IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 15:49

nickynicole schreef:
Ik zit met mijn verhaal overal tussen in.

Toen ik mijn paard kocht (6 jaar geleden) heb ik haar bij een ondelinge verzekering laten verzekeren voor het aankoop bedrag met uitgangspunt sportpaard. Ik moest 170 euro per jaar betalen en kreeg alleen vergoed bij afmaken of overlijden van mijn paard en 300 euro per jaar voor doorverwijzing kliniek.

Mijn paard heeft 2 keer een operatie doorstaan wat me bij elkaar 10.000 euro heeft gekost (schatting van ALLES) Ik heb haar laten afkeuren en terug gekocht van de verzekering. Ben heel goed geholpen. Mijn paard is tegen alle verwachting in opgeknapt en kan lekker van haar recreatieve pensioen genieten. Ik heb dus nog wel een x bedrag uitgekeerd gekregen van de vezekering. Staat niet in vergelijking met wat ik betaald heb maar heb met alle gemak winst gemaakt op mijn premie.

De verhalen dat je zelf niet mag bepalen wat je met je paard doet gelden volgens mij niet meer of voor een enkele verzekering. Je kan je paard altijd tegen slachtprijs terug kopen.

Als dat laatste geldt is die prijs voor mij zeker de moeite waard! Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:50

Volgens mij is de slachtprijs bij mij netzoveel als de aankoopprijs Nagelbijten / Gniffelen

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:51

AnjaKos schreef:
Miro is verzekerd bij Hippo Zorg B.V. en ik betaal €400,- per jaar.
Miro heeft al 4 jaar niks meer gehad maar als hij wel weer een keer wat heeft kan ik het niet betalen maar nu betaal ik eigenlijk ook voor jan *ul.
Maar goed, misschien dat ik hem er volgend jaar wel uit gooi.

Juist voor jan *ul.... Zonde van je geld, toch? Indien je dit in een spaarpotje had gedaan, had je zelf over je geld kunnen beslissen.

En daarbij, lees de kleine letterjes ook. En zelfs als je volledig voldoet aan deze kleine lettertjes krijg je soms niet eens uitgekeerd!

Ik had een paard gekocht welke klinisch en rontgenlogisch was goedgekeurd. Paard “kreeg” HKO, verzekering 100% op de benen. Maar er is nooit uitbetaald hoor. Allerlei smoesjes en verschillende redenen en etc etc. Geld heb ik nooit gekregen, wel het advies om de training weer op te “pakken” op zodanige wijze dat het paard echt op 4 benen kreupel zou lopen. Dan zou het wat makkelijker uitkeren zijn namelijk. Heel veel sportpaarden hebben immers HKO en schijnen het heel goed te doen.

Verzekeringen maken onmogelijk grote winst en hebben mijn inziens geen enkele toegevoegde waarde.

Oh ja, indien je toch aan de kleine lettertjes houd, maar helaas pindakaas iets meer gebruik maakt van de verzekering door dus veel pech (duvel komt nooit alleen), dan een gemiddelde verzekerde…. Dan wordt je 1. zonder pardon uit de verzekering gegooid en 2. zeker en vast niet uitgekeerd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:51

Ik zou een jaarling ook niet verzekeren, hoor, Splash. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 15:53

Nadya schreef:

Ik heb mijn veulen verzekerd en inmiddels is er al schade uitgekeerd, het is maar net waar je voor kiest. Over EFO hoor ik niks dan goede dingen waar men niet moeilijk doet om geld uit te keren.

Zjin hier nog meer EFO mensen?...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:56

detour schreef:
Nadya schreef:

Ik heb mijn veulen verzekerd en inmiddels is er al schade uitgekeerd, het is maar net waar je voor kiest. Over EFO hoor ik niks dan goede dingen waar men niet moeilijk doet om geld uit te keren.

Zjin hier nog meer EFO mensen?...

Ik zou dan al 2 jaar voor jan je-weet-wel premie hebben betaald. Ik heb hier thuis nog ergens een EFO folder liggen. Ik geloof ook dat het een prima verzekering is (wel prijzig), hoor, maar ik heb het goed op een rijtje gezet destijds en er toch niet voor gekozen. Dat is toch een kleinschalige bedrijfje uit Friesland???? Of heb ik het mis?

AtSeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:58

ik heb beiden paarden helemaal goed verzekerd maar voor een laag bedrag. Het gaat mij er vooral om dat ze geopeerd kunnen worden als er wat gebeurt. Echter, tot nu toe hebben ze beiden nooit wat, onlangs heb ik 150 vergoed gekregen. Dat over 3 jaar gezien... maar ja, ik ben blij dat ze nooit wat hebben en uit de verzekering durf ik ze niet te halen, zal je altijd zien dat er dan één een peesklap krijgt ofzo.
Mijn laatste paard is als jaarling al verzekerd. Ik heb dan weinig pech gehad maar de jaarling van mijn vriendin heeft de premie er al driedubbel uitgehaald!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 15:59

Kleinschalig? Geen idee, maar bij onze paardenpraktijk en in deze buurt zijne r toch aardig wat mensen verzekerd. Verder vind ik Theo van Manen, de adviseur, oko een fijne vent, die echt oog heeft voor paarden, hij ontdektde bv aan mijn veulen en merrie meer in een oogopslag dan de arts. Vond ik vrij bizar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:01

detour schreef:
Kleinschalig? Geen idee, maar bij onze paardenpraktijk en in deze buurt zijne r toch aardig wat mensen verzekerd. Verder vind ik Theo van Manen, de adviseur, oko een fijne vent, die echt oog heeft voor paarden, hij ontdektde bv aan mijn veulen en merrie meer in een oogopslag dan de arts. Vond ik vrij bizar.

Het is geen hele grote onderneming, maar ze hebben veel klanten, ja. En een persoonlijke benadering, iedereen kent Theo van Manen. Ik heb een vriendin die er ook verzekerd is, die het over hem had laatst. Knipoog
Zij is ook erg positief over hem en het bedrijf. Maar zij heeft een paard waar ze wedstrijden mee rijdt en die regelmatig ziek is. Vind ik weer een ander verhaal dan die van mij.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:02

detour schreef:

Huh? Wat dan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:04

Detour, ben ik ook wel benieuwd naar, wat hij zag.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:05

Kalige plekken bij de sprongen aan de buitenkant had het veulen (hebben er wel meer). Meteen vroeg hij:"Hey is dit haar eerste veulen? Enk wam haar melk soms niet op gang?"
Ik zei dat dat klopte; de merrie had het veulen gehapt omdat het zogen pijn deed.
Mijn artsen snapte niks van die wat andersbehaarde plekken; ze waren wat kaler.

Dat hij dat in een oogopslag zag vond ik behoorlijk bijdehand.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:06

Dat is knap, ja. Maar hij is toch ook een paardenliefhebber?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:09

Nadya schreef:
Dat is knap, ja. Maar hij is toch ook een paardenliefhebber?

Ja, zijn broers hebben o.a. Stal van Manen in Ede, waar o.a. ferro heeft gestaan en nu nog Metal bijvoorbeeld (en nog meer bekende hengsten) en Theo fokt al jaren paarden, is keurmeester volgens mij, en heeft me ook wel eens geadviseerd op het gebied van een dekhengst die dus heel goede nakomelingen bracht maar voor een hoop paardenmensen neit eens echt bekend was.

DAt zijn leuke dingen! Doet hier gerust bakje en bekijkt mijn schilderijen om vervolgens te klesten over het werk van zijn vrouw... En of we nog Barnevelders (kippen) te koop hadden...Klikt wel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:10

Precies..... Dat is nog eens wat anders dan zo'n verzekeringsketen, die dan zo'n mannetje stuurt met eurotekens in zijn ogen.... Knipoog

Als ik Sam ooit verzeker is het daar(bij die Theo), maar ik denk niet dat het ooit gaat gebeuren.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:37

Nadya schreef:
Anne_0 schreef:
Ja ik ook maar daarvoor moet je hem dus eerst terugkopen van de verzekering.

Ik heb geen zin in dat soort praktijken. Het is mijn paard en ik betaal de zaken wel voor hem op het moment dat het echt nodig is.....

Prima, daar heb je ook zeker een punt, Maar helaas werkt het bij geen een verzekering zo. En opzich zie het probleem ook niet zo, als je voor een paar centen je paard terug kan kopen en ermee kan doen wat je wilt, hetzij inslapen, hetzijn pensioen op de wei....

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:40

Xena en Lisa zijn beide verzekert
Lisa heeft nog nooit wat gehad dus uit voorzorg
xena wel die heeft haar premie er wel dik uit dit jaar Haha!
neeee niet omdat ik haar mishandel Ach gut
maar op t land een shop door teveel regen rainrot
tegen wand van stal geshopt enzo enzo
dus ben blij met de verzekering Haha!
overigens ook E.F.O geweldige mensen daar Knipoog

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:41

Volgens mij houdt een verzekering in dat je voor jan l*ul betaald als je niets hebt maar uitkeerd als er wel wat aan de hand is. Dat is toch ook met je ziektekostenverzekering of autoverzekering. Als er niets gebeurd betaal je toch ook voor niets. Maar owee als er wel iets aan de hand is en je niet verzekerd bent?! En ja je kan natuurlijk ook zelf het geld sparen en zo een potje maken. Hoe ga je dat doen als je paard ieder jaar iets heeft, of meerdere keren per jaar? Niemand kan in de toekomst kijken en ik koop de risico's (vooral financieel) liever af doormiddel van een verzekering. Dit is dan ook zeker gebaseerd op ervaringen uit het verleden. En ja er zijn verzekeringen die met kleine lettertjes rommelen. Gelukkig heb ik zelf een verzekeringsagent aan de haak geslagen dus over verzekeringen maak ik me allang niet meer druk.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:49

nickynicole schreef:
Volgens mij houdt een verzekering in dat je voor jan l*ul betaald als je niets hebt maar uitkeerd als er wel wat aan de hand is. Dat is toch ook met je ziektekostenverzekering of autoverzekering. Als er niets gebeurd betaal je toch ook voor niets. Maar owee als er wel iets aan de hand is en je niet verzekerd bent?! En ja je kan natuurlijk ook zelf het geld sparen en zo een potje maken. Hoe ga je dat doen als je paard ieder jaar iets heeft, of meerdere keren per jaar? Niemand kan in de toekomst kijken en ik koop de risico's (vooral financieel) liever af doormiddel van een verzekering. Dit is dan ook zeker gebaseerd op ervaringen uit het verleden. En ja er zijn verzekeringen die met kleine lettertjes rommelen. Gelukkig heb ik zelf een verzekeringsagent aan de haak geslagen dus over verzekeringen maak ik me allang niet meer druk.

Als mijn paard elk jaar en dan ook nog meermaals per jaar iets zou hebben, ga ik me afvragen wat ik fout doe. Het valt me wel op dat paarden van mensen met een verzekering veel meer mankeren dan paarden van mensen zonder verzekering, hoe zou dat komen?

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:52

Waratje schreef:
nickynicole schreef:

Als mijn paard elk jaar en dan ook nog meermaals per jaar iets zou hebben, ga ik me afvragen wat ik fout doe. Het valt me wel op dat paarden van mensen met een verzekering veel meer mankeren dan paarden van mensen zonder verzekering, hoe zou dat komen?

vind dit zo raar praat
xena is kreupel geweest op t land wat had ik moeten doen vooraf dan haar binnen laten waarom omdat ze anders dit risico loopt of zou ik haar kreupel schoppen expres krijg ik centjes of zo? nah de rekening wordt betaald en dat is t ..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:54

Waratje schreef:
nickynicole schreef:

Die laatste opmerking vind ik wel een hele vreemde... maar misschien klopt het wel. Misschien dat verzekerde mensen eerder een DA laten komen dan onverzekerde?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:34

Anne_0 schreef:
Nadya schreef:
Ik heb geen zin in dat soort praktijken. Het is mijn paard en ik betaal de zaken wel voor hem op het moment dat het echt nodig is.....

Prima, daar heb je ook zeker een punt, Maar helaas werkt het bij geen een verzekering zo. En opzich zie het probleem ook niet zo, als je voor een paar centen je paard terug kan kopen en ermee kan doen wat je wilt, hetzij inslapen, hetzijn pensioen op de wei....

Maar het is mijn paard en ik draag jaren alle kosten voor hem. En dan moet ik hem terug kopen??? Verward
Het zal wel aan mij liggen, maar daar heb ik geen zin in. Dan betaal ik liever de kosten die ik maak, mocht er iets gebeuren. Vandaar nu mijn eigen paarpotje. En na zo'n kleine 2 jaar, gaat dat best hard. Knipoog

Inslapen kan ik prima betalen. Cremeren nog niet, maar wat ik al zei, desnoods sluit ik daar een lening op af. Ik heb verder geen leningen (behalve onze hypotheek) en dat vind ik nou een echt goede reden om er alsnog aan te beginnen (al doe ik dat liever niet). Knipoog
Pensioen op de wei is nog lang niet aan de orde (hij is bijna 4). Hij staat wel allang op de wei met o.a. twee paarden van in de 30. Haha!
Tegen de tijd dat hij met pensioen moet, ben ik zelf ook al aardig op leeftijd. Vork
En als ik hem om de een of andere reden niet meer kan berijden, blijft 'ie gewoon bij ons. Dus iemand die voor mij een goed argument kan verzinnen, dat ik hem alsnog moet verzekeren...... Kom maar op.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 17:38

Nadya schreef:
Precies..... Dat is nog eens wat anders dan zo'n verzekeringsketen, die dan zo'n mannetje stuurt met eurotekens in zijn ogen.... Knipoog

Als ik Sam ooit verzeker is het daar(bij die Theo), maar ik denk niet dat het ooit gaat gebeuren.

Wat grappig, had je wel eens van hem gehoord?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:41

detour schreef:
Nadya schreef:

Wat grappig, had je wel eens van hem gehoord?

Jaaaa, via die vriendin die daar ook verzekerd is. Afgelopen zomer heeft ze me nog uitgebreid over die man verteld en toen heb ik ook nog even gekeken of ik alsnog mijn paard zou verzekeren, maar voor mij is het niet rendabel en ik red het zo ook wel (als er iets gebeurt). Maar zij had hele verhalen, hihi, en heeft me die folder ook gegeven, die ik hier nog ergens heb liggen...... Vandaar..... Grappig, he. Haha!
Kleine wereld.... Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 17:44

Is idd kleine wereld, zeg! Grappig is dat!