Help!Gister verkocht, nu problemen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Help!Gister verkocht, nu problemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:24

ze hebben toch al betaald.
dus waar maak je je zorgen om.
je geeft gewoon het geld niet terug. klaar
verkocht is verkocht

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:27

Ze mogen hem zoiezo over 6 maanden nog terug brengen als ze hem toch niet goed vinden bevallen, dus over die 5 dagen zou ik niet teveel klagen, al is het natuurlijk wel vervelend.. Scheve mond
Én, ze hebben al betaald gelukkig!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:29

Dat is niet helemaal zo simpel Josca.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:31

Joscaa schreef:
Ze mogen hem zoiezo over 6 maanden nog terug brengen als ze hem toch niet goed vinden bevallen, dus over die 5 dagen zou ik niet teveel klagen, al is het natuurlijk wel vervelend.. Scheve mond
Én, ze hebben al betaald gelukkig!

Volgens mij 6 weken Clown En paard is verkocht ja, maar wat als ze straks gaat eisen dat madeleine16 haar terug moet nemen omdat ze afgekeurd is? Dan verzint ze gewoon dat dat de dag erna keuren onzin is..... Bij mondelinge afspraken heb je voor mijn gevoel nooit een poot om op te staan.... behalve als er getuigen bij zijn geweest toch?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:59

doom schreef:
Dit paard heb je zelf toch ook nog maar net ..?? Clown tenminste ik herken de foto in je profiel?

Dat was ook mijn reactie,je was er zo blij mee,natuurlijk doet dit niet ter zake maar it makes me sad.....

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:12

Maar als ik het goed begrijp, heb je haar dus verkocht, op voorwaarde,dat als ze niet goed is, je haar terug neemt?

Kijk, als er nog niet betaald was, zou ik meteen mn dier ophalen, totdat ze gekeurd kan worden, maar nu is ze toch opgehaald en betaald? En jij hebt inmiddels al een ander paard gekocht...Ik had mijn dier niet aan iemand meegegeven,vooral als er nog helemaal geen afspraak is gemaakt over de datum van de keuring. Dit kan soms best een paar dagen duren,namelijk. (maar hier heb je niets meer aan).
Ik zou mijn vader er persoonlijk even achteraan laten gaan als je echt zeker wilt weten hoe het zit.

Denk, dat het een beetje raar is, om hier te gaan melden dat de TS haar paard nog niet lang heeft en nu al weer verkoopt. Ten eerste zijn dat haar zaken, en ten tweede heeft ze al uitgelegd dat het rijden van een jong paard niet helemaal is, wat ze verwacht had.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:21

Edit: verkeerde topic. Bloos!
Laatst bijgewerkt door Katja op 05-12-07 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:22

Stuur er een briefje heen, dan heb je altijd bewijs, zet daar jullie gemaakte afspraken in en dat de kopers daar nu van af wijken en hoe je daar tegen over staat, o.a. dus je sms, noteer dan ook datum en tijd en zo.
Zet in je brief dat je hem in tweevoud verstuurd en zet achter op je postcode en huisnummer (vermeld dit ook in de brief), mocht het mis gaan dan komt de brief weer bij je terug.
Vraag tevens je vader om advies, hij is perslot meester in de rechten en zou dit soort zaken ook horen te weten.
Zoals ik er tegen aan kijk is het nu het probleem van d ekopers en niet meer van jou.
Succes met je nieuwe aanwinst!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:23

Katja schreef:
Grrrrr, heb vandaag meer dan 3 uur gestoken in het fotograferen van een wiskeyfles en het is nog altijd niet gelukt. Wordt er wel eens gek van dat je met beperkte middelen werkt.

Fotograveren of leegmaken Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:35

Zammie schreef:
Katja schreef:
Grrrrr, heb vandaag meer dan 3 uur gestoken in het fotograferen van een wiskeyfles en het is nog altijd niet gelukt. Wordt er wel eens gek van dat je met beperkte middelen werkt.

Fotograveren of leegmaken Haha!

Hahhaha Haha!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:35

Haha! .....

@TS: brief sturen (aangetekend) is geen slecht plan, dan heb je iig iets op papier staan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:48

Wat ik niet begrijp...

Die mensen wisten dat ze haar op die dag kwamen halen... waarom dan niet vooraf alvast een afspraak gemaakt bij de DA om te keuren???

En dat kladje dat ze verkocht is, is dus niet in 2 voudt... heb jij dat briefje, of hebben zij dat briefje??

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:48

Inderdaad stuur een aangetekende brief (zelf een kopietje bewaren) waarin je zet dat ze zich niet aan de afspraak heeft gehouden en je jezelf dus niet meer aansprakelijk stelt mocht er nu nog iets mis gaan met het paard.
Veel meer kan je niet doen..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 01:14

Ach, ik begrijp de heisa niet zo...

Oke, koper heeft zich niet aan de "afspraak" gehouden om het paard de dag erna te laten keuren. Anderzijds... het is zeer goed mogelijk dat de DA idd geen tijd had voor een keuring.

Dat mensen met auto+trailer komen, komt ook veelvuldig voor. Als mensen van ver komen, dan rijden ze liever 1 als 2 keer.

Dat jij nu het "gevoel" hebt dat er sprake is van een proeftijd is onterecht. Een proeftijd wilt zeggen dat als het paard niet bevalt, het teruggebracht kan worden zonder consequenties voor de koper.

In dit geval is er GEEN sprake van een proeftijd alleen van een verlate keuring.

Wat dus wilt zeggen dat het paard ALLEEN teruggebracht kan worden op medische gronden en dat zal door een ARTS BEVESTIGD moeten worden en zwart op wit worden gezet. Zou je twijfelen aan de oprechtheid van de arts, kun je altijd een second opion halen bij een andere arts. Artsen zullen daar in dergelijke gevallen echt wel mee uitkijken, want een valselijk opgemaakt rapport, wat door andere artsen onderuit geschoffeld kan worden, kan hele nare consequenties hebben voor de beroepsuitoefening van de betreffende persoon, om nog maar te zwijgen over het strafrechtelijke verhaal, oftewel valsheid in geschriften.

En alleen daarmee kun je het gesloten "contract" ontbinden. Anders niet.

Dus geen reden tot paniek, niet het paard gaan halen, gewoon de keuring afwachten. Als het paard geen verborgen gebreken heeft, dan is het gewoon verkocht.

Klikt de combinatie gewoon niet, is dat geen reden tot het nietig verklaren van de verkoop.

Ik zou me niet zo druk maken en die mensen gewoon met rust laten. Voor je het weet strijk je ze zo vreselijk tegen de haren in (want je geeft ze het gevoel dat ze de boel "oplichten") dat ze je straks niet eens meer willen laten weten hoe het met het paard gaat.

Gewoon rustig afwachten dus!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:08

Helemaal eens met Suelza.
Ik ben ook wel eens naar een fjord gaan kijken mét trailer. En ik had ook echt nog geen afspraak met de DA gemaakt hoor. De kans is groter dat het niets is dan dat het iets is. (en het is inderdaad niets geworden) Dan ga ik mijn DA niet lastig vallen met een afspraak om die vervolgens weer af te bellen. Eerst maar eens zien of een paard de moeite waard is, en dan komt de rest, keuring enzo.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:16

beetje vreemd dat de da pas volgende week kan, als je een spoedgeval hebt dan kan hij wel meteen. Hoe lang duurt een keuring half uurtje/ uurtje? Dan haal je er toch een andere da bij.

Ik had het paard nooit laten vertrekken zonder dat het op mijn terrein goedgekeurd was. Waarom moest hij meteen mee?
Deze dame probeert het paard een weekje, pas als het bevalt laat ze hem keuren ( anders zonde van de kosten) en zoniet krijg je hem terug. Als het paard niet bevalt kan het nog wel eens een heel vervelend verhaal gaan worden voor je want dan kan je hem terug nemen en zo in te schatten weet deze mevr. wel waar ze mee bezig is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:26

het hangt er allemaal vanaf wat je afgesproken hebt.

jij hebt aangegeven dat ze hem niet op proef mochten. dus eigenlijk hebben ze hem gewoon gekocht.
hebben ze aangegeven dat ze eerst goedgekeurd moest worden. dan zit je er nog een week aan vast.

maar als ze alleen klinisch keuren en dat was de laatste keer goed. dan komt dat nu ook wel goed. als zei dat paard willen hebben waarvoor dan ook. gaan ze er geen rare dingen mee uitspoken. dan hebben zei er ook niets aan.

maar ja willen ze kwaad.. dan weet ik het ook niet meer.

maar wat garny zegt kan bijna niet. hij is niet op proef. volgende week gewoon naar de keuring gaan. is hij goedgekeurd heben ze geen poot om op te staan als jij aangegeven hebt dat hij nog niet echt doorgereden is.

succes

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:27

ik snap iets niet, zit met verbazing dit topic te lezen, een manege hoeft niet perse paarden te kopen voor de manege (dat ten 1e) maar ik krijg sterk het gevoel dat je haar niet vertrouwd. Volgens mij is zo'n verkoop alleen goed als je het gevoel hebt dat je paard haar vertrouwd.

Vorige jaar heb ik zelf een paard gekocht en laten keuren, hier zat ook een week tussen en die tijd hebben de vorige eigenaar en ik gewoon contact gehad (hij stond al bij mij, maar ik had hem nog niet eens betaald).

Als ik jou was, zou ik het niet zo opblazen, maar in een auto stappen en kijken waar je paardje is gekomen. (niet meteen vandaag maar iets later deze week)

edit: en mocht het paard worden afgekeurd, dan kan jij om de papieren vragen en vergelijken met de papieren die jij hebt van de keuring.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:29

als je niet wil dat ze aan die vrouw verkocht is omdat ze een manege heeft dan haal je dr tog terug? heeft ze je merrie al betaald of nog niet?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:35

Mijn vader heeft gister contact met haar opgenomen.
Hij heeft uitgelegd dat de afspraak was dat ze haar de dag erna liet keuren en dit was ook de voorwaarde dat zij meeging. Doordat wij nu niet weten wat er met haar gebeurd heeft hij gezegd dat het voor haar eigen risico nu is.
Hier stemde ze mee akkoord. Denk dat ik er niks meer van hoor. Ze had vandaag al gereden, paard liep goed, niet kreupel en ze begreep wat we bedoelden.

Hoop dat ze gelukkig wordt met mijn lieve meisje!

Bedankt allemaal in iedergeval voor de reacties en tips!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:36

MissyPalonie schreef:
als je niet wil dat ze aan die vrouw verkocht is omdat ze een manege heeft dan haal je dr tog terug? heeft ze je merrie al betaald of nog niet?

Ze is al helemaal betaald. Terug halen betekend terug kopen en heb zelf een afspraak met mensen over het kopen van een ander paard die vandaag al komt.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:37

Dat ze zich niet aan de afspraak kunnen houden van de volgende dag keuren is vervelend maar het is geen spoedgeval dus dat de diereanrts niet direct kan is niet zo veemd.
Ik snap niet waarom ze kwaad zouden willen;Ze hebben het paard betaald en het kan eigenlijk alleen terug als de keuring negatief uitvalt
Zelf vind ik dat je erg voortvarend te werk gaat als je een nieuw paard aanbetaald als nog niet helemaal zeker is dat je oude verkocht is.

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:41

Hoi
Je kan ook een auto en trailer huren? Maar mijn vraag is... staat er iets op papier? Zoja kan je het contract (de proefperiode) normaal toch ook langs jouw kant verbreken?
Sara

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:42

Ik had 6 kijkers binnen 3 dagen voor mijn friese merrie, als daar niemand tussen zat wist ik het ook niet.. Kwam de dag ervoor die enorm leuke ruin tegen die helemaal was wat ik zocht en in het budget ging passen! Die mensen wilden na een aanbetaling hem wel vasthouden.. maar natuurlijk heb ik hem liever zsm deze kant op.

Het was erg verleidelijk dat die mensen de trailer bij zich hadden en haar meteen mee zouden nemen, maar achter af NOOIT MEER! Bloos

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:43

Volgens mij wil ts niet het contract verbreken.Er komt vandaag een ander paard Knipoog