last van hebben, alleen een friese merrei heeft er ook last van, maar die had het al voordat ze kwam.

Dus dat zegt genoeg, ik ga zo die mensen eens even opbellen en hopelijk gaan ze niet moeilijk doen.

Ik laat het weten.

Groetjes Mandy

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:02

Veel succes
hopelijk kan je haar zo weer terug brengen Knipoog

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:41

@Mandy_89: allereerst succes met het 'confronteren' van de handelsstal. Ik kan me best voorstellen dat je, als je een flinke excemer hebt meegemaakt, er niet op zit te wachten om een nieuwe excemer te kopen. Het ontbinden van de verkoop lijkt me, in jouw situatie, dan ook absoluut de beste aanpak.

Echter heb ik het gevoel bij jouw berichten dat je er 100% van bent overtuigd dat dit paardje al exceem had toen je hem kocht. Of althans; al gehad zou moeten hebben. Dit is bij mijn weten niet per definitie het geval. Zoals velen voor mij al hebben aangegeven kan exceem van de een op de andere dag op komen zetten. Door allerlei interne en externe redenen reageert dit paardje nú allergisch. Het kan zijn deze allergie daarvoor nog niet/nog nooit was geprikkeld. En dat dus de handelsstal er niets van wist. Houdt daar in je gesprekken met de handelsstal ook rekening mee. Als het namelijk zó is, dan zijn zij nu ook de dupe. Een exceem paard is tenslotte lastiger te verkopen en minder waard, zeker bij flinke exceem. Niet dat je daar rekening mee moet houden an sich, maar blijf in ieder geval open minded!

Daarnaast wilde ik nog even reageren op je reactie dat de andere paarden op stal (m.u.v. de frieze merrie) geen exceem hebben en het daardoor dus géén exceem gevoelig gebied is. (Althans, dat lees ik eruit). Het een hangt niet samen met het ander. De andere paarden zou je, mogelijkerwijs, in het ergste 'exceemgebied' zetten, en dan nòg hebben ze nergens last van. Wellicht zijn zij gewoon niet gevoelig daarvoor. Niet alle paarden krijgen exceem, al zijn het er wel steeds meer, lijkt wel. Dus het feit dat de andere paarden op stal geen exceem hebben, geeft niets aan over het gebied waar jouw stal in ligt. Kijk daar ook eens kritisch naar. Midden in bos/boom rijk gebied? Veel stille wateren met weinig natuurlijke stroming? Windstil?

Verder wens ik je natuurlijk veel succes en hoop ik dat je de verkoop ongedaan kan maken (paarden zijn, eerlijk gezegd, duur genoeg, dus op een 'miskoop' zit je niet te wachten. Voor de juiste persoon die wel tegen de exceem kan, is dit paardje misschien weer het juiste paard Knipoog) en dat je dan je 'droompaardje' kan vinden!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:30

heeft er iemand aan gedacht dat het paard wel 200 km verderop geboren kan zijn en pas kort bij die handelaar stond...? het is tenslotte een handelsstal, geloof niet dat die zelf hun eigen voorraad fokken Lachen

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:04

Ik ben met de vorige eigenaar in overleg, het lijkt erop dat alles nog goed gaat komen:) laat het weten,.

Groetjes Mandy

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:26

Eigenaar gaat nu toch moeilijk doen. Hij zegt de hele tijd dat ik haar met betadine moet wassen, en dat het dan over moet gaan. En dat hij ook niet wist dat ze exceem had dus hij er ook niets aan kan doen.

Ben nu aan het bedenken welke stap ik nu moet gaan zetten,

Groetjes Mandy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:33

rechtsbijstand bellen, die kunnen je wel verder helpen.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:06

@mandy_89: ik zie dat je het paard(neem aan dat het degene is waar je het hier ook over hebt) te koop hebt gezet?...zou er toch duidelijker bij zetten dat de kans op zomerexceem aanwezig is en niet alleen over vliegjesgehalte praten bij je advertentie...misschien ben ik een zeikerd maar ik neem aan dat je bij de verkoop in ieder geval duidelijk maakt dat de kans groot is dat het erger kan worden...toch? anders doe je iemand aan wat je nu zelf is overkomen...
verder blijft het balen Boos! dat degene waar je je paard hebt gekocht lastig doet...kan je rebverz met een verklaring van je eigen DA niks doen voor je?...

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 17:15

Zoals ik net al zei, de vorige eigenaar wist het ook niet. Ze had toen ik haar kocht ook volle manen en staart.
En het zou aan de omgeving liggen, heeft ook groot kans. Vandaag dat ik dat erbij heb gezet. En de mensen die haar dan zouden kopen, mogen haar ook op proef doen. Als het dan na de verhuizing nog niet over is, mag ze altijd weer terug.

Ik zeg het er tenslotte bij..

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:45

ok, nee bedoelde het ook niet zo rot als het er staat Bloos , maar vroeg het me af, op proef is supernetjes! Knipoog

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:17

Ik had vooral zoiets, ik zet ze eigenlijk liever zelf te koop, en verkoop ze liever zelf aan een goed adres.

Want als ze terug gaat weet ik ook niet wat er met haar gaat gebeuren, vind het allemaal erg genoeg.

Verder is ze zo lief, maar hier in de omgeving gaat het blijkbaar gewoon niet goed, terwijl ze bij de vorige eigenaar er absoluut geen last van gehad moet hebben. Ik ga ze sowiso met betadine shampoo wassen , dat advies heb ik gekregen.

Hopen dat het dan minder wordt, maar vind het gewoon ook zo zielig voor haar,je ziet ze gewoon zielig kijken van de jeuk..

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:25

Betadine helpt bij mijn paard ook Ja ter verlichting en het verkomt natuurlijk dat het gaat ontsteken, hoop dat het beestje goed terecht komt

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:33

dit is toch duidelijk een verborgen gebrek?
dan kan de eigenaar gillen wat hij wil, jij kan je paard gewoon terugbrengen lijkt me..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:48

Flora dit is niet waar. zoals reeds aangehaald kan dit plots op duiken. heb een paard gehad van 10 jaar waarvan 6 jaar in ons bezit, toen als fokmerrie ingezet en met dat ze vaker op wei kwam plots eczeem gekregen. Dus het is aan de koper om te kunnen bewijzen dat de pony/paard dit al had bij aankoop. echter is dit bij zomerexzeem zeer moeilijk, te meer zoals Ts zegt, paardje had niet de verschijnselen bij aankoop.
Ik zou als verkoper ook niet geneigd zijn om dan zomaar terug te nemen.