Wonden door dekens, Divoza wil dekens niet terugnemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Wonden door dekens, Divoza wil dekens niet terugnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:12

Ik vind het toch nog steeds gedeeltelijk je eigen schuld, en een beetje schuld van divoza. Daarom vind ik dat ze het al heel redelijk maken, als je korting krijgt voor de helft van het aankoopbedrag van je deken.
En als je ze op hebt gehad 1 dag kunnen ze inderdaad niet geruild worden, want dan heb je het kaartje er als het goed is af gehaald.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:18

Als de deken geen deugdelijke pasvorm heeft, dan moet je bij de leverancier zijn (pagony) en niet bij Divoza. Divoza verkoopt de deken alleen, zij maken hem tenslotte niet. Maar je zou wel aan Divoza kunnen vragen om een klacht neer te leggen bij Pagony, ZIJ leveren een deken met een ondeugdelijke pasvorm. Je gebruikt dan Divoza als tussenpersoon. Als Divoza daar niets voor voelt zou je zelf een klachtbrief naar Pagony kunnen sturen met foto's (die foto waar de deken duidelijk trekt is wel een goeie).

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:21

Van de website consuwijzer:

Citaat:
Verkoper aansprakelijk
Als een product niet voldoet aan de verwachtingen die u ervan mag hebben, is de verkoper daarvoor aansprakelijk. U hebt namelijk met hem een koopovereenkomst gesloten en dat houdt in dat hij wettelijk verplicht is u een deugdelijk product te leveren.

Als uw verwachtingen van het product onjuist waren, te hoog of onrealistisch, en het product deugdelijk is, is de verkoper niet aansprakelijk.

Niet doorverwijzen naar fabrikant
De verkoper mag u niet doorverwijzen naar de fabrikant van het product.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:28

Pagony = Divoza.
Pagony is het eigen merk van Divoza...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:35

HannahFrouk schreef:
Als de deken geen deugdelijke pasvorm heeft, dan moet je bij de leverancier zijn (pagony) en niet bij Divoza. Divoza verkoopt de deken alleen, zij maken hem tenslotte niet. Maar je zou wel aan Divoza kunnen vragen om een klacht neer te leggen bij Pagony, ZIJ leveren een deken met een ondeugdelijke pasvorm. Je gebruikt dan Divoza als tussenpersoon. Als Divoza daar niets voor voelt zou je zelf een klachtbrief naar Pagony kunnen sturen met foto's (die foto waar de deken duidelijk trekt is wel een goeie).

Dit is niet altijd het geval. Divoza verkoopt het product en is daarom aansprakelijk. Tuurlijk moet dit ook door gespeeld worden naar Pagony, maar divoza is toch de verkoper en kan niet zo maar de handen er vanaf halen. Ik neem namelijk aan dat je alleen spullen verkoopt waar je "achter staat".
Ik vind ook dat divoza niet zo netjes handeld. Wil jij je klanten kring behouden, hoor je dit gewoon netjes af te handelen en de klant een nieuwe aan te bieden (in zelfde prijs) of geld terug te geven.

Komt ze na 28 uur terug met de dekens omdat ze ze niet mooi vind, dan vind ik het een ander verhaal.
Maar dit is gewoon heel slecht en divoza hoort ze dan gewoon terug te nemen en ze weer terug te sturen naar pagony. Volgens mij zijn ze hiervoor gewoon verzekerd. Want het is wel heel gek dat bij meerdere paarden deze klachten voorkomen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:23

Ik wist trouwens niet dat Pagony het eigen merk was van Divoza.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:46

Laten we ook wel wezen: Pagony is een huismerk dat een paar prijsklassen goedkoper is dan merkdekens. En dat verschil zit hem ook en vooral in de kwaliteit. Je kan de producten van het merk Pagony ab-so-luut niet vergelijken met andere merken qua materiaal, pasvorm, degelijkheid etc.

Je kan niet voor een duppie op de eerste rij zitten....

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:55

Klara16 schreef:

Maar dat mag niet betekenen dat er gevaar voor de gezondheid ontstaat. Dat een goedkoper produkt minder lang meegaat of inderdaad wat minder mooi ligt of zit is tot daaraan toe, als je er wonden van krijgt is dat een heel ander verhaal.

Als je spullen bij Zeeman koopt wil dat toch ook niet zeggen dat je dan de kans loopt op letsel, zou mooi wezen Knipoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:28

ElCid: ik heb een gelijkaardige ervaring als TS met een Pagony eczema. Het achterbeen van mijn paard lag helemaal open door de bilkoorden. Ik ben daarna verder gegaan met een rambo deken en het verschil in pasvorm is hemelsbreed.

Ik zeg niet dat de fabrikant zomaar van die rare dekens mag maken. Ze zijn écht slecht. Maar voor de halve prijs van andere merken kan je het voor een deel zien aankomen. Goedkoop duurkoop, in dit geval.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:38

Daarom koop ik geen dekens van pagony!
Mijn pony bij heeft een moeilijke pasvorm, ik controleer dus alles heel goed voordat ik haar uberhaupt met een deken laat lopen.
Kwijfel ik stuur ik de deken gelijk retour.

Ik vind dat divoza wel netjes is met hun voorstel.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 14:12

Mijn paard heeft juist geen moeilijke pasvorm. Tot nu toe nooit problemen met dekens gehad, als mijn paarden wel een moeilijke pasvorm hadden gehad, dan vind ik het een heel andere situatie.

En ik ben het met ElCid eens, je mag mindere kwaliteit verwachten, dus dat hij niet lang meegaat, sneller slijt, goedkoper stofje ed. Maar niet dat een paard er wonden van krijgt.

Ik heb de Divoza gebeld, zij blijven bij hun standpunt. Voor de zekerheid heb ik Consuwijzer nog gebeld, zij gaan zelfs nog een stapje verder, zij hebben het niet alleen over een ondeugdelijk produkt, maar zelfs over een onveilig produkt. Dat wordt nu nagezocht en ik krijg daar maandag weer bericht over.
Ik heb nu dus al bij 2 instanties nagevraagd en beide instanties stellen mij in het gelijk. Gelukkig worden consumenten goed beschermd Knipoog

Nu moet ik ook eerlijk zeggen, nu zal ik mijn geld terugkrijgen ook, ik leg het als het nodig is wel aan de geschillencommissie voor.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:18

Wow, TS Afgod

Je bent goed bezig.

Ik heb er indertijd niet verder op aangedrongen, omdat ik al problemen genoeg had met mijn paard. Maar wat jij doet is goed. dat zal ze bij divoza eens afleren om van die rommel op de markt te gooien. Mijn sympathie heb je!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:26

Groot gelijk dat je ze op de hielen zit, laat ons wel weten hoe het afloopt.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:38

kohtje schreef:
Ik vind dat Divoza het netjes met je maakt. Je hebt de dekens die de wonden maakte en je krijgt een korting op de andere dekens. De oude dekens was je en verkoop je bv via mp.
Dan kom je er nog goed uit toch?

Nou ja dan kom je er lekker uit ja, een ander paard met deze wonden en slechte pasvorm opzadel? Scheve mond

Nee, 3 paarden met wonden in 1 nacht kan niet goed zijn, divoza reageert netjes, maar ik vind dat je recht hebt om je geld terug te krijgen, naar mijn mening is dit geen degelijk product!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:42

Klara16 schreef:
RedPassion schreef:
Maar dat mag niet betekenen dat er gevaar voor de gezondheid ontstaat. Dat een goedkoper produkt minder lang meegaat of inderdaad wat minder mooi ligt of zit is tot daaraan toe, als je er wonden van krijgt is dat een heel ander verhaal.

Als je spullen bij Zeeman koopt wil dat toch ook niet zeggen dat je dan de kans loopt op letsel, zou mooi wezen Knipoog
Hoe verklaar je dan dat Zadelmarkt al jaren zeer lage kwaliteit met slechte pasvorm en zelfs ronduit gevaarlijke zadels mag verkopen ??

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:54

Omdat niemand klachten indiend?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:16

even stipje, ben benieuwd anar de afloop. geef TS volledig gelijk en ik ben ook van mening dat je je geld terug moet krijgen!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:07

Idd moet je je geld terugkrijgen,
ik heb nooit pagony dekens gekocht maar zal dat nu zeker nooooit doen ook!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:57

Ik ben erg benieuwd hoe dit zal aflopen.
Geef je groot gelijk dat je niet akkoord gaat met korting. Dekens horen gewoon géén wonden te veroorzaken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:00

wat een rare plekken zeg Verward

ik had die deken ook altijd voor mijn paard, lag altijd prima, maar sinds mijn paard kwa bouw erg veranderd was lag hij niet zo denderend meer...

voor de andere paarden op m'n werk waren we ook opzoek naar vliegendekens en omdat ik hier wel goede ervaringen mee had die maar meegenomen..
bij het passen bleken ze voor geen meter te liggen, of de pasvorm is compleet veranderd of, wij hebben zulke rare paarden (paarden met normaal tot brede borst, en veel front) Verward
hebben ze op verschillende paarden gelegd, maar geen van allen lagen ze fatsoenlijk op.. kan me dan wel voorstellen dat er zulke rare plekken kunnen ontstaan. Nagelbijten / Gniffelen

iig veel sterkte ermee Ach gut en ben benieuwd hoe het afloopt....

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:04

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt.

Ik heb het zelf ook niet zo staan op de pagony dekens, de voorsluiting kun je niet eens verstellen, beetje raar dat ze dan toch op verschilklende paarden passen....

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:10

Even een stipje, ben benieuwd of Divoza nog bereid is om het hele bedrag terug te betalen.
Je kan van een iets goedkoper deken idd wel verwachten dat het minder lang meegaat, maar niet dat er schaafplekken van komen,
dat mag nooit gebeuren, ook niet met een goedkoper deken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:54

bij mijn paard zat ook een pagony deken. een regendeken licht met donkerblauw. En ik moet zeggen dat deze haar perfect past. Wellicht dat eer een productiefout in de dekens van jou zat?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:49

Dat zat er niet in daar had divoza op gecontroleerd Knipoog staat in het verhaal

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:41

Hoe staat het er inmiddels voor?