Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:57

Citaat:
Als het bij die andere van mij gebeurd was waren de gevolgen denk niet te overzien.Dat is een paniekzaaier eerste klas en die wordt compleet gek

Zou ik ook worden als ik jouw reactie hier zo eens lees.
Verder sluit ik me volledig aan bij Kiwiko.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:01

Laat het lekker. Zij zegt dat ze het allemaal gedaan heeft en aangezien je niet gezien hebt dat het niet waar is kan je haar niet voor leugenaar uitmaken. Als ik haar was zou ik ook vragen waar je mee bezig bent.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:09

Als je iemand anders vraagt ( ookal is er een schema) om je paard te doen, kun je er niet vanuit gaan dat die gene het op exact de zelfde manier doet als jij 't zou doen.
Misschien heeft de gene die 'm buiten heeft gezet er wel een hele andere knopp in gedaan als jij tegen haar had gezegt, maar dat is het risico als je het door een ander laat doen.
Het nu op haar willen verhalen vind ik not done, had je het zelf maar moeten doen ( ondanks het schema) dan was het gebeurd zoals jij et wou.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:11

Tuurlijk is het vervelend dat je deken stuk is. Maar ja hoe dat is gebeurd kan je niet meer achterhalen. Maar wat is belangrijker een goede sfeer of het betalen van de deken? Het is maar waar je voor kiest.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:22

Ik weet wel dat als je mij zo'n knunstje zou flikken, ongeacht of ik het touwtje nou wel of niet vergeten was vast te maken, je alles zelf had kunnen doen in het vervolg!
Kom op zeg, wees blij dat iemand dit voor je doet.... Als ik zo'n dramatisch topic hier op Bokt voorbij zou zien komen over mij..over aansprakelijkheid,m was ik toch even goed uit mijn pan gegaan tegen je!

Jij bent verantwoordelijk voor JOUW knol!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:30

Wat is er eigenlijk kapot aan de deken?
ligt hij helemaal aan flarden?

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:46

Linda_love_U schreef:
Dat is nou juist ook gebeurd.Heb het een paar keer voor gedaan hoe alles moest en zat.
Ik denk dit gewoon omdat ze al vaker dingetjes vergeten was.
Zoals de staldeuren vast te maken dat ze niet dichtwaaiden.En vergeten de draden open te doen dat ze op het gras konden waar door ze een hele dag zonder eten gestaan hadden.De draden op te hangen zodat ze niet op de grond komen en t stroom wegtikt Tong uitstekenVan die soortje dingetjes.Dus dan is het toch ook wel aanneembaar dat ze dit ook vergeten zou kunnen zij vast te maken?
Had t van de draden en deuren ook al een keer eerder gezegt maar nu was dit gister dus ook vergeten.

Vast niet expres maar t is wel gebeurd.

Juridisch heeft dit niks met jouw kapotte deken te maken. Als jij haar opdracht hebt gegeven om die deken om te doen, blijf jij toch verantwoordelijk voor je eigen spullen en kan je dat niet verhalen op een stalgenoot. Je zal dus zelf een nieuwe deken moeten betalen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:58

Een klein detail Knipoog Hoe kan ze vaker vergeten die draden en dergelijke open te maken (waardoor ze geen eten hebben) als dit de eerste keer is? Of lees ik dat verkeerd? Lachen

Ik denk ook niet dat je hier iemand op kan verhalen, ik, bezitter van een enorme dekensloper weet dat als geen ander. Die van mij weet de eerste dag haar dekens al compleet te slopen, daar gaat er wel meer dan 1 door in 1 winterseizoen. Ik heb wel eens meegemaakt dat een bekende dekenbijter erop verhaald werd, maargoed daar zag iedereen hem bezig.. Nee dit soort dingen vallen gewoon onder het paardenbestaan, leuk is anders, maar zo zit het gewoon.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:01

Bij ons gaat het niet eens perongeluk dat een deken kapot is Nagelbijten / Gniffelen
We hebben 1 paard en dat is de 'leider' en als je een vliegendeken bij je paard opdoet waardoor die 'onherkenbaar' is gaat 'ie erachter aan. We hebben alles geprobeerd maarja, dan maar geen deken jammer dan.

We hebben ook een ander paard een arabier en dat is gewoon de dekenmoller.
Hij trekt gewoon echt express aan die dekens van al die paarden Clown

Gelukkig heeft Jazz alleen in de winter een stevige deken.
Ik zou verder niet moeilijk doen over wie het gaat betalen etc etc.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:20

Net als vele andere in dit topic vind ik dat je nogal flauw reageert.....

Als zij zegt dat ze alles goed vastgemaakt heeft dan moet je daar gewoon op vertrouwen. Ik zou het niet pikken als ik zomaar van iets beschuldigt wordt hoor.

Je gaat er ook maar meteen vanuit dat zij dit gedaan heeft, paarden zijn nu eenmaal handig in dekens slopen.

Overigens vind ik een touwtje onder de staart ook niet echt een goede oplossing voor een paard dat met de deken de wei opgaat. Hierbij zou ik toch echt een deken met bilriemen gebruiken. Als ze een keer rollen dan is zo'n touwtje als zo los namelijk. Met bilriemen voorkom je dat de deken dan scheefzakt etc.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:33

Clyde schreef:
Tuurlijk is het vervelend dat je deken stuk is. Maar ja hoe dat is gebeurd kan je niet meer achterhalen. Maar wat is belangrijker een goede sfeer of het betalen van de deken? Het is maar waar je voor kiest.

Ja idd. Je kunt hier nu wel een heel 'drama' van maken maar ik denk dat je dan niet echt geliefd gaat zijn op stal.
Ik snap dat dit echt banketstaaf is dat het deken nu kapot is en het is ook toeval dat juist zoiets bij haar gebeurt. Maar jij kunt niet bewijzen dat het haar schuld is. Het lijkt me namelijk niet dat iemand expres dat touwtje loslaat zodat je deken kapot gaat. Zo zijn mensen niet ingesteld hoor.
Ik zou gewoon niet moeilijk doen, en een nieuw deken kopen. Als je het niet vertrouwt dan moet je hem voortaan zelf maar op doen. Heel cru maar zo is dat nu eenmaal (:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:48

als je wilt kun je proberen het toch te verhalen op haar verzekering, maar als zij daar niet achter staat heb je grote kans dat je haar hulp in de toekomst wel kunt vergeten.

Hier lopen de paarden ook met dekens voor de dazen en muggen.
Er loopt 1 paard bij waarbij de deken ondanks buikflap, bilriemen en riem tussen voorbenen toch nog steeds scheefzakt, bij zijn benen gaat hangen en hij is er zelfs een keer uitgestapt. En dan zat alles echt wel vast, want moest het eerst losmaken.

Verder regelmatig in de winter een keer een buiksingel los, of een bilriempje waarbij de musketon nog heel is, maar waarschijnlijk met rollen in het zand oid los is gegaan.

Het is dus moeilijk te bewijzen dat zij het echt vergeten is, of dat het door pech los is gegaan. Als ik er eerlijk van overtuigd was dat ik het allemaal vast had gemaakt en ik zou zo benaderd worden, dan zou ik flink pissig worden.

als zij verder zoveel dingen vergeet, dan is zij misschien niet een geschikt persoon om zelfstandig de paarden te doen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:54

Nou, daar zou je bij mij ook niet mee aan hoeven komen hoor! Ook al vraag jij het aan iemand anders, het blijft jouw verantwoording. En je weet niet wat er gebeurd is in de wei.
Niet meer over mutsen zou ik zo zeggen. Is het het waard om gedoe op stal over te krijgen met degene die de deken heeft opgedaan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:55

Als ik iemand zijn pony buiten had gezet en ik zou zeker weten dat ik het goed heb vastgemaakt, dan zou ik toch behoorlijk tegendraad worden door dit soort beschuldigingen. En ik zou dus ook niks meer voor die persoon doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:14

Wat een kinderachtige reactie zeg. Als je bij mij op stal stond kon je het mooi vergeten.Niet alleen wat betreft verzekering, maar ook wat betreft het nog eens iets voor je doen.

Mijn pony sloopt ook nooit iets, maar soms hangt er bij hem ook wel eens een singeltje los. Vorig jaar was hij met rollen met zijn voet in zijn buiksingel gekomen en mijn hele dek was aan gort. Ik stond erbij en keek ernaar. Hoe die het gedaan heeft is me nu nog een raadsel, maar al zou een ander het gedaan hebben, dan nog is het mijn verantwoording.

Het zijn en blijven beesten en je weet als je paarden hebt dat er wel eens iets stuk kan gaan en dat paarden houden handen vol geld kost.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:31

Ik heb in mijn tijd met mijn (vroegere) pony heel wat gesloopte dekens meegemaakt, maar er nooit aangedacht om die op iemand anders te verhalen. Waar gehakt wordt vallen spaanders, denk ik dan maar. Mijn paardje had een lichte vorm van zomerexceem en ik had dus altijd een tweede deken op voorraad voor het geval mijn deken weer eens gesloopt werd. Ik heb zelfs een keer heel enthousiast mijn gloednieuwe bucas buzz off omgedaan en toen ik de volgende dag kwam was het een legpuzzel. Tuurlijk baalde ik wel, maar ja, t is niet anders (en die krengen zijn duur!)

Wat betreft je volharding dat zo'n deken niet af kan als de staartlus goed zit; daar ben ik het niet mee eens. Zodra de deken gaat schuiven (omdat bijvoorbeeld de kruissingel los gaat) dan houdt zelfs een goed vast gemaakte staartlus de deken niet recht. Ik heb een vliegendeken gehad met 2 voorsluitingen, 2 kruissingels, 2 beenriemen en een staartlus en die staartlus is echt niet zo sterk als beenriemen bijvoorbeeld. En zelfs daar kunnen ze 'uitstappen'.
Dekens zijn nooit paardproof, nooit zo goed dat ze niet afkunnen. Helaas, maar waar. Dus jouw stellige overtuiging dat zij de deken niet goed heeft vastgemaakt, terwijl zij aangeeft dat het wel zo is, vind ik persoonlijk nogal beledigend naar jouw stalgenoot toe.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:39

... tja ...
een deken met been koorden blijft veel beter liggen dan een deken met een bilkoord
en weet je , ook al heeft de deken bilkoorden / riemen
DAN NOG kan dit gebeuren ..

bij mij ook wel eens gebeurd met een deken met een bilkoord
ook daar was die los geraakt
en het paard had het echt zeker te weten zelf voor elkaar gekregen ..
heb zelf de deken omgedaan en paard liep al weken met deze deken
heeft nu deken met been riemen Vork dan is de klans toch iets kleiner Bloos

ships happens .. wie zijn schuld het is doet er niet toe
feit blijft dat hetpaard het zelf ook gedaan zou kunnen hebben
en daar je er niet bijstond bij het aandoen van de deken
en het moment dat het fout ging
is het een welles nietus spelletje

laat het rusten ..

dingen kunnen nu eenmaal gebeuren
en als je in het vervolg zeker wilt zijn dat een ander
daar niet de oorzaak van is dan moet je het lekker zelf aandoen Vork
en het dus ook niet aan een ander overlaten Knipoog
mocht het dan nog eens gbeuren , weet je iedergeval dat je er niemand op kunt
aankijken Sigaar

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:49

Tjah, Als je de kosten terug wil van je deken zou ik contact op nemen met de verzekering!
En als je bang bent dat jou spullen gesloopt worden door andere moet je alles zelf doen!
Denk niet dat zei met opzet jou deken wilde (laten) slopen!
Denk ook niet dat zei verantwoordelijk is!
Het is jou paard dus ook jou verantwoordelijkheid.
Ik zou nooit de kosten verhalen op iemand die mijn paard buiten zou zetten. Zou juist blij zijn al iemand het voor mij wilde doen. Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:54

jemig wat een aanstellerij zeg, die kruissingels gaan sowieso wel vaker los en ik ken genoeg paarden waarbij het achterste touwtje bij de kont ook losgaat of dat het er zelfs helemaal niet aanzit.. En ook die dekens blijven op hun plaats:
jouw schuld dus, jij bent aansprakelijk, het is jouw paard en jouw deken en je kunt toch niets bewijzen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:01

Ik vind dat jij een beetje moeilijk doet, een deken is een gebruiksvoorwerp en die gaan nu eenmaal wel eens kapot.
Het paard en de deken is van jou, dus jou verantwoordelijkheid.
Het is jouw woord tegen die van haar. Dus allebei hebben jullie geen poot om op te staan
En als ze vaker dingen vergeet, waarom heb je haar dan de paarden laten doen? Dan had je het zelf moeten doen, en niemand anders.
Ik vind dat je erg overdreven reageert.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:04

nou is mijn peerd een sloper............. had ik iedere keer mijn stalhouder aansprakelijk moeten stellen omdat hij de dekens wisselde voor me?

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:11

asjemenou schreef:
Wat is er eigenlijk kapot aan de deken?
ligt hij helemaal aan flarden?

Ja is helaas niet meer te maken. De zijkant is helemaal stuk gescheurd.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:14

Nou als je mij stalgenootje was had ik gezegd voortaan mag je het zelf regelen dat je pony een deken op krijgt voordat ze buiten komt. Als je iets uit handen geeft moet je die persoon vertrouwen dat het goed gaat als dan later blijkt dat de deken op de een of andere manier toch kapot is gegaan. Jammer dan pony zal wel uitbundig gerold hebben ofzo kan altijd gebeuren. Bij ons is het ook regelmatig dat er een singel loshangt of het koordje bij de staart.
Denk dat je trouwens zoiezo blij moet zijn dat je stalgenootje bereidt was eerst de deken er op te leggen voordat de pony naar buiten gaat is toch weer extra werk wat ook weer tijd kost.
Vindt dus ook dat je het niet (op de verzekering) van je stalgenootje kan verhalen toch eigen verantwoording had bij jezelf net zo goed kunnen gebeuren.

Groetjes genja

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:15

Die dingen gebeuren...

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:18

ach meid het is maar een deken. je ponny leeft nog hoor!

koop een nieuwe deken, en zeg tegen je verzorgster sorry dat ik je beschuldigd heb (je heb het niet gezien dus mag je haar ook niet beschuldigen!) zand erover....

maar goed dit is mijn mening...