Belazerd voelen door kliniek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re: Belazerd voelen door kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:57

Bovendien zijn er geen mensen zonder verzekering in Nederland Dus dat is geen vergelijking!

En wat Fraznic ook zegt bij een da die je kent zijn er meerdere mogelijkheden, daar kan je vaak wel wat mee regelen. Mocht je trouwens eens voor spoed naar een andere tandarts moeten dan moet je bijvoorbeeld wel direct betalen (mensentandarts Haha! Haha! ) Dat kan ook flink in de papieren lopen Bloos!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:38

Natuurlijk heeft een dierenarts andere opties. Werk zelf bij iemand die ook bij de minste of geringste kans probeert om de dieren er bovenop te helpen.
Oude mevrouwtjes, brede meneren, maakt niet uit, vaste klanten. Als k alleen zie wat sommige patienten ONS kosten... Of als ik de kosten zie die we soms kwijt zijn aan het geerechtshof om voor de 10e keer een deurwaarder op iemnands deur te moeten sturen om even die 400 euro af te betalen.. Dan denk ik: misschien moeten wij ook maar eens wat harder worden. Want als je sociaal en amicaal bent, en probeert mensen te helpen, krijg je vervolgens nog een partij gezeik en kosten bij een deel.
Hoe erg ook, die mensen verpesten het dan maar weer voor de rest.
Vind dat wij het nog redelijk doen met onze liefdadigheid.

WBT over die rekeningen die 3x zo duur uitvallen: goede afspraken van te voren maken. DE meeste klinieken hebben zelfs een akkoordverklaring met daarop een richtprijs. Je kunt dan zelf op papier laten zetten dat zo snel als de kosten daarboven komen er eerst contact met je opgenomen word *net zoals ze in utrecht doen*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:40

annepanne schreef:
Bovendien zijn er geen mensen zonder verzekering in Nederland Dus dat is geen vergelijking!

En wat Fraznic ook zegt bij een da die je kent zijn er meerdere mogelijkheden, daar kan je vaak wel wat mee regelen. Mocht je trouwens eens voor spoed naar een andere tandarts moeten dan moet je bijvoorbeeld wel direct betalen (mensentandarts Haha! Haha! ) Dat kan ook flink in de papieren lopen Bloos!

De vader van mijn nonkel had geen verzekering, en die belande op de intensieve 2500 tot hoger per dag Vork

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:51

TSja, ik lees bij sommige van jullie toch wel ergens de gedachte dat alles wat jullie betalen aan een veearts / dierenarts dat dat rechtstreeks naar zijn persoonlijke bankrekening gaat...

Ook al komt een veearts alleen kijken, hij is er toch tijd mee kwijt, hij hoeft niet persé tot een handeling over te gaan om een rekening in te dienen.

Een dierenarts verdient niet veel...nou ja, verdient een heleboel, maar krijgt niet veel. De hoeveelheid geld die een dierenarts overhoudt, zeker als hij/zij werkt voor een grotere kliniek, dat is niet veel als je dit vergelijkt met anderen met een dergelijke opleiding (ik bedoel hiermee WO).

Voor wat betreft de TS, gewoon langs je DA en vragen hoe het nu precies zit. En tsja, in principe staan ze wel in hun recht met het berekenen van kosten voor het aanbrengen van bijvoorbeeld een verband. Voor niets gaat de zon op...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:12

katiavl schreef:
De vader van mijn nonkel had geen verzekering, en die belande op de intensieve 2500 tot hoger per dag Vork

En dat was in Nederland Bloos! Haha! Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:24

Knavia schreef:
Geen geld, geen medische zorg vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.

Tuurlijk, een betalingsregeling is vaak wel mogelijk, maar dierenarts is uiteindelijk niets anders dan een baan om de kost mee te verdienen. 't Is misschien wel een baan waar ze bewust voor kiezen, omdat ze hart voor het vak hebben, maar dat heeft een automonteur ook, en een kapper, en een verpleegster, en een leraar. En die werken ook niet voor niets. Je kan ook niet naar de Albert Heijn gaan en bij de kassa zeggen dat je geen geld hebt, maar toch echt moet eten. Er is geen potje bij de regering die de kosten dekt van dierenartsen voor het behandelen van klanten zonder voldoende financiën. Ze kúnnen nog niet eens gratis werken, omdat ze ook materiaal- en medicijnkosten kwijt zijn, en er dus altijd zelf dan nog op achteruit gaan.

Misschien ben ik daar erg hard in, maar als je geen geld hebt, moet je ook geen dieren nemen (hulphonden e.d. even uitgezonderd). Er is géén RECHT op een huisdier of een paard, evengoed als er geen recht is op een auto, of een koopwoning of een vakantiereis. Heb je wel het geld om je paard te kopen, en goed te onderhouden, maar niet genoeg voor onvoorziene uitgaven, neem dan een verzekering met uitgebreide dekking. Dan moet je die kosten maar van te voren incalculeren als onderdeel van de onderhoudskosten. Nuttiger dan geruite setjes sjabrakken en peeskappen.

Je moet niet van je eigen probleem, het probleem van een ander willen maken (dit slaat niet op de TS, of iemand anders hier, maar op het niet kunnen betalen van dierenartskosten i.h.a.!).

Op zich ben ik dit wel met je eens hoor maar stel je koopt je dier terwijl je wel geld hebt en er gebeurd ist dat je het niet meer kunt betalen en dan.
bij de dierenambulance waren het vaak oude mensjes die het gewoon echt niet op konden brengen.
Als stichting probeer je dan zo veel mogelijk te doen maar op is op.
Een dierenarts verdient goed de kost in Nederland meschien enkele uitgezonderd maar heb je wel eens gezien in wat voor huizen ze wonen. Ik verdien zelf ook genoeg en woon in een mooi groot huis dus begrijp me niet verkeerd ik gun iedereen alles maar een ziek dier is wat anders als je auto stuk is en je de reparatie niet kunt betalen, ja jammer dan dan moet je maar geen auto rijden.
Wanner je de dierenarts niet kunt betalen is je dier daar de dupe van en dat is een groot verschil.
Gelukkig zijn er mensen zoals ik zelf die geld doneren en vrijwilligers werk doen zodat ook deze mensen en hun dieren de hulp krijgen die ze verdienen.

al weer heel wat jaartjes geleden is de BTW van 17,5 procent naar 6 procent gegaan bij dierenartsen, ondertussen is dat weer bijgesteld en het heeft nog nooit effect op de rekeningen gehad, dat geeft je toch te denken.

Ook gebruiken dierenartsen standaard de medicijnen waar ze het meest aan verdienen, tenzij je er een beetje verstand van hebt en wat mondiger bent dan de doorsnee klant, dit kan je echt honderden euroos schelen, waarom komen ze daar zelf niet mee.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:33

barbara1970 schreef:
Ook gebruiken dierenartsen standaard de medicijnen waar ze het meest aan verdienen, tenzij je er een beetje verstand van hebt en wat mondiger bent dan de doorsnee klant, dit kan je echt honderden euroos schelen, waarom komen ze daar zelf niet mee.

Neem aan dat dit je eigen bevindingen zijn.. Nu scheer je alle dierenartsen over 1 kam en dat vind ik niet echt netjes van je.
Wij proberen vaak mee te denken met mensen, en zullen nooit éxpres de duurste medicijnen nemen. Soms kan het nu eenmaal neit anders en is een zalf van 120 euro voor een mok been een veel betere optie, dan weken tobben met een zalfje van 15 euro.

Bovendien geven wij bij dure medicijnen altijd aan dat ze veel geld kosten, maar dat we zelf goede resultaten ermee hebben geboekt. Als er een goedkopere vervanger van is, leggen we ze deze wel voor, maar met het verhaal waarom we die andere beter geschikt vinden voor de patient. De eigenaar kan dan zelf kiezen wat ie wil

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:54

Het houden van een dier brengt verplichtingen met zich mee!
Dier wil eten, onderdag, medische verzorging, etc...
Kan je daar niet aan voldoen, dan moet je geen dier nemen, of
een ander soort dier (dat minder kost...), of minder dieren!

Je kan je tegen een aantal kosten indekken bijvoorbeeld door je
dier te verzekeren!! Maar ja... ook dat kost geld...

Je kunt je ook voor een deel tegen te hoge kosten indekken,
door een kosten raming te vragen, en daar ook expliciet bij te
melden dat het echt niet meer dan dat mag kosten!!
(word door mijn voorgangers ook een aantal keren genoemd)
Vraag wat iets kost!!!! Dat voorkomt onduidelijkheden!

Een dierenarts is geen liefdadigheidsinstelling!!!
En je kan tarieven op verschillende manieren berekenen..
Namelijk naar handelingen, tijd, materialen, de benodigde kennis etc...

(
Wat veel mensen vergeten is dat een kundig oog, zonder een dier
aan te raken soms al veel meer ziet, dan u ooit voor mogelijk houdt!
Dat heet kennis! En ook dat kost al geld, want iemand heeft in het
vergaren van die kennis geinvesteerd, door een opleiding te volgen
en cursussen te volgen..

De kosten van materialen lijken me duidelijk.. Alles kost geld...

Een consult kan prima ingedeeld zijn naar hoeveel tijd er voor
nodig is.. Of naar de handeling..
Want soms heb je een keurig opgevoed dier, met een
eigenaar die het keurig voorsteld en die de dierenarts direct
voorziet van alle benodigde informatie.
Andere eigenaren, hebben een dier dat de tent afbreekt, op die
manier een boel tijd, extra assistentie, risico op blessures (van het
personeel!!!!) en een berg frustratie kost.. Je kunt dan ook nog
de gesjeesde eigenaar treffen die samen met een onopgevoed
dier aan komt..
Dan heb je nog de buiten de schuld van de eigenaar om kompleet
over de rooie patienten...
etc etc etc...

Tevens vergeet men vaak, dat alle materialen die bij een dierenarts
aanwezig zijn betaald en afgeschreven moeten worden..
Dus heeft een dierenarts alle spullen in huis... (dat waar wij
paardeneigenaren zo op kicken! want ooohhh, de kliniek moet
wel alles in huis hebben voor ons kostbare dier!!!)
dan zal ook al die apperatuur, gebruikt voor uw dier of niet,
uiteindelijk uit de rode cijfers moeten!!! Dus kost het allemaal
weer meer!!!!!!

Ik persoonlijk vind de gemiddelde dierenarts nog steeds hartstikke
geschift!!! Want voor uiteindelijk een relatief laag loon (voor iemand
met WO opleiding, met ook nog eens een van de hoogste arbeids
ongeschiktheids cijfers!!!! is het echt niet veel) werkt deze persoon
zich gemiddeld genomen erstig uit de naad!!!

Dus zouden ze eigenlijk nog duurder moeten zijn!!!!!!

(ps. betalingsregelingen zijn doorgaans een bron van frustratie!
Niet dierenartsen en bij dierenartsen werkende mensen,
kunnen zich denk ik niet voorstellen, hoe ontzettend
veel wanbetalers er zijn! ook onder de al jaren "trouwe" klanten!!!

Gelukkig!! Heb je dan nog altijd die ene leuke klant of dat ene
ontzettend leuke malle dier!!! En mensen van allerlei pluimage
geven het werk kleur!!!
En voor die sta je met plezier om 2 uur 's nachts op!
Van dat soort klanten moeten er meer komen!!!

Alles in het leven kost geld! Ook het hebben van een huisdier!!!

ps iemand enig idee wat een dierenarts in loondienst verdiend
voor bijvoorbeeld een nachtdienst van 8 uur 's avonds tot 8 uur
's morgens???
Ik vermoed van niet... voorbeeldje.. van iemand die ik goed ken..
30 euro bruto! ja voor de hele nacht! niet per uur!!!

Zo nou ben ik weer heerlijk uitgescholden!!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:05

Afgod Dat lucht vast op Knipoog Je hebt het mooi omschreven!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:52

heel duidelijk geschreven en geeft een stuk helderheid

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:07

@sjolvir, duidelijk verhaal, ben het er helemaal mee eens, jij verwoord wat ik probeerde duidelijk te maken.

En hoe veel pijn het af en toe ook doet die rekening...dit verhaal relativeert een heleboel...wij willen het beste, daar betaal je dan ook voor.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:28

Ik zat hier al weer met stoom uit mn oren, maar Sjolvir heeft het keurig (en in een stuk vriendelijker bewoordingen dan ik in gedachten had Haha! ) geschreven.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:14

vind jou rekening ook wel redelijk duur, maarja mss toch wel begrijpelijk

ik heb toen mijn paard koliek had toen is mijn eigen veearts een paar dagen achtereen gekomen, verschillende spuite, de vervoerskosten, de sondes, verdovingen en daarna ging hij naar een kliniek daar heeft ze 3 dagen gestaan en daar hebben ze ook vanalles gedaan. en wij kregen van alles een rekening van 1250 euro, dus vind dat nog meevallen.
en het laatst is de veearts weer gekomen, voor een ziekte.
hij moest toen 5 dagen achtereen komen voor inspuitingen, 2 keer verdoofd, en gechipt en dit koste maar 200 euro.
dus vind eigenlijk de prijzen die hier staan soms duur, maar dierenartsen moeten ook verdienen, en ik denk dat je gewoon naar je DA moet gaan en vragen wat er nu precies meegerekend is en hoe het zit, denk dat dat je wel verheldering krijgt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:13

Vandaag toevallig weer op de kliniek geweest om het paard van een stalgenootje op te halen en de rekening nog even doorgenomen.
Bleek dat toen de merrie daar een paar dagen gestaan heeft ze diverse keren is opgevoeld zonder te zijn gescand.
Vandaar dat er zowel rectaal onderzoek als scannen op de rekening stond.
Er hebben dus daadwerkelijk verschillende handelingen plaats gevonden en er is niet 2x gerekend voor 1 handeling.
Misverstand weer uit de wereld Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:19

Erg sportief van je, Albert, om dat hier ook nog even te vermelden.

En fijn voor jezelf dat het misverstand uit de wereld is geholpen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:49

En dan hebben we het nog niet (oke een heel klein beetje eerder genoemd) over de 19% BTW bij de dierenarts!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:35

spicegirl schreef:
nou geloof me, utrecht doet t ook zo hoor!!ieder wissewasje apart berekenen...en de DA ook, iedere 5 minuten van t consult moet je betalen.... Boos! asociaal, en omdat je zuinig ben op je paardje moet je t maar pikken.er zit hier gewoon geen ander.ze wonen hier 5 minuten vandaan, en 40 euro voorrij kosten rekenen,en als je naar hun gaat, betaal je : gebruik van de faciliteiten ( sta ik daar met mn paard op de stoep Rolleyes )en je kan er nix aan doen.

Ik heb in utrecht een goede ervaring, zeker ook wat betreft de rekening. Ze hadden mij gewaarschuwd voor het feit dat het niet mee zou vallen. Maar de stalling kost heel weinig. En veel handelingen hebben ze maar 1 keer per dag gerekend. Bv opvoelen, terwijl ik wist dat het die dag 5 keer was gedaan. En altijd heel veel mensen die ik om advies kon vragen, ook dierenartsen die op mijn alarm naar de stal togen en er goed naar keken zonder dat ik daar een consult voor moest betalen. Ja, ik ben heel tevreden! Ik mocht trouwens ook gratis op controle komen, maar had dan ook wel 2600 euri uitgegeven (zonder operatie!) Paard doet het gelukkig weer goed.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:54

iets heel anders mijn klinie rekende 57,21 euro voor het versturen van een fax met daarop de datum waarop zij voor het laatst geent was.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:58

Die van mij heeft toen iets minder dan een week op de intensive care gestaan ivm luchtweeg problemen, en ik geloof dat we nog geen 400 euro hebben moeten betalen...Die rekening van jou is echt absurt Gaaaap

edit: hij had een insteking in zn longen, en heeft daar ook een bronco scopie gehad. Dat zat in de prijs inbegrepen