Knavia schreef:Geen geld, geen medische zorg vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.
Tuurlijk, een betalingsregeling is vaak wel mogelijk, maar dierenarts is uiteindelijk niets anders dan een baan om de kost mee te verdienen. 't Is misschien wel een baan waar ze bewust voor kiezen, omdat ze hart voor het vak hebben, maar dat heeft een automonteur ook, en een kapper, en een verpleegster, en een leraar. En die werken ook niet voor niets. Je kan ook niet naar de Albert Heijn gaan en bij de kassa zeggen dat je geen geld hebt, maar toch echt moet eten. Er is geen potje bij de regering die de kosten dekt van dierenartsen voor het behandelen van klanten zonder voldoende financiën. Ze kúnnen nog niet eens gratis werken, omdat ze ook materiaal- en medicijnkosten kwijt zijn, en er dus altijd zelf dan nog op achteruit gaan.
Misschien ben ik daar erg hard in, maar als je geen geld hebt, moet je ook geen dieren nemen (hulphonden e.d. even uitgezonderd). Er is géén RECHT op een huisdier of een paard, evengoed als er geen recht is op een auto, of een koopwoning of een vakantiereis. Heb je wel het geld om je paard te kopen, en goed te onderhouden, maar niet genoeg voor onvoorziene uitgaven, neem dan een verzekering met uitgebreide dekking. Dan moet je die kosten maar van te voren incalculeren als onderdeel van de onderhoudskosten. Nuttiger dan geruite setjes sjabrakken en peeskappen.
Je moet niet van je eigen probleem, het probleem van een ander willen maken (dit slaat niet op de TS, of iemand anders hier, maar op het niet kunnen betalen van dierenartskosten i.h.a.!).
Op zich ben ik dit wel met je eens hoor maar stel je koopt je dier terwijl je wel geld hebt en er gebeurd ist dat je het niet meer kunt betalen en dan.
bij de dierenambulance waren het vaak oude mensjes die het gewoon echt niet op konden brengen.
Als stichting probeer je dan zo veel mogelijk te doen maar op is op.
Een dierenarts verdient goed de kost in Nederland meschien enkele uitgezonderd maar heb je wel eens gezien in wat voor huizen ze wonen. Ik verdien zelf ook genoeg en woon in een mooi groot huis dus begrijp me niet verkeerd ik gun iedereen alles maar een ziek dier is wat anders als je auto stuk is en je de reparatie niet kunt betalen, ja jammer dan dan moet je maar geen auto rijden.
Wanner je de dierenarts niet kunt betalen is je dier daar de dupe van en dat is een groot verschil.
Gelukkig zijn er mensen zoals ik zelf die geld doneren en vrijwilligers werk doen zodat ook deze mensen en hun dieren de hulp krijgen die ze verdienen.
al weer heel wat jaartjes geleden is de BTW van 17,5 procent naar 6 procent gegaan bij dierenartsen, ondertussen is dat weer bijgesteld en het heeft nog nooit effect op de rekeningen gehad, dat geeft je toch te denken.
Ook gebruiken dierenartsen standaard de medicijnen waar ze het meest aan verdienen, tenzij je er een beetje verstand van hebt en wat mondiger bent dan de doorsnee klant, dit kan je echt honderden euroos schelen, waarom komen ze daar zelf niet mee.