Needje schreef:) OF geen wedstrijden meer mag organiseren.
correctie: of geen wedstrijden onder KNHS vlag mag organiseren. Onderling, western, trec, nh, bitloos e.d. Mag allemaal nog steeds.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Needje schreef:) OF geen wedstrijden meer mag organiseren.
DubbelDun schreef:Maar als je dressuur rijdt is er maar één organisatie met monopoli positie en dat is de KNHS.
LiNdA1986 schreef:Ik vind het eigenlijk niet meer als logisch dat een manege een cap verplicht.
LiNdA1986 schreef:Ik vind het eigenlijk niet meer als logisch dat een manege een cap verplicht.

ikke schreef:LiNdA1986 schreef:Ik vind het eigenlijk niet meer als logisch dat een manege een cap verplicht.
Hoeveel ongelukken gebeuren er met paarden en ruiters/menners en hoeveel daarvan hebben hoofdletsel c.q. geplette cap? Neem van mij aan dat 80% van de verwondingen NIET aan het hoofd zijn. Daarmee is het relatieve nut van een bodyprotector vele malen groter. Waarom dat niet en een cap wel? Enkel omdat de rest "repareerbaar" is? Weet je nog; Christoffer Reve alias Superman. Daar had een cap ook geen baat.........

0charlotte0 schreef:Het gaat er niet om wat jij nodig vind, want het is zijn terrein , dus zijn regeltjes, en als je het daar niet mee eens ben zoek je een andere manege
Volgens mij gaan we ook weer naar de weer naar de welles/ nietes discussie van het dragen van een cap, volgens mij zijn we daarvoor in het verkeerde topic
Anya schreef:coydog schreef:Wie is er dan verantwoordelijk als een pensionpaard in de les meeloopt (gebruikt wordt door de manege-eigenaar) en de ruiter heeft geen cap op?
dat staat hierboven toch.. het pensionpaard is voor de manegeles ingezet.. en dan valt het onder de verantwoording van de pensioneigenaar. Ik neem ook aan dat de klant op het paard klant van de manegeeigenaar is.
want weer als ik op het paard van mijn vriendin naar een privéles ga, valt dat onder de wa van mijn vriendin, tenzij ik kan aantonen dat de instructeur iets heel doms en onverantwoords van mijn heeft gevraagd en mijn eigen oordeel daarin echt niet reeel zou kunnen zijn.

Citaat:Wat is het veiligheidscertificaat?
Het veiligheidscertificaat garandeert de consument dat een accommodatie voldoet aan bepaalde basiseisen voor een veilige beoefening van de paardensport. Het certificaat stelt bijvoorbeeld eisen aan bouwtechnische aspecten van een accommodatie, zoals hoogte van de rijhal en breedte van de in- en doorgangen. Andere voorbeelden van zijn de verplichte aanwezigheid van een BHV-er, verplichting van een veiligheidshelm, gediplomeerde instructeurs, harnachement onderhoud en ongevallenregistratie.
Afgifte
De afgifte van het veiligheidscertificaat staat onder toezicht van het onafhankelijk Keurmerkinstituut en komt tot stand na een deskundige en grondige keuring. Voor de accommodaties en de verenigingen die zijn aangesloten bij de FNRS, de SRR en de KNHS is het veiligheidscertificaat verplicht. Inmiddels hebben 340 hippische accommodaties het veiligheidscertificaat.
Verenigingen
KNHS verenigingen zijn per 1 januari 2008 verplicht hun activiteiten in een accommodatie met een veiligheidscertificaat.
Needje schreef:Ik heb begrepen dat een formuliertje ondertekenen dat de eigenaar niet aansprakelijk wordt gesteld niet op gaat.
. 
.