Revanches schreef:Mijn onderliggende gedachten van dit topic was, wijzer worden uit ervaringen met suzuki vitara's.
En evt. andere geschikte 4x4's die ongeveer gelijksoortig zijn aan de Vitara.

Oftewel, je wil een Vitara.
Waarom ontken je dat enkele posts geleden nog?
Revanches schreef:Waar staat dat ik een vitara wil?
Ik vraag om ervaringen.

Ik ga morgen naar andere merken kijken dan naar de vitara's hoor.
Gewoon om me breder te orienteren.

Je geeft als autowensen op precies die zaken die exact verwijzen naar een Vitara.
Ik heb je opgegeven welke goede en zeker niet dure alternatieven er zijn:
ikke schreef:Maar als ik los van mijn Land Rover hobby voor een paardentrekauto zou moeten kijken, dan kocht ik een Volvo V70; Saab 900 of 9-3; Ford Mondeo of eventueel een Mercedes. Gewoon goede auto's, prima in staat om het gevraagde werk te doen en zeker niet duurder in de heb dan een Vitara. Bovendien hebben ze power, iets wat ik van een Vitara niet kan zeggen.
Aanschaf is eenmalig, onderhoud komt steeds terug...........
Maar daar ga je dan niet op in. Best, maar onken dan niet dat je eigenlijk gewoon een Vitara wilt en liefst alleen positieve ervaringen hierover.
Een 4x4 is duur in onderhoud, al was het maar omdat ie veel meer bewegende delen heeft, waar allemaal olie (=geld) in moet en die allemaal kunnen slijten. Om maar te zwijgen van de "verborgen" schade door verkeerd gebruik van de (niet permanente) vierwielaandrijving. Allemaal zaken waar "gewone" auto's geen last van hebben, domweg omdat het er niet op zit (en dus niet stuk kan).