Citaat:maar het is een 1,3/4 trailer zeg je. Hier kan je toch nooit een paard van 1200 kilo inzetten (ik zeg maar wat) dus als je hem laat omkeuren laat je hem toch omkeuren naar een kilo of 800? is een knappe knol dan al
Het 3500 kilo verhaal is toch alleen als je zonder b wil rondrijden?
zeg maar mijn maximaal geremd gewicht dat ik mag trekken is dus die 950 kilo, paard 400 kilo en trailer 500. Dit mag dan wel of niet? of moet ik de trailer + het maximale laadvermogen van de trailer bij elkaar optellen, om te kijken wat mijn auto moet KUNNEN trekken?
ik snap dus niet of trailer gewicht + maximaal laadvermogen of dat je moet kijken naar trailer gewicht leeg ± gewicht pony moet kijken. Dit dan met een e rijbewijs.
probeer ik het nog een keer.
je auto mag 950 kg trekken
je paard weegt 400kg
trailer weegt 500kg
--------------------------------
zit je totaal op 900kg achter je auto
Dus dit zou kunnen.
maar las dat je nog geen E hebt.
dus moet je onder de 3500 totaal blijven en je auto zwaarder zijn als hetgene wat erachter hangt.
het trailer heeft een kenteken. toets deze eens in op www.rdw.nl en dan zie je wat max toelaatbaar gewicht is.
doe hetzelfde ook eens voor de auto, kijk eens hoe zwaar deze max mag wegen (lege auto, plus personen en bagage).
Als je deze gegevens hier neerzet, misschien dat het je dan nog net iets duidelijker kan worden uitgelegd