ruitje schreef:lotjj92 schreef:dat kon dus niet, we hadden geen stallen meer. en het nieuwe paard was al gekocht! die zou binnen een week komen. wij ahdden zoiets van bij haar is die goed. als we hem zelf terug nemen moeten we haar misschien wel verkopen via een handelaar. en dat leek me verschrikkelijk! we dachten dat ie een goed plekje zou krijgen. en daar ging het ons op dat moment om!
Dus eigenlijk kwam het jullie wel goed uit dat hij daar al stond en wilde je geen extra werk doen om te kijken of het echt wel goed zat.
Sorry hoor, maar nu vind ik dat je helemaal geen recht van spreken meer heb. Als jij 't op dat moment belangrijker vond om je nieuwe paard een stal te geven, ipv zeker te weten dat je oude paard het goed heeft, is dat jouw keuze.
En als je de tijd had genomen om eerst je eigen paard een goed tehuis te geven, voordat je een nieuwe had gekocht had je nooit aan de handelaar hoeven denken
Ik denk zelf niet dat een 15 jarige deze keuzes kan en mag maken over keuring wel of niet of verkoop wel of niet . ik vermoed dat haar ouders de keuze nog maken .
Ik begrijp best dat het de toppic starter pijn doet en mischien is ze echt te goed gelovig geweest .
Ze zegt ook niet dat niemand het paard moet kopen ze zegt juist dat het een zeer leuk beestje is en ze wil zelfs evt nog helpen ook .
Ik denk dat ze dr eigen even goed belazerd voelt waar ik me zeker iets bij in kan denken .
paardje zou niet goed zijn maar omdat het goed tehuis was toch voor minder verkocht .
en blijkt ie half jaar later weer op internet te verschijnen voor de volle pond .