afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

Re: afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:21

ruitje schreef:
lotjj92 schreef:
dat kon dus niet, we hadden geen stallen meer. en het nieuwe paard was al gekocht! die zou binnen een week komen. wij ahdden zoiets van bij haar is die goed. als we hem zelf terug nemen moeten we haar misschien wel verkopen via een handelaar. en dat leek me verschrikkelijk! we dachten dat ie een goed plekje zou krijgen. en daar ging het ons op dat moment om!

Dus eigenlijk kwam het jullie wel goed uit dat hij daar al stond en wilde je geen extra werk doen om te kijken of het echt wel goed zat.

Sorry hoor, maar nu vind ik dat je helemaal geen recht van spreken meer heb. Als jij 't op dat moment belangrijker vond om je nieuwe paard een stal te geven, ipv zeker te weten dat je oude paard het goed heeft, is dat jouw keuze.

En als je de tijd had genomen om eerst je eigen paard een goed tehuis te geven, voordat je een nieuwe had gekocht had je nooit aan de handelaar hoeven denken Clown

Ik denk zelf niet dat een 15 jarige deze keuzes kan en mag maken over keuring wel of niet of verkoop wel of niet . ik vermoed dat haar ouders de keuze nog maken .
Ik begrijp best dat het de toppic starter pijn doet en mischien is ze echt te goed gelovig geweest .
Ze zegt ook niet dat niemand het paard moet kopen ze zegt juist dat het een zeer leuk beestje is en ze wil zelfs evt nog helpen ook .
Ik denk dat ze dr eigen even goed belazerd voelt waar ik me zeker iets bij in kan denken .
paardje zou niet goed zijn maar omdat het goed tehuis was toch voor minder verkocht .
en blijkt ie half jaar later weer op internet te verschijnen voor de volle pond .

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:27

Ik probeer het meer te zien van de kant van de verkoper, want die word nu wel totaal zwartgemaakt op een van de grootste internetfora van NL en maakt dus minder kans op de verkoop van haar paard.

Voorlopig weten we helemaal niet of hij écht is afgekeurt toen en of de kopers haar toen wel écht belazerd hebben.

Vind t nogal wat om iemand zo te benoemen...

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:29

Dat ze hem verkoopt, wil nog niet zeggen dat hij het nu slecht zal gaan krijgen. Een nieuwe eigenaar kan best ook weer een fijne baas voor hem worden.
Diegene die hem nu gaat kopen, zal hem ook laten keuren(mag ik hopen) en als er iets niet goed aan hem is komt het er dan wel uit.
Verder vraag ik mij af of jullie een koopcontract hebben opgesteld, waarin alles wat je noemt beschreven staat?
Het enige dat je kan doen is het van je afzetten, denk ik. je hebt er geen invloed meer op.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:38

Wij vinden dat de eventuele koper MOET weten wat er aan de hand is, want dat het paard geen gebrekken heeft klopt niet!! Nooit! Dat het paard recht overeind komt hoor je te vermelden, iedereen weet het! Ik heb pas nog van kenissen gehoord dat Simply bij haar niet altijd de makkelijkste is. Wij willen de nieuwe eigenaar absoluut niet zwart maken, maar het is erg vreemd dat het als goed paard verkocht werd. Wij waren ontzettend blij toen we hoorde dat ze het paard toch namen, wij hadden geen ruimte en dan hadden we haar aan een handelaar moeten verkopen. Dat is geen optie! We waren simpelweg te goed van vertrouwen, of de keuring nou klopt of niet. Daar kan niemand over oordelen, want de enige die weten of het klopt zijn zij. Maar het verbaast ons gewoon dat Simply wordt verkocht als goed paard, het enige wat wij willen is het beste voor Simply. Dit gaat niet om geld, maar om het paard zijn welzijn Ja

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:40

Ik snap er nu niets meer van? Jullie zijn er nu zeker van dat hij een gebrek heeft? Mankeerde hij dan toch al wat bij jullie? En nogmaals, je wéét niet hoe hij wordt verkocht, je weet niet wat ze verteld aan eventuele kijkers Lachen ....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:04

Daar gingen we vanuit, we waren goed gelovig. Beter gezegd; we vertrouwde erop dat het waar zou zijn. Maar zoiets zet je dan toch in de advertentie? Niemand zet toch in de advertentie dat het een goed paard is, en dan komen de kijkers; ja hij heeft een gebrek. Dat vertel je van te voren vind ik

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:12

Maar je zegt net zelf dat jullie erg goedgelovig waren, wie zegt dat dan het paard inderdaad een gebrek heeft en jullie niet besodemietert zijn?
Ik denk alleen maar dat het paard de dupe zal zijn van dit topic, en dat is jammer.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:20

het lijkt mij dat hun gewoon een leuk paard voor een erg leuke prijs hebben kunnen kopen... maar goed ik ken de mensen en het paard niet dus ik oordeel er verder niet over!
wel vind ik het een appart verhaal en hoop ik dat het paardje alsnog een leuke eigenaar krijgt Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 18:33

het klopt dat het mijn paard niet meer is, dus ik er niets meer over te vertellen heb, maar het gaat mij erom dat de eventuele nieuwe kopers gewoon NIET belazerd moeten worden. dat gun ik niemand. traks ben jij de persoon die met zo'n paard opgescheept wordt. en ik zeg niet dat het een vals paard is. want dat is het niet. het is een heel lief, maar een paard die een gebruiksaanwijzing heeft. het zou alleen niet eerlijk zijn dat iemand hem koopt en hij blijkt niet goed te zijn. en daar gaat het me om, dat ze geld aan het vangen zijn. het gaat toch om het paard!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:38

in de advertentie staat dat de merrie L1 + winst is, heb jij dat met haar gereden of de nieuwe eigenaar?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 18:39

Liezel1 schreef:
in de advertentie staat dat de merrie L1 + winst is, heb jij dat met haar gereden of de nieuwe eigenaar?

dat heb ik gereden, ze heeft volgens mij een paar B wedstrijden gestart.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:07

Pfff ja je moet naar de verkoper kijken maar ook naar de TS, de verkoper wordt nu inderdaad ergens wel zwart gemaakt en het paard ook maar ik vind dat het toch wel redelijk duidelijk overkomt dat de eigenaar (nu) geld wil halen uit dit paard? Kopen aan de helft van de prijs waaraan ze nu wil verkopen? Waaraan verklaar je dit? Wil toch ook al zeggen dat het voor de eigenaar nu enkel om het geld gaat.. Ik vind ook dat je het in de advertentie moet plaatsen wanneer er echt iets aan mankeert. Want dit is toch oneerlijk voor het paard moest hij echt iets mankeren dat hij dan toch zou gebruikt worden als sportpaard?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:12

Celia wellicht is er sprake van aankoop van een ander paard en moet dit paard weg..
Ik vind het zo ontzettend knap dat mensen hun conclusies kunnen trekken terwijl er maar informatie afkomt van 1 kant, van een persoon die niets meer te maken heeft met dit paard.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:49

De TS is natuurlijk gefrustreerd omdat de nieuwe eigenaar een leuk sommetje aan het verdienen is over haar rug.

Maar een koper je ongekeurde paard meegeven, en vervolgens alles wat hij zegt aannemen zonder je eigen DA te laten nakijken is niet erg slim.

Je hebt indertijd die koper de kans gegeven om heel veel van de prijs af te krijgen, maar dat ligt voor een heel groot deel ook aan jou. Als ze nog met het paard op wedstrijd geweest is, is dat toch een teken dat hij goed loopt nu? Anders was ze de ring uit gestuurd.

Je hebt toegelaten dat men je veel geld uit je zakken heeft geklopt, maar zo is de paardenhandel nou eenmaal. Leer ervan. Je bent nog maar 15, de volgende keer dat je een paard verkoopt zullen ze je dit niet meer flikken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:53

ik zie op de foto een flinke piephak,
en zowiezo voor die prijs laat een verstandig mens toch het paard keuren?

ik snap de commotie niet, er worden honderden paarden te koop aangeboden door heel nederland, die iets mankeren.
daarom zie ik mensen ook als dom als ze bij aankoop , in welke prijsklasse dan ook, het paard niet laten keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:59

lotjj92 schreef:
tot mijn grote schrik wordt mijn lieve merrie die ik een half jaar geleden heb verkocht, alweer verkocht.

ze is daar een week op proef geweest, en ze zou klinisch gekeurd worden. ze bleek niet goed te zijn aan het achterbeen. op harde ondergrond liep ze kreupel, dus ze zal nooit meer als sportpaard kunnen functioneren. wij waren echter verbijsterd! we waren er zeker van dat onze merrie klinisch goed zou zijn. we hebben toen contact gehad met de vrouw die simply zouden kopen en hebben een deal gesloten over de prijs. en we zouden het er niet meer over hebben.

nu schrik ik er best van dat simply (zo heet het paard) wordt verkocht als een zogenaamd 'goed' paard. er staat niets bij over dat ie klinisch niet goed is. en de vraagprijs is bijna 2 keer zoveel als dat ie nu waard is en waar wij hem voor verkocht hebben.

het was een eerlijk paard, en zo heb ik haar ook verkocht. nu bleek die bij haar te steigeren, en daar maakte ik me al heel erg zorgen om. want simply zou nooit steigeren!

het gaat om dit paard;

Ik denk niet dat je paard wat mankeerde, ze hadden een foto moeten maken. Sommige paarden zijn idd even kreupel of onregelmatig als ze zomaar zonder dat ze het gewend zijn op het harde gelongeerd worden.

Mijn paard heeft ook een kreupelheidsonderzoek niet volstaan, maar na foto's was er niets te zien, ook is hij nog nooit een dag op dat been onregelmatig of kreupel geweest. Zo ken ik ook een ruin die hoog gelopen heeft, dus echt sportpaard was, toen hij 14 was als recreatieruin verkocht en ook hij was zogenaamd kreupel op het longeren op het harde. Dat meisje wist dat hij niets mankeerde, is er naar toe gegaan, heeft hem gereden en meteen weer teruggehaald, het geld gegeven en het dier mankeerde gewoon niets.

Ik denk dat je een beetje in de maling genomen bent en dat ze op deze manier jouw paard met winst kunnen door verkopen. Als je een paard dat verkocht moet worden een paar keer op het harde gaat longeren, dat raken ze ook daar aangewend. Dat KAN nl wel schelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-08 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd.

Sja_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:18

Lotte,

Begrijp eerlijk gezegd niet dat je het iemand kan aanrekenen die een paard verkoopt wat jij notabene zelf ook hebt verkocht! De pot verwijt de ketel......
De reden van verkoop is van hele andere aard dan dat je nu aanneemt en ik had het in je kunnen waarderen dat je mij hiernaar had gevraagd voordat je conclusies trekt.

Het paard is klinisch helemaal in orde en verkeerd in een veel betere staat dan een half jaar geleden, er zijn geen onregelmatigheden meer voorgekomen in de gangen. Ze is volledig geschikt om de sport in te gaan.

Door de toon en de dreiging die er van de mail van je moeder uitgaat voel ik nu verder geen behoefte om hierover uit te weiden, hoewel ik best bereid was geweest om je e.e.a. uit te leggen ook omdat het jullie paard zo lang is geweest.

Ik was niet van plan om te reageren, maar nu ik zie dat heel bokt een mening heeft wil ik mijn reactie ook plaatsen.
Verder zou ik het waarderen dat iedereen in zijn achterhoofd houdt dat aan elk verhaal meerdere kanten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:57

Kijk de eigenaar, altijd welkom de andere kant.

gelukkig kon je in dit topic lezen dat de meeste mensen niet de kant van Lotte kozen Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:59

Inderdaad fijn om het verhaal van 2 kanten te horen.
Wat RK zegt: Mensen waren al behoorlijk kritisch in dit topic.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:05

Fijn dat er een reactie is! Een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Als je een paard in een duurdere prijsklasse wil kopen laat je die toch zo en zo keuren? Ik wel in ieder geval. De meeste mensen willen ook zo'n paard verzekeren. Als paard afgekeurd zou worden geen koop dus!

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:20

Sja_n schreef:
Lotte,

[b]Het paard is klinisch helemaal in orde en verkeerd in een veel betere staat dan een half jaar geleden, er zijn geen onregelmatigheden meer voorgekomen in de gangen. Ze is volledig geschikt om de sport in te gaan.

[/b]

Bovenstaande snap ik dus niet, aangezien de TS het volgende schreef: "ze bleek niet goed te zijn aan het achterbeen. op harde ondergrond liep ze kreupel, dus ze zal nooit meer als sportpaard kunnen functioneren."

Dan is zij destijds toch niet goed geïnformeerd? Of zie ik dat nu verkeerd? Of zit daar ook nog een verhaal aan vast? Ook ik ben van mening dat de huidige eigenaar alle recht heeft om het paard weer te verkopen, dat is haar goed recht. Het enige wat mij een beetje dwars zit is bovenstaand stukje. Maar ook vind ik dat TS daar destijds dan meer achteraan had moeten zitten. Gedane zaken nemen geen keer en er komt vast een geschikte koper voor het paard. Succes met de verkoop.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:24

kleppie schreef:
Sja_n schreef:
Lotte,

[b]Het paard is klinisch helemaal in orde en verkeerd in een veel betere staat dan een half jaar geleden, er zijn geen onregelmatigheden meer voorgekomen in de gangen. Ze is volledig geschikt om de sport in te gaan.

[/b]

Bovenstaande snap ik dus niet, aangezien de TS het volgende schreef: "ze bleek niet goed te zijn aan het achterbeen. op harde ondergrond liep ze kreupel, dus ze zal nooit meer als sportpaard kunnen functioneren."

Dan is zij destijds toch niet goed geïnformeerd? Of zie ik dat nu verkeerd? Of zit daar ook nog een verhaal aan vast? Ook ik ben van mening dat de huidige eigenaar alle recht heeft om het paard weer te verkopen, dat is haar goed recht. Het enige wat mij een beetje dwars zit is bovenstaand stukje. Maar ook vind ik dat TS daar destijds dan meer achteraan had moeten zitten. Gedane zaken nemen geen keer en er komt vast een geschikte koper voor het paard. Succes met de verkoop.

en dit stukje vind ik dus ook zo ontzettend vreemd! het paard is bij mij altijd goed geweest, toen bleek die niet goed te zijn! dus niet meer als sportpaard te kunnen functioneren, en nu ineeens. binnen een half jaar, is het weer een sportpaard en is er gewoon niets meer aan de hand.

en natuurlijk heeft ze het recht het paard te verkopen, tenslotte is het haar paard. vind alleen de manier waarop heel vreemd. zie ook dat ie van internet is gehaald.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:29

Eigenlijk is het je eigen schuld dat je je nu rot voelt. Je had bij de keuring aanwezig moeten zijn. Dan had je ook zekerheid gehad of het paard destijds wel of niet afgekeurd zou zijn en wel of niet meer voor de sport geschikt was.
Je kunt daar nu niet meer over oordelen...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:31

klopt, maar dat is destijds via mijn ouders geregeld. ik had daar niets mee te maken. ik ben er ook neit bij geweest dat is weggebracht, weet niet hoe de onderhandelingen zijn geweest.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:47

Dan kun je er ook niets over zeggen.