Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:het is ook een hoop geld en niet iedereen hoeft dat er over voor te hebben.

savath schreef:silence : volledig mee eens.
Voor velen is het een status symbool,meer van ik heb een paard
Maar o wee als er iets mis mee is.
Silence schreef:Citaat:het is ook een hoop geld en niet iedereen hoeft dat er over voor te hebben.
Sorry, maar dit vind ik een trieste opmerking.
Als je begint aan een paard...ja, dan moet je dat er wel voor over hebben.
Dan weet je als je er eentje koopt.
Vind je het teveel moeite om dat geld wel voor je paard over te hebben, dan moet je er niet aan beginnen.
savath schreef:voor velen zelfs met pony of fjord is dat een status symbool,ken er zo wel enkele ,stoefen dat ze paarden en of pony's hebben ,maar als ze een frank moeten kosten dan moeten ze weg.
dan ligt het aan iedereen ,zolang ze maar in de belangstelling staan,ik zeg niet dat topic starter het doet om in de belangstelling te staan,ik zeg ik ken mensen die zo reageren.
Vind het alleen spijtig dat vele mensen in het budget paard geen geld over laten om dingen tegen de wil om,om het zo te noemen.
en dan eenexuus verzinnen om van het dier af te kome nzoals het had nadelen,vb beenwond,paardje functioneerd nog goed maar is ontsierd.Je moest eens weten hoeveel dieren zo in de handel terecht komen.
Ze kopen gewoon een ander paard,of soms nog erger ,paardheeft een beenwond,gelijk een handelaar bellen om van het dier af te zijn aan lage prijs,kopen ze wel een nieuwe,daar hebbe nze geen tijd in te steken in het verzorgen van een wonde die toch verdikkingen geeft.
Wiki schreef:Al in de eerste eeuw voor Christus was er een aantal kenmerken bekend die hoorden bij een ontsteking. Deze kenmerken zijn door de Romein Celsus beschreven als
* dolor (lokale pijn),
* calor (lokale warmte),
* tumor (lokale zwelling) en
* rubor (lokale roodheid) genoemd.
Olita schreef:en aangezien ze onder zadel erg braaf is en met eten geen problemen heeft laat ik het (als ik haar moet houden) toch eerst zitten tenzij ik zie dat ze echt pijn eraan heeft.
Olita schreef:Nogmaals.... een paardentandarts kan er nu niks aan doen. een operatie moet vanaf het hoofd gebeuren. niet vanuit haar mond. Het is een behoorlijke ingreep. en het lijkt me wel dat een arts in een kliniek die de fotos gemaakt heeft mij het beste advies heeft kunnen geven. dus ik laat het nog zitten... merk ik dat ze pijn krijgt.. tja dan zal ik wel moeten.
Klara16 schreef:Iedereen roept maar dat als je dieren hebt geld geen enkel beletsel mag zijn en dat je zomaar duizenden euro's moet uitgeven aan operaties...

Citaat:Soms zijn de kosten van de operatie gewoon vééls te hoog tov de waarde van het paard, en dan is het uit
Silence schreef:Je weet dat de DA kosten hoger kunnen uitvallen dan de waarde van het paard.
Waarom begin je er dan aan?