Netje schreef:Oké, ik snap jullie argumenten, maar bekijk het eens andersom. Als ik me ziek meld bij mijn baas, dan heb ik over het algemeen m'n laptop mee en ga ik evengoed nog wel wat doen (ik doe de planning voor heel veel mensen en heb geen vervanging). Zolang als ik niet van m'n stoel stort kan ik nog wel wat mailtjes afhandelen. Ik moet echter 40 km heen rijden en ook weer terug en dat wil ik in die omstandigheden niet doen. Ook weet ik dat als ik wel ga, ik toch vaak gewoon de hele dag doorga en dan niet of nauwelijks in staat ben om terug te rijden. Toch zegt m'n baas dan nooit: ziek is ziek, je gaat je bed in... (als ik thuis werk).
.
No offence, maar daar sta ik dus ook anders in. ook ik doe planning, maar het is niet mijn verantwoordelijkheid om voor mijn eigen vervanging te zorgen. Als ik de kop vol snot heb, ga ik aan het werk. Wordt het erger, zoals dit keer, haak ik af. Blijkbaar weten ze dat als ik me ziekmeld, het echt serieus is. Overigens probeer ik er in tussengevallen (zoals een paar maand terug, toen ik Lyme had) slechts voor een bepaald percentage de ziektewet in te gaan, zodat ik de meest dringende zaken wel kan doen.
Het valt mij op, dat ik ondanks het zeer strenge ziekteverzuimbeleid bij ons, dan ook alle begrip krijg.