jiehaaa schreef:Wat een reis zeg! Was er nou ook een dierenarts mee? Dat las ik tenminste in je eerste topic.
En wat was de procedure als er wat mis zou gaan tijdens de reis? Bijvoorbeeld als er een paard ontsnapt/uitglijdt op dek en bedenk maar verder.
hoi hoi.
er zou een dierenarts mee,maar op het laatste moment ging er een buurman mee van het bedrijf waar de paarden vandaan komen.ik baalde daar enorm van,was een aardige kerel,maar een injektie spuit had ie nog nooit vast gehad zeg maar.en om te zeggen dat ie nou heel veel verstand van een paard had.(volgens hem wel hoor wist ie alles

nou ik lig er wel wakker van,als de zee heel onrustig is en er staan 10 paarden op het dek,en er zijn momenten dat ik denk dat het schip gaat omslaan.(gelukkig was dat maar 1 nacht)
ik voelde me wel af en toe in de steek gelaten met de paarden.
we hadden medicijnen mee voor de paarden(ontstekingsremmers,verdoving,pijnstillers)
als er een paard was los gekomen hadden we een groot probleem gehad,we hebben alles gedaan om dat te verkomen,als ik bij een paard in de stal moest werd de deur meteen achter mij gesloten,en bleef er iemand bij staan.vandaar ook de sjorbanden voor de zekerheid.als er ooit weer paarden naar suriname gaan laten ze weefrekken in de containers zetten,maar dat soort dingen leer je onderweg.
ik was wel bang dat een paard koliek zou krijgen,want wat doe je dan?of als een paard uitglijd in de container en breekt een been en het paard moet afgemaakt worden.op het moment van de reis,hadden we ons er wel mee gered,maar dat zou niet fijn geweest zijn geloof mij.
de mensen die de paarden gestuurt hebben(de verkoper)had niet zoveel geregeld wat ik erg jammer vond,het ging gelukkig allemaal goed,maar het had zeker anders gekunt.we waren bang dat paarden mischien last konden gaan krijgen van zee ziekte,klinkt stom maar je weet het niet,nu weet ik dat ze daar dus geen last van hebben.
de 10 paarden komen van een handelsstal en het waren niet de duurste paarden en ze waren verzekerd op de reis,dus dan weet je wel een beetje hoe dat gaat,ze waren betaald dus ja.
hard maar waar,ik ben blij dat ik mee was,want ik doe er alles voor dat ze veilig en gezond aankomen,en dat is gelukt!!.
wel een boel opgestoken voor als er een volgende keer komt,maar ik denk dat het bij deze ene keer blijft.het was een geweldige reis en een geweldige ervaring voor mij,maar ik vind wel dat je paarden niet per boot moet vervoeren,mischien een dag of 2 a 3 over zee maar niet 10 dagen.ze zijn allemaal helemaal gezond en wel aangekomen,maar het was wel een enorme gok en wij hadden enorme mazzel met het weer onderweg,daardoor was het te doen maar als je toch 4 of 5 dagen achterelkaar een ruige zee hebt(wat je van te voren niet helemaal met 100%zekerheid kan voorspellen)nou dan komen ze echt niet zo fit aan als nu.