Nadua schreef:Nee tuurlijk hoeft de stang er voor niet uit. Die moet blijven zitten!
Maar misschien is dit nog niet breed genoeg! Ik zou het gewoon eens proberen wat je hier aangeraden wordt.
Ja we hebben afgesproken om dat eens te gaan proberen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nadua schreef:Nee tuurlijk hoeft de stang er voor niet uit. Die moet blijven zitten!
Maar misschien is dit nog niet breed genoeg! Ik zou het gewoon eens proberen wat je hier aangeraden wordt.
WiskyBokjes schreef:yvonnepuntnl schreef:Voor zo'n paard is maar 1 oplossing: breder zetten, dus tussenschot of tussen stang eruit halen. Dan kan hij zijn benen opzij zetten. Helaas kan er dan geen ander paard meer naast.
dat kan ze nu ook al
dat doet ze ook en ze heeft nog ruimte zat over
Nadua schreef:Hoi, dit komt me heel bekend voor. Dit heeft zeer waarschijnlijk niets met de bodem en chauffeur te maken. De twee paarden die ik rij doen dit ook. Ze doen het alleen in een 2 paards trailer. Ze hebben te weinig ruimte om wijdsbeens te staan. In een 1,5 paards is het bij beide geen probleem en staan ze heel braaf.
Dus idd gewoon eens zonder stang proberen
Supertje schreef:Nadua schreef:Hoi, dit komt me heel bekend voor. Dit heeft zeer waarschijnlijk niets met de bodem en chauffeur te maken. De twee paarden die ik rij doen dit ook. Ze doen het alleen in een 2 paards trailer. Ze hebben te weinig ruimte om wijdsbeens te staan. In een 1,5 paards is het bij beide geen probleem en staan ze heel braaf.
Dus idd gewoon eens zonder stang proberen
Als ze het allebei doen zou ik toch twijfelen aan de chauffeur eerlijk gezegd. Ik heb maar 1x een paard meegemaakt wat echt niet overeind kon blijven in de trailer, verder nooit. Twee paarden die beiden niet overeind kunnen blijven bij elkaar lijkt me wel erg toevallig.
Het paard wat ik meemaakte wat niet overeind kon blijven ging gewoon zitten (en scheen dat ook in een 1,5 paards trailer te doen, wij reden met een tweepaards met 2 paarden), terwijl mijn eigen paard ernaast op rust stond en rustig hooi stond te eten.
Mijn vader reed toen, en hij rijdt sowieso heel erg vloeiend, maar wat hij ook probeerde (langer van tevoren gas los en nog langzamer de bocht door ging niet, dan stonden we stil), bij iedere richtingsverandering ging het andere paard zitten. Zonder paniek trouwens, en na de bocht stond hij ook gewoon weer op.
griziyr schreef:Mijn paard ging altijd super makkelijk op de trailer en gaf nooit problemen.
Hij stond op een tweepaards trailer in één vak.
Altijd zelfde trailer, zelfde bodem, zelfde chauffeur, hooi in het hooinet.
Paard werd ouder en ging nog steeds makkelijk op de trailer maar liet zich tijdens de rit steeds omvallen tegen schot aan en stampen.
Dit hebben we eens vanuit de trailer geobserveerd. Heel eng! Echt paniek.
Schot schuin gezet.
Niets meer aan de hand.
Observeren in de trailer.... Paard stond volstrekt rustig maar met de achterbenen bijna een meter uit elkaar en die ruimte had hij niet als het schot recht stond.
We hebben de trailer aangepast. Nieuw gat voor grondpen en ook aan de bovenkant vastzet mogelijkheid voor schot in schuine positie. Lange stang erbij gekocht. Geen problemen meer.
Had dus echt niets met chauffeur, gladde ijzers, bodem of iets dergelijks te maken maar met evenwicht van het paard. (gebeurde toen hij ongeveer 20 jaar was en volop in het werk stond en nu is hij 29 en wordt niet meer getrained of bereden)
Succes ermee.