wanneer paard terug mogen brengen na aankoop?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridh

Re: wanneer paard terug mogen brengen na aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 06:29

ik snap niet zo goed waarom je in dit geval de wolfstanden al hebt laten verwijderen voordat je zeker weet dat het paard geen cornage heeft?? Als het wel cornage is zou het paard door de verkoper teruggenomen moeten worden, ze zijn niet verplicht om de door jou gemaakte kosten te betalen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 06:43

nee maar als je goed gelezen hebt heb ik ze laten verwijderen omdat hij er last van had, en omdat hij absoluut niet wilde laden heb ik dit wel laten doen, cornage onderzoek kan alleen op de kliniek, maar ben nu wel hard op zoek naar iemand of een dierenarts die het zo ook kan horen, die dus aan huis kan komen...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 06:54

sigrid1182 schreef:
dat aantonen van gebrek is niet zo moelijk.....

maar aantonen dat verkoper het wist....

mijn ervaring is dat als je ope en paard rijd wat cornage hebt, je dit wel hoort....ook al is het in lichte mate....

ik vraag me nog steeds af welke DA in opdracht van koper of verkoper dit paard heeft gekeurd...

kan TS daar antwoord op geven?

Nou ja, dat maakt dus niet uit, welke DA gekeurd heeft, aangezien ze toch goedkeuren op cornage.
Dus als zowel de DA als de verzekering cornage geen reden voor afkeuring zien...
Maar goed een stalondeugd is ook geen reden voor afkeuring en wel om een paard terug te brengen.
Ik denk dus dat we de keuring los moeten zien van het recht om terug te brengen.
Alleen zul je dus moeten aantonen dat jij het niet wist, en dat ze er dan met de keuring met geen woord over gerept hebben, is dan alleen maar weer goed Haha! . Want dan kan de verkoper niet zeggen: "je wist het".

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 06:56

MaaikeMo schreef:
je mag een paard, tot een jaar na aankoop terug brengen, als je zeker weet, dat hij iets heeft, dat hij bij aankoop ook had.. en dus niet is ontstaan bij jou.. als je het al kon opmerken tijdens de aankoop, en dat je toen akkoord bent gegaan, wordt het moeilijker, maar kon het alsnog.. heeft de vorige eigenaar gezegt dat hij cornage had, en dat jij toen akkoord bent gegaan?
als dit niet het geval is, kan je hem als het goed is terug brengen
heb het laatst nog aan een handelaar gevraagd, en die vertelde dus dat je vrijwel altijd je paard nog terug kan brengen.. en vaak nemen ze een paard dan ook terug.. het is niet goed voor je naam, als je paarden verkoopt, als de koper er daarna niet tevreden mee is..

Ja, maar dan heb je het wel over een goede handelaar. Zo veel zijn er daar ook niet van. En dan hebben we het niet over particulieren.
En ook niet over geld. Ik ken ook een handelaar, mocht je ook altijd je paard weer terug brengen...voor de helft van je aankoopbedrag. Ja, dan kan ik het ook!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:13

Ik zou eens bellen naar de juridische winkel, kan je ook naar toe gaan op speciale openingstijden, die kunnen je wel die info geven. Succes.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:19

Met een sedatie moet je hem toch wel geladen krijgen?
Hoe is hij dan bij jou gekomen?
Ik zou trouwens wel contact opnemen met de verkopers en ze laten weten dat je je zorgen maakt om bepaalde geluiden die je hoort.
Kun je meteen even informeren naar het trailerladen, wellicht hebben ze een goede tip voor je.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:26

en als jij hem hebt gekocht als sportpaard wordt het lastig sporten als je m niet geladen krijgt, heb je misschien gelijk nog een argument om m terug te brengen (het is wel geen onoverkomelijk probleem maar dat zijn wel meer dingen niet die toch verkoopvernietigend zijn) want een sportpaard hoort makkelijk te laden te zijn.
net als een braaf paard voor een beginner gekocht ook geen jazz streken hoort te hebben, toch?
Laatst bijgewerkt door cissy op 16-07-08 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:31

Hey meid, wat onwijs balen, je bent altijd zo goed voor die beestjes en nu heb je misschien toch een kat in de zak gekocht, misschien dat Rob die bij HJ langs gaat, kan horen of er daadwerkelijk sprake is van cornage? Ik hoop dat het trailerladen nog gaat lukken. Heel veel sterkte, jij!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:01

bedankt....ben hard op zoek naar een dierenarts die kan komen luisteren..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 04:52

je paard moet gewoon gescoopt worden....

aan luisteren heb je niets...

die van mij heeft geen cornage maar als je luistert zullen da zeggen van wel....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 06:31

Volgens mij zijn er zelfs dierenartsen met mobiele scoops. Zal denk ik wel wat moeten kosten als ie van ver moet komen...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 12:26

ja als ik maar wist welke dierenartsen dit deden was ik al een heel eind, iemand enig idee hoe ik dit na kan gaan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:31

Bellen en vragen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:46

heb je het paard gekocht als zijnde sportpaard?
Mocht deze geen conditie hebben dan voldoet het paard niet aan de door jouw gestelde eisen.
En zoals eerder gezegd, een sportpaard moet toch ook makkelijk te laden zijn? Is het paard bij jou gebracht of heb je het gehaald?
Heb je ook bloed laten trekken, wellicht dat deze wat toegediend heeft gekregen.
Is er tijdens de keuring helemaal niets gehoord?

Heel veel succes

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 19:30

he nee er is niet gehoord,
ik wist dat ik een jong en onervaren paard kocht
dus de conditie wist ik hoor,
het paard is in onze eigen trailer mee genomen, en hij was echt heel braaf, ook met inladen!
er is geen bloed getapt maar er is gewoon een klin.keuring toegepast.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:39

en nou is hij niet meer te laden? vreemd....

heb je al een da kunnen vinden?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:02

Heb je hem toen ook zelf geladen Bonny? Was het ook in jullie eigen trailer? Geen gekke dingen gebeurt onderweg waardoor ie ineens een soort van trailertrauma zou kunnen krijgen? Want je zou haast gaan denken dat ie sedatie had gekregen voor je kwam... als ie eerst soepeltjes en daarna niet de trailer op gaat, moet daar toch een reden voor zijn.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 20:18

ja echt raar vond ik ook.....
we hebben hem inderdaad zelf geladen
en er is in onze ogen niks gebeurd..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:24

Jammer ergens dat bloed trekken niet standaart in het klinisch keuren pakketje zit. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ie voor het eerst de trailer op ging, overdondert was en toch angstig is geweest en er nu niet meer in wil. Of is gezegd dat ie vaker op de trailer was geweest?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 22:04

nee hij was het absoluut niet gewend..dus dat zou idd kunnen kloppen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:58

Danzou het theoretisch gesproken met een goede trailertraining weer goed kunnen komen....

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:03

Zoals hierboven al gezegd: een paard dat als sportpaard verkocht is, is pongeschikt voor het gebruiksdoel als hij zich niet laat laden. Dus daar heb je op zich al een reden om hem terug te brengen.

Wat zegt de handelaar, wil die niet ruilen voor een andere?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:10

Hey Roelie wat balen weer zeg! Ik zou gewoon rustig de trailer neer zetten en een half uurtje gaan oefenen, gewoon stoppen als ie een voetje op de trailer heeft en braaf is, dan volgende keer weer proberen en steeds stukje verder gaan. Ik denk dat het wel goed komt hoor, wel ben ik erg benieuwd of hij cornage heeft of niet. Mijn nieuwe aanwinst is vrijdag gekeurd en toen hebben ze er ook naar geluisterd. Lijkt mij dat als een DA het hoort hij het ook even meld, ook al is het dan misschien geen reden om af te keuren. De DA bij mij heeft alles verteld wat hij deed en of dat goed was of juist slecht. Als ze iets vinden melden ze het wel lijkt mij!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:12

Klara16 schreef:
Zoals hierboven al gezegd: een paard dat als sportpaard verkocht is, is pongeschikt voor het gebruiksdoel als hij zich niet laat laden. Dus daar heb je op zich al een reden om hem terug te brengen.

Wat zegt de handelaar, wil die niet ruilen voor een andere?

ik vind het een klein beetje ver gaan om een paard daarvoor terug te brengen...
ik bedoel dan kan je alles wel als reden gaan bedenken toch?
cornage vind ik een heftiger probleem,

en missvicky, de keuring is ook super uitgevoerd..
hij was heel netjes en voerde het super duidelijk uit.
op dat moment heb ik zelfs het woord cornage nog laten vallen.
gewoon onbewust want hoorde hem toen niet vreemd ademen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:16

Bonny: als ik een sportpaard ga kopen dan ben ik bij voorbaat NIET geinteresseerd in een paard dat zich niet laat laden. En de meeste kopers met mij.

Een paard dat niet te laden is kan je toch nergens voor gebruiken (behalve buitenritjes als je toevallig naast een bos woont). Het is een ernstig gebrek dat zeker koopvernietigend kan zijn. Dat de verkoper het dier gesedeerd zou hebben om hem bij de verkoop te laden is je reinste bedrog.