paard kopen op afbetaling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

Re: paard kopen op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:51

bedankt voor jullie meningen
ik heb inmiddels misschien een andere koper Lachen
bedankt allemaal Haha!

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:55

Billy schreef:
Lijkt m erg tricky.
Wat als het paard plotseling overlijdt? Krijg je je geld dan nog?
Of wat als ze hem kreupl rijdt?
Ik zou het persoonlijk niet doen....

ik heb zelf eens een paard gekocht grootste deel betaald en resterende tijdje later,en toen was mijn paardje al overleden..... Boos!
die man was heel vriendelijk en behulpzaam.bood mij zelf een nieuw aan die ik dan weer in twee keer kon betalen ,maar dat zag ik niet zitten..
dat doe ik dus nooit meer.
hoe het in jou situatie zit weet ik niet,maar inderdaad wat als er wat gebeurd.
ik heb dat tweede deel niet meer moeten betalen,dus ja

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:33

kelcy schreef:
bedankt voor jullie meningen
ik heb inmiddels misschien een andere koper Lachen
bedankt allemaal Haha!

Het lijkt wel of Bokt het een keer eens is met elkaar Tong uitsteken Haha! Clown Weinig voorstanders dus van het kopen op afbetaling. Alhoewel ik er op zich niet tegen ben, maar zoals ik al gezegt heb hier krijgen ze het paard pas mee als het compleet betaald is.

Meis ik hoop dat deze kopers "het" zijn voor jou paardje. Veel sucses met de verkoop en als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen he Knipoog Haha!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:41

Ervaring mee - zou het nooit meer doen.
Mijn paard wilde ik zo graag dat ze goed terecht kwam. Constructie afgesproken met bepaald bedrag betalen en daarna zou ze in 8 termijnen afbetalen. Na 2 termijnen krijg ik zonder bericht geen geld meer binnen. Mailtjes worden niet meer beantwoord, telefoon niet meer. Lag ze in scheiding. Maar goed, ik wilde of mijn geld, of mijn paard terug. Zou ze mijn paard gaan verkopen, OK, maar ik wilde haar niet meer inde sport. Bied ze hem te koop aan als sportpaard (wilde extra winst pakken). Gelukkig werd ze niet verkocht, ik vond haar geen sportpaard meer en wilde graag een recreatieplek voor haar. Uiteindelijk na veel gestress en veel verdriet heb ik mijn paard weer opgehaald, haar de 2 termijnen plus aanbetaling teruggegeven en heb ik een nieuwe eigenaar voor mijn paard gezocht die haar wel in een keer kon betalen en tegen een fatsoenlijke prijs.

Mijn ervaring is dat je een leuk paard uiteindelijk best wel verkoopt aan iemand die in een keer betaald. En anders zou ik altijdeen constructie doen dat ze en de stalling betaalt aan jou en een afbetaling op het paard. Plus zaken goed verzekeren etc. Maar eigenlijk zou ik het dus nooit meer doen..... Dus ik ben blij dat je wellicht iemand anders hebt gevonden die het wel is. Geduld is een schone zaak in deze. Succes ermee. Paard verkopen is waardeloos altijd Huilen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:17

Ik kon mijn paard wel kopen op afbetaling, het grootste gedeelte van het geld kon ik zo betalen, en een bepaalt bedrag in termijnen

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 03:08

mijn advies niet doen.

stel dat het keurig nette mensen zijn, maar er gebeurt in tussentijd iets met Kelcy dan zit je met het probleem wie gaat het betalen.

het komt ook regelmatig voor dat mensen niet te vertrouwen zijn en stoppen met de betaling, dan heb je dus het probleem dat je je paardje kwijt bent, en een advocaat ed. is ook niet goedkoop.

maar mijn grootste reden om het niet te doen zou zijn, wat als je paard iets overkomt en er moet een dierenarts bij komen, dat kunnen ze dan ook niet betalen en wat dan? Hoe lief en leuk die mensen nu ook lijken, ik vind dat je daar als kopende en verkopende partij wel bij stil moet staan.

je hebt je paardje volgens mij nog niet zo heel erg lang te koop staan, zou gewoon verder zoeken naar leuke kopers!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:30

Als je besluit het te doen dan een duidelijk contract opstellen en die gene het paard laten verzekeren zodat als er wat gebeurd zij het geld van de verzekering terugkrijgt en jij ook je geld krijgt.