Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 01:15

Pipo schreef:
Heel veel succes, ik hoop dat het spronggewricht niets voorsteld en dat je haar gewoon aan een liefhebber kan verkopen die goed voor haar zal zijn.

Dank je!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:15

Afgod Afgod

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:15

Jeutje, moet er zo doorgezeurd worden?

Wat er al gezegd is, het is maar net wat voor een gek ervoor wilt geven!
En 1500 euro vind ik zelf een mooie prijs voor zo'n paard! Het is een leuk dinkie om te zien, kan goed voor de fok.

En Pipo, stel er wordt onderzoek gedaan naar het spronggewricht, en het blijkt gewoon een schoonheidsfoutje te zijn. Zou er dan nog niemand zijn die haar zou willen kopen?

Bv ik let niet op schoonheidsfoutjes. Heb zelf een paard met een schoonheidsfoutje in de nek.
Heb 3jr geleden een paard gekocht die steeds aan het kreupelen was, en later OCD had.
Weer jaar later een veulen gekocht, met genoeg ziekte's bij elkaar.
En nee was niet allemaal uit medelijden, was omdat ik wist dat alles goed zou komen, en de paarden verder nooit meer ergens last van hebben gehad!
Mijn huidige paard (eerste paard die ik noemde) heeft trouwens ook een dikke kogel, is ook een schoonheidsfoutje, heeft ze ookal voordat ik haar kocht.
Wij zijn toch ook niet moeders mooiste of wel dan? Niemand is perfect, dus ook dieren niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:16

Brainless schreef:
Zat er toevallig net aan te denken Tong uitsteken ... heb nog plek over en wil graag een veulen fokken, maar niet met mijn eigen merrie.
De andere is een ruin, dus dat fokt moeilijk. Morgen maar even in mijn oude sok kijken Haha!

Jij zou haar niet kopen, dus je moet niet generaliseren.
Dat jij er goede reden voor hebt om zo'n paard niet te willen hebben is je goed recht.

Maar je praat of iedereen er zo over denkt....
"Alle paarden met een gebrek komen in de handel... Geen fokker of sportmens zou hem kopen...."

Trouwens dat heb ik ook niet gezegd, dat fokkers of sportmensen om zo'n paard zitten te springen.
Als het een rijdbaar gebrek/schoonheidsfoutje is, zijn er genoeg mensen die haar zouden willen hebben.

Gezien het feit dat ik redelijk wat handel voorbij zie komen en ook veel mensen spreek weet ik dat de behoefte aan dit soort paarden minimaal is.

Dus ja, ik praat vanuit de grote menigte...........mijn lat ligt duidelijk stukken hoger dan dat van jou. Geeft niets, maar zeg niet dat de wereld staat te springen om dit paard.

Ik hoop alleen dag GC een fijn tehuis voor haar vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:17

GamblersCup schreef:
Nu krijgt Brainless weer zo'n leuke opmerking van je. Kun je je alsjeblieft bij de vraag houden ipv zulke banketstaaf opmerkingen naar andere mensen te maken hier? Daar zitten we niet op te wachten.

Voor jullie banketstaaf, maar voor de rest van de paardenwereld realistisch. Weet je, start dit topic eens op Fokkerij en afstamming en vraag eens of er behoefte is aan dit soort fokmerries.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 01:19

Nee, nu pak je de verkeerde. Ik heb het niet over jouw mening over mijn paard, de handel etc. Ik heb het hier over je opmerkingen als "dus maak je niet druk om de euro's" en "dan koop jij hem toch?". Dat slaat gewoon nergens op en heeft ook niets met de vraag te maken waarom ik dit topic geopend heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:22

GamblersCup schreef:
Nee, nu pak je de verkeerde. Ik heb het niet over jouw mening over mijn paard, de handel etc. Ik heb het hier over je opmerkingen als "dus maak je niet druk om de euro's" en "dan koop jij hem toch?". Dat slaat gewoon nergens op en heeft ook niets met de vraag te maken waarom ik dit topic geopend heb.

Ik heb geen mening over het paard, want ik heb nog steeds geen relevante informatie over dit paard gekregen behalve het dikke spronggewricht.

Ik vind gewoon als jij van zo'n paard af wil, je je niet om het geld moet druk maken, want ze is gewoon niet veel waard.

helaas maar waar..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:24

Ik pak trouwens helemaal niemand, ik vind gewoon dat je reeel moet kijken naar paarden.

De waarde is bepalend aan de kwaliteit en bij een 14 jarige is dat een kwaliteit die inmiddels echt bewezen moet zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:24

Ik bedoelde ook dat incl evt. schoonheidsfoutjes er best wel een nieuwe eigenaar voor is te vinden,
en ik begrijp best dat het niet is in de marktsegment waar jij het over hebt.

TS veel succes met je paardje... enne; als je het paspoort binnen hebt wil je mij pmtje sturen met de afstamming?
Laatst bijgewerkt door Brainless op 05-06-08 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 01:29

Edit: bericht weggehaald. Geen zin in eindeloze discussie.

Tuurlijk stuur ik een pm, ben benieuwd hoe vlot ze zijn want het zit me niet lekker dat ik de papieren uit handen moest geven. Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 01:32

Pipo schreef:
Ik pak trouwens helemaal niemand

Even voor de goede orde: ik doelde niet op IEMAND pakken, maar verkeerde opmerkingen pakken. Doelen op de verkeerde opmerkingen. Whatever, ik moet hoognodig naar bed Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:34

Ik weet wel zeker dat er mensen zijn die dit prachtige paard willen hebben, dat schoonheidsfoutje, wat ik niet eens lelijk vind is toch niks.

Het is een lief, betrouwbaar paard dus goed te verkopen, geweldig toch ze kan nog goed beleerd worden en lekker door het bos huppelen of onderlinge wedstrijden mee doen, paarden worden snel oud gevonden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:36

had mijn bericht ook al aangepast Haha!

Veel te laat op door te gaan Bloos
Trusten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 06:58

He bah Pipo, ik vind het erg naar dat jij hier de prijs meent te moeten bepalen. GamblersCup, dit paard is zoveel waard als de gek er voor geeft haha, maar dat is meer dan die banketstaaf 1500 euro.
Het is goed mogelijk dat het om een schoonheidsfout gaat. Krijgt een paard een mep in de wei, dan ontstaat er al gauw iets van een verdikking waar ze geen meter kreupel door lopen, hun hele leven niet.
Succes met het verkopen van je paard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:50

Sorry, maar ook hier geen hoge prijsinschatting. Ik heb twaalfjarige Z1-paarden kunnen kopen voor 2500 Euro en mijn eigen tweejarige voor veel minder nog gekocht. Een veertienjarige die licht aangereden is, geen predikaten heeft en iig een schoonheidsfout.. ik zou ze met een strik erom wegdoen als er 1500 Euro geboden wordt. Er staat gewoon veel te koop, veel goeds te koop voor een lage prijs ook. Daar kun je met deze merrie niet tegenaan concurreren. Op deze leeftijd is het ook niet meer interessant om haar bij een prof weg te zetten om het niveau op te vijzelen. De kosten gaan hoger zijn dan hetgeen ze op kan gaan brengen.

Mijn advies is als je haar echt weg wil doen, snel doen en niet teveel mauwen over de prijs. Die 1500 is een reeel bedrag, 2000 kun je altijd proberen maar daarboven staan er zoveel paarden te koop van die leeftijd die al wel gepresteerd hebben in de sport. Dan kiezen mensen toch eerder daarvoor.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:58

Ook hier even een sorry ...spronggewricht moet op de foto (eigenlijk alle benen als ze als fokmerrie weg zou moeten gaan )... alleen dan kunnen je zien of er een goede / juiste plek te vinden is voor de merrie ...

14 /15 jaar niets gedaan ...klein schoonheidsfoutje ...1000 a 1500 voor een liefhebber

Stel een ocd in de sprong .... grasmaaier klein prijsje of gratis wegeven of zelf houden ....

Mocht ze op de foto helemaal schoon en gezond zijn ... tja dan kan je er miss een leuke prijs voor krijgen als het papier iemand aanspreekt ...

Dat is de realiteit ....

En je kan nu miepen of boos worden over wat je niet wilt horen maar je stelt al TS zelf de vraag of ze te verkopen is ... Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 11:14

Ik miep niet en ik ben niet boos.
Ik wil gewoon antwoorden op mijn vraag en geen opmerkingen die nergens op slaan en die niets te maken hebben met waar het hier om gaat.
Ik vraag géén taxatie, ik zit niet te wachten op mensen die mij wel even zullen vertellen wat dit paard oplevert. De meeste mensen hier hebben daar toch geen idee van (ik gooi haar namelijk niet op de Nederlandse markt) dus heeft helemaal geen zin. En ik hoef ook niet te horen wat iemand er voor uit zou geven. Dat vind ik namelijk niet belangrijk. Anders had ik haar wel op het taxatie topic gezet.
Nee, het gaat me om de vraag of het überhaupt zin heeft dit paard te verkopen, aangezien er gewoon niets mee gedaan is. Of er eventueel interesse zou zijn.

Het geld zal me echt een worst wezen, daar kom ik wel uit met een eventuele koper. Maar als iedereen zou zeggen dat je zo'n paard niet aan de straatstene kwijtraakt of ze moet naar een handelaar, dan zou ik het niet eens proberen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:39

Het hangt wel met elkaar samen GamblersCup. Voor (bijna) ieder paard is een markt, voor de juiste prijs. Maar aangezien je in je openingspost al had geplaatst dat er toch wel wat eisen staan om de merrie te verkopen, oa het bedrag wat ze op moest brengen, tja, daarmee beperk je de markt aanzienlijk. Maar ik ben van mening dat er voor vrijwel elk paard een koper te vinden is. Dus proberen kan altijd.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:39

Ik denk zeker dat je paard te verkopen valt, maar ik denk dat het heel moeilijkt wordt ook daadwerkelijk iets te vinden wat ook voor jou gevoel voldoet.

Is het geen optie om haar in bruikleen te geven? Genoeg mensen die een weidemaatje zoeken. Op papier blijft ze van jou, maar de kosten terwijl ze daar staat zijn voor hun (en dierenarts en dergelijke moeten dan maar even op papier worden gezet). Dat scheelt jou toch die maandelijkste kosten die je maakt + de aandacht die het paard vraagt.

De plekken waar mensen weidemaatjes zoeken zijn vaak wat dunner bevolkt qua paarden (anders waren ze immers niet op zoek), en daarmee dus ook meer kans op een leuke verzorger.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 12:10

Ik wil haar niet als grasmaaier uitlenen. Het zou leuk zijn als er juist wat mee gedaan wordt! Ze staat hier ook maar een beetje te lummelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:17

En nog even dit, een dik spronggewricht hoeft absoluut geen belemmering te zijn om iets met dit paard te doen.
Mijn nu vierjarige kwam "kapot" terug uit de hengstenwei, ook met een dikke sprong toen hij twee en een half was. Aan gort getrapt. Bovendien was hij toen ook nog stokkreupel.
Gelukkig is dat allang verleden tijd en heeft hij totaal nergens last van. Er zijn wel rontgenfoto's van gemaakt en door geweld van buitenaf is er dus wat botaangroei ontstaan buiten het gewricht. (geen chips)
Toen ik hem net zadelmak aan het maken was, wilde Jan en Alleman hem voor 1250 euro graag meenemen, omdat dat pootje er niet uit zag, vond men... verder kon men er niet omheen dat het toen al een schitterend dier was, nog wat slappig vanwege de castratie en de jonge leeftijd, maar prachtig gebouwd, hoog op de benen.
Nu is hij vier en klaar voor de L. Geweldige gangen, een superachterbeengebruik en ik hoor niemand meer miepen over het bewuste spronggewricht, wel of hij nog eens te koop komt.

Hiermee wil ik dus alleen maar zeggen dat het spronggewricht van de Hannoveraanse merrie geen gebrek hoeft te zijn maar net zo goed een schoonheidsfout waar ze totaal geen last van hoeft te hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 12:23

Ze heeft er ook geen last van. Knipoog

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:25

Als ik op zoek was naar een paard zou zij me erg leuk lijken. Ik rij ook bijna alleen maar recreatief. Maar of ik haar zou kopen ligt natuurlijk aan de prijs. Ik weet wel wat ik ongeveer aan zo'n paard uit zou geven, maar dat zeg ik niet, want anders had je haar wel op het taxatietopic gezet... Al lijkt de prijs mij wel relevant, want ik zou het paard alleen kopen voor een bepaalde prijs.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:26

Dan is mijn vraag aan jou, wat is je vraagprijs?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 12:29

Zou jij, als recreatieruiter, een paard door willen rijden?

Klinkt misschien wat stom, maar ik heb nog steeds in gedachten dat een recreatieruiter lekker rondhobbelt, naar buiten gaat etc. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat iemand zo goed mogelijk wil leren rijden, zonder wedstrijd ambities te hebben... dat valt natuurlijk ook onder recreatie..