d pony gekocht blikt nu e pony te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: d pony gekocht blikt nu e pony te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:47

Omdat je daar niet internationaal mee kan rijden.

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:49

meisje rijd al 4 jaar bij mij,hier voor had ik een a pony daar was ze op uitgegroeid,dus hebben we voor haar een andren pony gekocht,heb zeker geen geld te veel heb zelf mijn stallen aan huis,dus daarom heb ik voor haar een pony gekocht. omdat ik zelf niet meer mag rijden van de dokter blijft het wel mijn hobby.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:50

andrea37 schreef:
hallo wie weet er raad mee? wij hebben een d pony gekocht in juni op het paspoort stond 147,9
zei is van 2000 bij de vorige eigennaar is ze voor het eerst in 2005 gemeten 147,9
in 2006 weer gemeten ook 147,9 nou hebben wij haar gemeten omdat me vriendin haar dochter er graag mee wilden starten en ja hoor 152 ik wil gewoon geen e pony ik heb meteen de ouden eigennaar gebeld,maar die wil hem niet terug nemen.wie o wie heeft hier ook ervaring mee?. inmiddels wel een advocaat er op gezet.die gaat er een zaak van maken in het nieuwenjaar.

Ik zou haar nog is even goed gaan nameten.
Daarbij heeft de vorige eigenaar niet gelogen en is het geen verborgen gebrek dus denk dat je weinig zaak hebt.
En dan snap ik al helemaal niet dat een dier waar je van houd om een paar centimeter maar terug naar de oude eigenaar word als je met dit verhaal bij mij was aangekomen had ik direkt mijn pony terug gehaald!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:50

Daantje1981 schreef:
andrea37 schreef:
van wie ze spring les krijgt gaat nu ook internationaal starten en die wilt gewoon haar gaan helpen om ver te komen,maar dat wil hij niet met een e pony

Maar waarom niet met een epony?

dan moeten ze wel 10 hele cm hoger springen!!!!!! Clown
sorry hoor, ik vind dit echt een trieste zaak.
Je koopt een levend wezen geen pak suiker

Gaat die gene die internationaal ook met jou pony springen????
Of blijft hij enkel helpen?

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 21:41

jeetje wat denken sommige slecht over mij.Ik houd echt veel van mij beestjes.ik ben een vrouw van 37 die dat meisje wilt helpen om gewoon ver te komen in de spring sport. maar wij wij willen haar gewoon niet met de e klasse mee laten rijden.dat meisje is 11 jaar.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:43

Sjah, het lijkt mij ook niet handig om je te laten matsen oid. Het verschil tussen 1.48 en 1.52 zie je snel. Ja Ik denk dat je realistisch blijven moet en je moet overgeven bij het feit dat de pony dat nou eenmaal meet. ALS het nog moet worden aangepast in het papier is het hele grote pech voor het meisje, zoniet dan is het geluk voor het meisje.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:48

wij hebben een aantal jaren geleden hetzelfde gehad, alleen zat er tussen de tijd van aankoop en meten maar 2 weken. In de kerstvakantie wezen kijken bij een c-pony. 2 januari opgehaald en een week later gemeten. Bleek geen 136,9, maar 138,2. Van die meting hebben wij het meetbewijs geweigerd en wij hebben toen onmiddelijk de verkoper opgebeld omdat we graag een grote c pony wilden en geen kleine d. De verkoper heeft geregeld dat ze nog een keer overgemeten werd bij een ponymeter bij hun in de buurt, en toen was ze weer 136,5. Omdat ze toen 8 was, hoefde ze daarna niet meer gemeten te worden. Maar ik denk dat ze, als ze nog een keer gemeten wordt, toch een kleine d is, maar op papier is ze dus een c. Bij jullie zit er een half jaar tussen, en dat is teveel. Zelf zou ik als verkoper ook geen pony terug nemen als die na een half jaar "te groot" blijkt te zijn. Rot zulke dingen, want ondertussen ben je gewend aan het beestje en wil je hem/haar ws. ook helemaal niet meer kwijt, maar een e-pony wil je ook niet. Lastig. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:49

ik heb laatst mijne gemeten, en die wilde wel als die op de grens zat als d pony rekenen..helaas niet op de grens..maar dat betekent voor mij niet dat ik hem weg ga doen, juist een grotere uitdaging!! Haha! dus als je zo iemand kan vinden..! is al in je voordeel..en ik hoorde laatst van mn instuctrice dat de grens is verandert van de d-pony maat het is nu tot149.0 i.p.v 1.48..
of het klopt weet ik niet..
Laatst bijgewerkt door A_n_n_e_ op 27-12-07 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:51

Is het niet handig om een andere pony te zoeken die wel zeker de D maat heeft?

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:52

pearlie schreef:

zou jij na een half jaar een pony die je leuk vind weer weg doen? omdat het niet de juiste maat heeft?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:01

A_n_n_e_ schreef:
pearlie schreef:

zou jij na een half jaar een pony die je leuk vind weer weg doen? omdat het niet de juiste maat heeft?

Ik niet, maar ik zou ook niet moeilijk doen over een paar cm als de combinatie goed klikt.
In dit geval is de pony duidelijk voor de sport gekocht, als het daar om gaat zul je een D moeten hebben. Ik weet niet wat voor deze mensen het belangrijkste is, de sport of de pony.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:03

ik zou de pony eerst nog maar een paar keer door verschillende meters laten meten. Want zoals je hier ook al ziet kan daar erg veel verschil in zitten blijkbaar. En dan idd toch maar hopen op iemand die hem net d-pony meet

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:05

pearlie schreef:

zou jij na een half jaar een pony die je leuk vind weer weg doen? omdat het niet de juiste maat heeft?[/quote]

Ik niet, maar ik zou ook niet moeilijk doen over een paar cm als de combinatie goed klikt.
In dit geval is de pony duidelijk voor de sport gekocht, als het daar om gaat zul je een D moeten hebben. Ik weet niet wat voor deze mensen het belangrijkste is, de sport of de pony.[/quote]

ja daar ben ik het ook mee eens..! ik heb mijne ook voor de sport gekocht,.maar met een e-pony ben ik ook blij, want mijne heeft ruime gangen, dus word het makkelijker voor mij bij de paarden.. Haha!

DobelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:08

sorry hoor maar als JIJ de maat zo belangrijk vind zou JIJ dat toch moeten meten zeker, want als je 37 jaar bent weet je onderant al wel dat niet elk mens te vertrouwen is Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:09

Ik snap echt niks van je standpunt moet ik zeggen. Haha!
Het meisje dat die pony uit gaat brengen, is niet van plan internationaal te gaan starten? &jullie willen haar verder zien te krijgen in de sport, maar dat kan niet met een Epony?
Voor E-pony's bestaat ook gewoon het ZZ, dus ik snap niet waarom je daarmee niet verder kan komen, als je nu in de B gaat beginnen? Clown

Als je écht alleen voor het internationale wilt, moet je idd een D-pony hebben, maar ik begrijp dat het meisje nu in de B gaat beginnen, dus ik snap dan sowieso niet waarom je je daar nu al druk over maakt.

(ik neem trouwens aan dat de amazone in de B gaat beginnen Tong uitsteken)

edit; wat heeft de pony hiervoor gelopen trouwens? En wat heeft het meisje gereden?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:12

Ik zou zeggen: laat haar eerst maar eens kijken hoe het gaat en als ze zo goed is dan weer verder zien

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:18

Als je internationaal gaat starten worden de pony's tegenwoordig op grote wedstrijden nagemeten. Ik begrijp dat deze ruiter nog helemaal niet zo ver is dus ik snap het probleem niet helemaal.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:20

je had hem moeten meten bij aankoop Knipoog

is altijd een probleem met D ponys, was bij die van mij nl ook, die is nog net een D pony.. maar ligt eraan welk moment die gemeten word.. op een concour issie gespannen enz. dan issie ruim 2 cm groter

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:48

Ik denk dat als je perse een D-pony wilt dat je dan een pony moet kopen die al is uitgegroeid want daarvan staat de maat vast. En anders een die nog wat kan groeien binnen de D-maat. Nu koop je een pony die al op de grens zit. Enige oplossing is denk ik verkopen.

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 23:23

dat was bedoeling ook een pony voor de sport die ongeveer tussen de 7 en 10 jaar was. maar jammer genoeg is dit dus een verkeerde keuze geweest.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:27

Meeste mensen zullen inderdaad juist blij zijn met paar centimeters meer..

Maar meisje wil internationaal gaan starten, en dat betekend dus dat ze tussen de paarden zou moeten starten toch? Als ik het goed heb kennen wij alleen in Nederland de E-pony... in dat geval heb je dus wel een probleem want het gaat om een meisje van pas 11 jaar oud.

Het is jammer dat je de pony niet van te voren goed op heb laten meten juist omdat dit een probleem voor juliie is. Maar de verkoper is wat dit betreft niets te verwijten.

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 23:38

het probleem is gewoon wij zochten naar een d pony omdat ze van een a pony afkwam. en wij vinden de e klasse gewoon te hoog voor haar. ik wil gewoon niet dat ze wat overkomt.ben gewoon supper voorzichtig.we zijn pas een vriendin kwijt geraakt van 26 jaar.dus vandaar dat ik nu gewoon zuinig bent voor alles wat mijn lief is.ik ben niet iemand die alles zomaar verkoopt en afdankt.ik heb hard voor deze pony gewerkt.koste me een hoop centjes.en dat geeft niet,maar wel wat gekocht wat eigelijk niet helemaal klopt
Laatst bijgewerkt door andrea37 op 27-12-07 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:39

Ik heb van TS onderstaand topic gevonden waarin ze duidelijk aangeeft geen E-pony te willen omdat haar kind dan te hoog zou moeten springen, als je daar zo duidelijk in bent begrijp ik niet helemaal dat je dan niet verder kijkt dan je neus lang is bij aankoop.

Onderwerp- maat van de pony,s Geplaatst: 01 mei 2007 15:45

ben het even kwijt. wat zijn de stokmaten van een d pony en e pony.wie o wie wil dat even snel melden alvast bedankt

Wat ik zou doen is dochter gewoon wat langer thuis houden en lekker wegwijs laten worden met deze pony, blijkbaar voldoet het dier verder wel in alles.

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 23:42

dit heb ik al eerder verteld ik ben van het paspoort uitgegaan
daar stond 147,9 in en een pony van 7 dacht ik,die is wel uitgegroeid vandaar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:44

ik ben helemaal niet zo thuis in de (internationale) springsport hoor, maar maakt het nou zoveel uit, die paar centimeters... dat meiske kan toch net zo hard van een D pony vallen als van jullie E pony?
Ik begrijp heel goed dat je voorzichtig wilt zijn... maar waarom moet zo'n jong kind dan al aan springwedstrijden meedoen? laat ze lekker vertrouwd worden met de pony, les nemen, en wie weet in de toekomst komt dat springen wel.