Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
crossmonster schreef:Ze is daarvoor gewoon WA verzekerd hoor
ja en zij wilt toch ook lekker paardrijden (bijrijder dus)Pollewoppy schreef:Ik vind het persoonlijk een beetje raar om haar dan 2x het zadel in te laten vetten. Waarom wil je haar 'straffen'?
Ze heeft het toch niet expres gedaan? Ik denk dat je heel blij mag zijn dat je een betrouwbare bijrijdster hebt, die het netjes meteen meldt als er iets gebeurd is. Het komt op mij over alsof je er toch wat voor terug wil zeg maar. Is het niet een vergoeding, dan is het een extra werkje. Ik zou dat niet zo brengen. Als je besluit om haar niet mee te laten betalen (wat mijn keuze zou zijn), is het toch afgesloten lijkt mij...
Natuurlijk kan ze het zadel een keer invetten, maar ik zou het kapotte hoofdstel daar niet als reden voor gebruiken. Als het zadel ingevet moet worden kun je haar ook gewoon vragen of zij dat wil doen...
tita schreef:Gewoon meebetalen dat is mijn principe wat gaan we doen als ze een zadel stuk maken van 2000 euro....
Bonechi_ schreef:Ik vind niet dat je die kosten bij je bijrijder in rekening kan brengen. Dit klinkt als iets dat iedereen wel eens kan gebeuren. Heel vervelend, maar dat is het risico als je ervoor kiest iemand anders met je spullen te laten omgaan.
Als ze er nou echt slordig mee was omgegaan en het daardoor stuk ging vind ik het wat anders. dit klinkt als een ongelukje...
jwoltmanelp schreef:Toen mijn bijrijdster vandaag mijn paard zadelde, is mijn paard met zijn hoofd aan een haak blijven hangen, waardoor de neusriem en bakstuk van mijn Stübben hoofdstel kapot getrokken zijn en dus zijn gescheurd. gelukkig is mijn paard niets overkomen. Mijn 15-jarige bijrijdster heeft meteen gebeld om dit te vertellen. Het hoofdstel is een jaar oud en heeft 150 euro gekost. Ze heeft duidelijk aangegeven dat het haar schuld was en was heel eerlijk. Probleem: ik zit zonder hoofdstel en moet waarschijnlijk een nieuwe kopen. Eigenlijk zou zij of haar ouders dat moeten vergoeden. Of hoe zien jullie dit? IK heb haar gezegd het hoofdstel mee naar huis te nemen en haar ouders te laten zien en en het met haar ouders te bespreken.

upendo schreef:jwoltmanelp schreef:Toen mijn bijrijdster vandaag mijn paard zadelde, is mijn paard met zijn hoofd aan een haak blijven hangen, waardoor de neusriem en bakstuk van mijn Stübben hoofdstel kapot getrokken zijn en dus zijn gescheurd. gelukkig is mijn paard niets overkomen. Mijn 15-jarige bijrijdster heeft meteen gebeld om dit te vertellen. Het hoofdstel is een jaar oud en heeft 150 euro gekost. Ze heeft duidelijk aangegeven dat het haar schuld was en was heel eerlijk. Probleem: ik zit zonder hoofdstel en moet waarschijnlijk een nieuwe kopen. Eigenlijk zou zij of haar ouders dat moeten vergoeden. Of hoe zien jullie dit? IK heb haar gezegd het hoofdstel mee naar huis te nemen en haar ouders te laten zien en en het met haar ouders te bespreken.
Is het dan niet de schuld van je paard?
upendo schreef:Ja, okee, maar zo'n meisje kan er dan denk ik ook niet veel aan doen.
Als ze het niet expres heeft gedaan..
tita schreef:upendo schreef:Ja, okee, maar zo'n meisje kan er dan denk ik ook niet veel aan doen.
Tuurlijk doet ze het niet express en een meisje van 15 die de verantwoording wil hebben van een verzorgpaard, moet die verantwoording ook nemen..
Het is geen klein kind meer, en logisch nadeken lijkt me gepast
Citaat:Ik heb ook een bijrijdpaard, maar onder verantwoordelijkheid nemen versta ik toch iets heel anders dan:
Opdraaien voor de kosten van een nieuw hoofdstel omdat het paard achter een haak bleef hangen..
Vind ik gewoon het risico van een bijruiter nemen. Vandaar dat ik betaald heb, kreeg daarna wel een taart van dr
wat ik natuurlijk niet afsla!
upendo schreef:Ja, okee, maar zo'n meisje kan er dan denk ik ook niet veel aan doen.

tita schreef:Citaat:Ik heb ook een bijrijdpaard, maar onder verantwoordelijkheid nemen versta ik toch iets heel anders dan:
Opdraaien voor de kosten van een nieuw hoofdstel omdat het paard achter een haak bleef hangen..
Je kunt je afvragen.
Wat doet die haak daar en waarom zet de bijrijder het paard zo dicht bij een haak, of wat deed het paard dat ie met zijn hoofdstel achter een haak aan kwam te zitten.
Was het paard toevallig niet aan het schuren?
Iets wat ik absoluut niet wil hebben en dat wisten mijn bijrijders.
Ik vind niet dat de Ts alleen voor de kosten moet opdraaien en ik vind het zeker niet verkeerd om de WA in te schakelen van haar ouders.
UIteindelijk valt dat meisje onder de verantwoording van haar ouders
en je hebt er allebei plezier van. ELpatcho schreef:Mijn bijrijster heeft ook wel eens mijn hoofdstel gemoldVind ik gewoon het risico van een bijruiter nemen. Vandaar dat ik betaald heb, kreeg daarna wel een taart van dr
wat ik natuurlijk niet afsla!