Landrover Freelander, wat zij jullie ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Landrover Freelander, wat zij jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:56

EricPrast schreef:
Ellen schreef:
Dit had ook met een andere auto kunnen gebeuren.
Klopt, maar met sommigen eerder en vaker dan met anderen. Clown

Ik rijd voor mijn werk in een Toyota Hilux (van inmiddels bijna 10 jaar oud, ca. 1,5 ton op de teller) en daar heeft behalve het reguliere onderhoud nog nooit iets aan hoeven gebeuren. En die krijgt flink op z'n flikker: bijna dagelijks minimaal een goeie 120-150 km. (met uitloop naar soms zelfs tot 300 km.) over de snelweg @ 140 p/u, en daarnaast rag ik er ook net zo makkelijk mee over/door onverhard terrein als het nodig is/handig uitkomt.

De Hilux sprak me ook aan na het zien van een aantal afleveringen van Top Gear.
Daar starte dat ding nog nadat ie een nacht in de zee had vertoefd en op het dak had gestaan van een flatgebouw wat werd opgeblazen. Dan heb je het pas over mishandelen en een sterke auto. Tong uitsteken
Tevens zijn ze met de nieuwe versie bijna probleemloos de noordpool op gereden.

Ik heb de Hilux toegevoegt aan mijn lijstje. (heb nl per 1 juli een baan Go jij! Go jij!

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:06

Over het algemeen zijn landrovers geen goede autos. Ligt er uiteraard wel aan wat je er mee wil doen. Maar toch gaan veel stuk. Daarom dat wij er ook nooit een gekocht hebben, maar een aantal kennissen wel, en die zijn er ook zeker niet blij mee. Als je een echte goede auto wil moet je voor de Toyota Landcruiser gaan. Daar hebben we werkelijk alles mee gedaan (zelfs vliegen in de woestijn) en nog blijft hij heel. Maar ik las al dat je het toch maar gekocht hebt, dus toch maar veel plezier er mee!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:11

Moli schreef:
Over het algemeen zijn landrovers geen goede autos. Ligt er uiteraard wel aan wat je er mee wil doen. Maar toch gaan veel stuk.

Veel Land Rovers worden slecht onderhouden. Dat ligt niet aan de auto maar aan hoe er mee wordt omgesprongen. Dat er daarnaast bij veel garages een volledige desinteresse is in de techniek van de auto, ligt aan het personeel, niet aan de auto. Als ze het tegenwoordig niet meer uit de computer kunnen lezen, weten ze niet meer wat ze ermee moeten..........

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:09

ikke schreef:
Moli schreef:
Over het algemeen zijn landrovers geen goede autos. Ligt er uiteraard wel aan wat je er mee wil doen. Maar toch gaan veel stuk.

Veel Land Rovers worden slecht onderhouden. Dat ligt niet aan de auto maar aan hoe er mee wordt omgesprongen. Dat er daarnaast bij veel garages een volledige desinteresse is in de techniek van de auto, ligt aan het personeel, niet aan de auto. Als ze het tegenwoordig niet meer uit de computer kunnen lezen, weten ze niet meer wat ze ermee moeten..........

Ik ben het met je eens, dat speelt zeker een rol, maar hoe komt het dan, dat als je dezelfde mensen in een Land cruiser zet dat er dan niets gebeurd?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:15

Moli schreef:
ikke schreef:

Ik ben het met je eens, dat speelt zeker een rol, maar hoe komt het dan, dat als je dezelfde mensen in een Land cruiser zet dat er dan niets gebeurd?

Toyota LIJKT misschien meer hufterproof, maar hoeveel Toyota's ken jij die belastingvrij zijn? Het is toch wel opvallend dat vrijwel alle klassieke 4x4's Land Rover of Jeep zijn...........
Hoe kan het dat op 4x4 evenementen het zelden de Land Rovers zijn die stuk gaan? Ik zeg niet dat het nooit gebeurt, maar we hebben maar zelden panne in het terrein doordat de techniek kapot gaat. Dat zie ik bij andere clubs wel eens anders. Onderhoud is de ene reden, gedrag van de chauffeur de andere...........

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:57

Dat komt omdat ze die oude landrovers in Afrika niet willen hebben Haha!

Zowat alle landcruisers die bij de dealer worden ingeruild gaan per direct naar afrika. Daar gaan ze nog een 2e leven mee.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:00

Sorry hoor, maar ik wil niet in een Toyota zitten. Liever een LR dan zo'n gebakkie Tong uitsteken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:00

Stoeptegel schreef:
Dat komt omdat ze die oude landrovers in Afrika niet willen hebben Haha!

Zowat alle landcruisers die bij de dealer worden ingeruild gaan per direct naar afrika. Daar gaan ze nog een 2e leven mee.

Dat klopt. Die Land Rovers hoeven ze namelijk niet te importeren, die bouwen ze gewoon zelf, is simpeler.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:06

ikke schreef:
Moli schreef:

Toyota LIJKT misschien meer hufterproof, maar hoeveel Toyota's ken jij die belastingvrij zijn? Het is toch wel opvallend dat vrijwel alle klassieke 4x4's Land Rover of Jeep zijn...........
Hoe kan het dat op 4x4 evenementen het zelden de Land Rovers zijn die stuk gaan? Ik zeg niet dat het nooit gebeurt, maar we hebben maar zelden panne in het terrein doordat de techniek kapot gaat. Dat zie ik bij andere clubs wel eens anders. Onderhoud is de ene reden, gedrag van de chauffeur de andere...........

Is idd wel zo. De 90 van mijn pa is eigenlijk zelden écht kapot gegaan in terrein voor zover ik weet. Wel een aantal steekassen en een keer een achterruit maar dat is zijn schuld.
De Disco houdt het ook al lang vol, we hebben ermee door terrein gereden waarvan ik dacht dat die er nooit door zou komen (niks aan gedaan en normale wegbandjes).