Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meggiemeg schreef:Heb vorig jaar een aanrijding gehad, had op dat moment een spiksplinter nieuwe aanhanger achter mijn auto van ruim € 6000,-. Deze was dus net opgeleverd en had welgeteld 5 km over de weg gereden. De aanhanger werd total loss gereden door een tegenligger. De auto waar de aanhanger op dat moment achter hing is all-risk verzekerd. Kreeg te horen dat alleen schade die je bij een ander aanricht met de aanhanger is vergoed maar je eigen schade niet omdat de aanhanger niet apart was verzekerd.. Mijn gedachtengang is dus ook altijd geweest hij zit aan de auto vast dus is hij automatisch mee verzekerd. Niet dus. En ja ik heb E achter B, en ja de auto mocht de aanhanger trekken.....Nu wilde bij ons dat de tegenpartij bij dezelfde verzekering was aangesloten en daardoor vond de verzekering het nog al lastig om te bepalen wie waar recht op had. Onzin want de tegenpartij was gewoon schuldig (reed op het moment van de aanrijding een politie in burger maar wel in dienst achter mij en heeft direct collega's opgeroepen voor assistentie enzovoorts). De schuldzaak bij mij was zo duidelijk als wat maar het heeft al met al bijna een jaar geduurd voordat ik geld heb gezien om een nieuwe aanhanger aan te schaffen. Verzekeringen zijn in mijn ogen als het op geld uit keren komt niet altijd even eerlijk en betrouwbaar!

ikke schreef:Dat klopt, maar in je instructieboekje staat het wel. Dit is een adder onder het gras; het feit dat deze gegevens niet op je papieren staan maakt niet dat ze dan maar niet meedoen. Daar ligt de verantwoording van de chauffeur; namelijk zorgen dat je uitgaat van correcte gegevens.