capraibex70 schreef:Dat ik belazerd ben, vind ik vervelend, maar erger is het voor de paarden. Die worden vaak verkocht aan de oplichters door eigenaren die het beste voor hebben met hun dier. Mensen die een goed en blijvend huis zoeken voor hun paard. Oplichter (laten we deze term maar gebruiken voor iemand die paarden verkoopt op niet eerlijke wijze) verhandelt het paard binnen 3 maanden. En zo gaat het dier weer naar een ander huisje... Ik kan helaas niet de hele wereld verbeteren, maar al kan ik maar 1 oplichter benadelen door deze te ontmaskeren, dan zal ik dat met alle liefde doen!
Juist! Met deze stelling ben ik het helemaal eens!
Ook ik ben nog steeds samen met anderen, de oplichtster(destijds een zogenaamde particuliere verkoopster in nood) van mijn paard, die nog steeds actief handeld in oa slachtpaarden, te pakken.
En geloof me....die dag nadert nu snel.
Zij heeft een handelsstal,praatjesforum,goedgekeurde??? dekhengsten, maar is ondertussen de duivel zelf...en weet je...iedereen geloofd deze mythomaan,deze zielige vrouw....en wanneer je achter de ware aard van het beestje bent gekomen,wordt je gewoon bedreigd of gebant als forumlid,zodat negatieve aandacht nooit te lezen zal zijn.
Ik en nog een aantal gedupeerden zijn dan ook al meer dan 2 jaar bezig, deze manier van handel(van haar) te stoppen,en ook ik weet dat het een speld in een hooiberg is,(heb al een verloren rechtzaak omdat de Nederlandse Justitie dit geheel koud laat)
Gelukkig is Justitie in Belgie nu de zaak aan het onderzoeken, en die zijn niet zo laks als hier.
Ben er alleen wel van overtuigd, dat als mensen handelen tegen dit soort onderkruipsels, die over de ruggen van weerloze dieren, zich willen verrijken, er uiteindelijk iets tegen gedaan zal worden.
Misschien als mensen actiever zouden reageren ipv passief je lot te dragen, wanneer je weet te zijn bedonderd , wanneer mensen eindelijk massaal aangiftes doen,alleen dan zal er WETTELIJK wellicht eens serieus naar gekeken gaan worden???
Het feit dat half nederland vol loopt met oplichters, de waarschuwingen en wijze raad van bokkers alhier, die het nooit zal overkomen?,is echt niet voldoende om dit soort handel te voorkomen.
Actief handelen tegen dit gespuis !