Paard op naam zetten, belachelijk hoge kosten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Paard op naam zetten, belachelijk hoge kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:08

Ik heb een Fries en die heb ik ook over laten schrijven op mijn naam. Om op naam te kunnen zetten moet je per se lid worden van het stamboek. Bij mij was het zo geregeld dat je de entree kosten (12,90) moest betalen, statiegeld (45 euro, dat krijg je weer terug als je je paard verkoopt) en lidmaatschap (100 euro) de overschrijvingskosten van het papier en paspoort (à 13,70) kwamen dan te verallen.

Overigens is het stamboek papier wel bewijs van eigendom, maar paspoort niet.
En zonder lid te zijn kan je vaak ook niet deelnemen aan keuringen.
Uiteindelijk ben je dan idd ruim 100 euro lichter..
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 30-01-08 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:09

@MissyPalonie : Heb jij dus de kosten betaald die ik eerder in het topic heb aangegeven?

@senta : Tja dat is een beetje laat nu....

misschien kan ik zelf een koopcontract opstellen, en dit opsturen naar de oude eigenaar, en vragen of hij deze wil ondertekenen, dan heb ik in ieder geval iets.

Wel raar dan allemaal, want volgens mij weten dit niet veel mensen, dat als je je paard op naam zet, je niets kan maken als het dier gejat word... :S

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:10

@Jibbel: Sjeeees, wat een kosten he! Dan heb je een duur paard (tja die friezen kosten nou eenmaal wat) en dan komt dat er nog bij! Echt belachelijk!!!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:13

wij hebben 2 kwpners en moesten die ook op onze naam laten zetten(de papieren)en moesten ook eerst lid worden en dan overschrijven.....
we hebben ons wel dat jaar erop weer afgemeld als lid,maar toch het is idd erg duur!!

nu hoorde ik afgelopen weekend dat de papieren de eigendoms ''verklaring'' van je pony is(even makkelijk gezecht;als jouwn naam op het papier staat is het jouwn pony/paard)
wie zou mij hier iets meer over kunnen vertellen???doe maar via een pm om het hier ontopic te houden

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:14

Ik ben al lid bij het KWPN en het overschrijven kostte me niks.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:16

qt_shetties schreef:
@MissyPalonie : Heb jij dus de kosten betaald die ik eerder in het topic heb aangegeven?

@senta : Tja dat is een beetje laat nu....

misschien kan ik zelf een koopcontract opstellen, en dit opsturen naar de oude eigenaar, en vragen of hij deze wil ondertekenen, dan heb ik in ieder geval iets.

Wel raar dan allemaal, want volgens mij weten dit niet veel mensen, dat als je je paard op naam zet, je niets kan maken als het dier gejat word... :S

ja nja...ik geloof dat ik iets meer moest betalen (zeiden ze)vanwege dat ik het paspoort al einde van het jaar opgestuurd had en de rekening toen al kreeg en 10 januari hebben ze dr pas op mijn naam gezet

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:49

hmz... ok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:51

ik heb niets betaald Nagelbijten / Gniffelen ik kocht mijn pony als veulen, dus hij hoefde niet overgeschreven te worden, is met paspoort direct op mijn naam gekomen Lachen

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:58

dees_daan schreef:
ik heb niets betaald Nagelbijten / Gniffelen ik kocht mijn pony als veulen, dus hij hoefde niet overgeschreven te worden, is met paspoort direct op mijn naam gekomen Lachen

je betaalt tog lidmaatschap denk ik? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:04

MissyPalonie schreef:
dees_daan schreef:

je betaalt tog lidmaatschap denk ik? Bloos

nee, want mijn pony zit niet in het stamboek Vork (is een draflingertje) dus ook dat betaal ik niet Nagelbijten / Gniffelen

Rooobin2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:21

wij zijn er nu mee bezig

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:35

Ik heb ook zo'n 3 maanden geleden een NRPS gekocht. Ook ik wil dr graag op naam laten overschrijven. Gelukkig heb ik wel een verkopersverklaring, met dank aan de veearts

Maar ik schrok er ook best wel van. Wat een kosten, en dat ik dat blaadje van hun nou zo geweldig vind Ach gut
Heb nl ook geen zin om voor 2 stamboeken per jaar te gaan betalen. NRPS en New Forest.

Mij is nl ook telefonisch mede gedeeld dat ik eerst lid moest worden voordat ik het paard op naam kon laten zetten, ben dus bang dat we er niet onder uit komen.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:10

annastasia schreef:
Ik heb ook zo'n 3 maanden geleden een NRPS gekocht. Ook ik wil dr graag op naam laten overschrijven. Gelukkig heb ik wel een verkopersverklaring, met dank aan de veearts

Maar ik schrok er ook best wel van. Wat een kosten, en dat ik dat blaadje van hun nou zo geweldig vind Ach gut
Heb nl ook geen zin om voor 2 stamboeken per jaar te gaan betalen. NRPS en New Forest.

Mij is nl ook telefonisch mede gedeeld dat ik eerst lid moest worden voordat ik het paard op naam kon laten zetten, ben dus bang dat we er niet onder uit komen.

klopt ja je moet eerst ook nog lid worden.
ik heb het voor alle zekerheid gewoon gedaan de zekerheid dat het echt jouw paardje is Haha!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 16:42

tja stél dat het nou een super leuk blad zou zijn, wat ik van voor tot achter helemaal door zou spitten en weer terug, dan had ik dat lid worden niet erg gevonden, maar aangezien die blaadjes bijna altijd regelrecht de prullenmand in gaan vind ik dat zonde van mijn geld, en zonde van het boekje,
Dus dat lid worden blijf ik onzin vinden....

maja de zekerheid dat het jouw paardje is.... tja het blijkt nu dus dat je geen poot hebt om op te staan!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:02

Ik was bij het NRPS maar 15 euro kwijt Verward
Heb het paspoort opgestuurd, en kreeg twee weken later een compleet nieuw paspoort incl mijn naam e.d.
Geen lidmaatschapkosten of een abbo op een blad.

Bij het KWPN wel 80 euro.
Laatst bijgewerkt door co2 op 30-01-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:02

qt_shetties schreef:
tja stél dat het nou een super leuk blad zou zijn, wat ik van voor tot achter helemaal door zou spitten en weer terug, dan had ik dat lid worden niet erg gevonden, maar aangezien die blaadjes bijna altijd regelrecht de prullenmand in gaan vind ik dat zonde van mijn geld, en zonde van het boekje,
Dus dat lid worden blijf ik onzin vinden....

maja de zekerheid dat het jouw paardje is.... tja het blijkt nu dus dat je geen poot hebt om op te staan!

ja daar heb je ook weer gelijk in
als mijn bijrijder de papieren voor de een of andre reden nodig zou hebben en ik geef ze mee kan ze zo zeggen dat mijn paard van haar is! Boos!
doet ze gelukkig niet hoor Haha!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:03

Kyralovertje schreef:
Ik was bij het NRPS maar 15 euro kwijt Verward

Bij het KWPN wel 80 euro.

hoezo zo weinig dan?

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:04

Geen idee. Is al wel weer ruim 3,5 jaar geleden...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:11

kwamen ze er zeker achter dat niemand dat blaadje van ze wilde hebben. en zo toch eigenlijk wel wat inkomsten mis liepen, doordat mensen niet lid werden.

Daarnaast vind ik dat het NRPS zeer slecht bereikbaar is.
Heb meerdere meils gestuurd, en ook een aantal met ontvangstbevestiging. Nooit wat teruggekregen. Uiteindelijk maar eens gebeld, maar dit is ook maar een aantal uurtjes per dag. Toen heb ik gelukkig uiteindelijk mijn vraag beantwoord gekregen. Die mails heeft ze opgezocht, en ze bleken allemaal gewoon aan te zijn gekomen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:58

annastasia : Whaha ja dat zal het zijn.
en dat andere, tja dat vind ik echt een slechte zaak

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:42

PP -> TAO

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:22

Ik moest zelfs bij de NRPS een kopiestamboom aanvragen, de ex van zijn vorige eigenaresse is deze kwijt geraakt, en zonder deze stamboom kon ik mezelf niet eens zijn officiele eigenaar noemen..En daar moest ik toen ook nog eens extra voor betalen.. allemaal geldklopperij volgens mij.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:42

Mijn vriendin heeft een volbloedje,
Nou NRPS en Friezen zijn al duur, maar met alles erop en eraan was zij bijna 150 euro kwijt!!!! Ik snap heel goed dat je ervoor moet betalen, maar zoveel? Enwaarom is het niet gelijk???

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:01

bobbymp schreef:
wij hebben 2 kwpners en moesten die ook op onze naam laten zetten(de papieren)en moesten ook eerst lid worden en dan overschrijven.....
we hebben ons wel dat jaar erop weer afgemeld als lid,maar toch het is idd erg duur!!

nu hoorde ik afgelopen weekend dat de papieren de eigendoms ''verklaring'' van je pony is(even makkelijk gezecht;als jouwn naam op het papier staat is het jouwn pony/paard)
wie zou mij hier iets meer over kunnen vertellen???doe maar via een pm om het hier ontopic te houden

nee papier is GEEN rechtsgeldig eigendomsbewijs.
daarom staat mijn paard ook niet om mijn naam. ik vind het veel te duur en je hebt er toch niks aan. (behalve als je mee gaat fokken, dan is het een ander verhaal)

om aan te tonen dat een paard van jou is moet je aan kunnen tonen dat je voor zijn onderhoud betaald.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:03

Wendy schreef:
Meryl schreef:
Heb 3 week geleden een nieuw paard gekocht en deze ook op naam laten zetten bij het KWPN. Hierbij kreeg ik een formulier en kon ik aangeven of ik lid wilde worden of niet. Heb dus aangegeven dat ik geen ldi wilde worden en geloof dat ik nu iets van 35 euro kwijt ben oid.

Wat een stelletje flikkers zijn het dan bij het kwpn. Ik moet namelijk wel lid worden Boos! Boos! Boos!

En volgens de kwpn site moet je trouwens wel degelijk lid worden....

ik snapte ook al niet dat het kon zonder lid te worden. ik heb toen namelijk ook daarvoor geinformeerd en bij mij kon het dus ook niet zonder lid te worden.