Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
patje78 schreef:eerste types Ssang Yong kun je beter vermijden.ben zelf automonteur en heb er slechte verhalen over gehoord.
Werk zelf in een Hyundai garage en zelfde verhaal is ook met de Hyundai Galopper,ook zo'n onding en zo zijn er nog een paar.
Weet niet wat je budget is qua auto en of je liever diesel of benzine of lpg hebt?.Nissan Patrol/Toyota Landcruisers zijn zeer geschikt ja.Hyundai Santa Fe met diesel loopt ook wel lekker met trailer,4 cilinder benzine moet je laten staan.
Rij zelf met een bmw 528i die 1500kg mag trekken,heeft ook geen moeite ermee maar met 2 paarden erachter lust die ook wel een slokje :D
ardo_iggy schreef:Wij hebben een Mitsubishi Pajero 3.2 DI.
En mogen 2.800 kg.
Een super auto die alles met gemak trekt je voelt niet eens dat er wat achter hangt.
Flurk schreef:ardo_iggy schreef:Wij hebben een Mitsubishi Pajero 3.2 DI.
En mogen 2.800 kg.
Een super auto die alles met gemak trekt je voelt niet eens dat er wat achter hangt.
en daar schuilt het gevaar
want voor je het weet ga je harder rijden
polly2 schreef:Flurk schreef:en daar schuilt het gevaar
want voor je het weet ga je harder rijden
Dat valt reuze mee...ik heb een Nissan patrol long version. Je merkt niet eens dat de trailer er achter hangt...maar je bent je continu bewust van de "kostbare" lading die je vervoert...dus te hard rijden...nee hoor...
annastasia schreef:Zoals ik al vaker heb gezegd is het beter iedereen te verplichten een BE rijbewijs te halen. Dit voorkomt onduidelijkheden.
Verder blijf ik het krom vinden dat als je je trailer terug laat zetten in gewicht je er in 1x wel mee mag rijden zonder een E rijbewijs. Je blijft immers met dezelfde combinatie rijden.
Flurk schreef:ardo_iggy schreef:Wij hebben een Mitsubishi Pajero 3.2 DI.
En mogen 2.800 kg.
Een super auto die alles met gemak trekt je voelt niet eens dat er wat achter hangt.
en daar schuilt het gevaar
want voor je het weet ga je harder rijden
ardo_iggy schreef:Wij rijden nooit 80 met een aanhangwagen altijd al harder.
Je kunt beter achter een vrachtwagen blijven zitten als dat ze je in komen halen en voor gevaarlijke situaties zorgd.
ikke schreef:annastasia schreef:Zoals ik al vaker heb gezegd is het beter iedereen te verplichten een BE rijbewijs te halen. Dit voorkomt onduidelijkheden.
Verder blijf ik het krom vinden dat als je je trailer terug laat zetten in gewicht je er in 1x wel mee mag rijden zonder een E rijbewijs. Je blijft immers met dezelfde combinatie rijden.
Geduld, die wetgeving is in de maak. alles boven 750kg TMM E-rijbewijs verplicht. Zal nog wel even duren, maar het komt eraan.