Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

sigrid1182 schreef:dat aantonen van gebrek is niet zo moelijk.....
maar aantonen dat verkoper het wist....
mijn ervaring is dat als je ope en paard rijd wat cornage hebt, je dit wel hoort....ook al is het in lichte mate....
ik vraag me nog steeds af welke DA in opdracht van koper of verkoper dit paard heeft gekeurd...
kan TS daar antwoord op geven?
. Want dan kan de verkoper niet zeggen: "je wist het". MaaikeMo schreef:je mag een paard, tot een jaar na aankoop terug brengen, als je zeker weet, dat hij iets heeft, dat hij bij aankoop ook had.. en dus niet is ontstaan bij jou.. als je het al kon opmerken tijdens de aankoop, en dat je toen akkoord bent gegaan, wordt het moeilijker, maar kon het alsnog.. heeft de vorige eigenaar gezegt dat hij cornage had, en dat jij toen akkoord bent gegaan?
als dit niet het geval is, kan je hem als het goed is terug brengen
heb het laatst nog aan een handelaar gevraagd, en die vertelde dus dat je vrijwel altijd je paard nog terug kan brengen.. en vaak nemen ze een paard dan ook terug.. het is niet goed voor je naam, als je paarden verkoopt, als de koper er daarna niet tevreden mee is..

Klara16 schreef:Zoals hierboven al gezegd: een paard dat als sportpaard verkocht is, is pongeschikt voor het gebruiksdoel als hij zich niet laat laden. Dus daar heb je op zich al een reden om hem terug te brengen.
Wat zegt de handelaar, wil die niet ruilen voor een andere?