Paard betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: Paard betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:37

Apple schreef:
Handje contantje bij het ophalen (na keuring) met een kwitantie ondertekent door verkoper en koper.

Zo heb ik het inderdaad ook gedaan.
Vind dat eigelijk de makkelijkste en veiligste manier. Kan inprincipe weinig fout gaan dan, mits je natuurlijk dan wel om een kwitantie vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:39

Idd Katja

Ik ben eens met een handelaar mee geweest die een goed paard verkocht had.
Werd ook handje contantje afgerekend...en dat was erg veel flapjes Lachen

Ik was toen nog niet zo oud, samen met een andere meid.
Die handelaar was echt een mafkees en in de auto mochten wij met het gels "spelen" zoals een waaier maken en in je gezicht wapperen en dan heel verwaande kijken als je langs een andere auto reed op de snelweg Haha! Tong uitsteken

Moet er in deze tijd overigens niet meer aan denken voordat ze je van de weg drukken Haha!

Maar ook later weet ik dat er vaak bij de handelsstallen handje contantje werd betaald.
Is denk ik gewoonte vanuit vroeger via de den bosch markt enz.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:42

Degene waar ik Raheem van heb gekocht die had een mooi verkoop/ aankoop ( hoe wil je het zien haha) contractje gemaakt, ik heb via de bank betaald.
Ik heb er nog nooit over gedacht om dat contant te doen. Het lijkt me doodeng om met zo'n zak geld 'rond te lopen'. Wist trouwens ook niet dat het ook nog zoveel gedaan werd. Niets mis mee als je maar bewijs van aankoop heb natuurlijk Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:19

Ik heb het achteraf over gemaakt, maar het was dan ook mijn verzorgpaard en ben ik daar op stal blijven staan Lachen "Onderhandeld", eens geworden en papieren gekregen. Smiddags geld overgemaakt, en de volgende dag een contractje laten tekenen.

Als ik een paard van een vreemde zou overnemen zou ik het contant doen (iig voor een deel) en ook met een kwitantie ondertekent door verkoper en koper.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:23

Altijd contant betaald, en wil het zelf ook contant hebben, na goedkeuring natuurlijk. Niet altijd een kwitantie gehad trouwens, wat dat betreft deel ik de mening met RK. Nog nooit problemen mee gehad.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:32

toen ik mijn paard kocht heb ik nadat hij goed gekeurd was dezelfde dag het geld overgemaakt. toen de verkoopster het geld op haar bank had, zijn ze dezelfde avond met de trailer mijn paard komen brengen.
ik vond het wel moeilijk, stel je betaald en krijgt je paard helemaal niet ofzo. maar zij had het zelfde stel zij brengt het paard en krijgt geen geld. het is dus toch een beetje op elkaar vertrouwen.
ik had gelijk ook al een goed gevoel bij de verkoop, dus vond het niet erg om het geld over te maken toen ik het paard dus nog niet had.
contant lijkt me zo'n gedoe, moet je eerst naar de bank zoveel geld opnemen en er dan ook nog mee over straat enzo, dat lijkt me ook niet echt fijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:34

Heb beide paarden gewoon contant betaald, hoor, toen ik ze ophaalde. Lachen

donna1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:28

cash eigenlijk bij al mijn paarden maar wel met een koopcontract!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:17

Mijn jaarling heb ik via de bank betaald, voordat ze werd gebracht. Natuurlijk wel met koopcontract. Mijn volwassen merrie heb ik 200 euro handgeld betaald, kwitantie laten schrijven. En de rest contant betaald toen ze gebracht werd ook weer met kwitantie.
Volgens mij gaat het meestal nog allemaal contant in de paardenwereld.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:26

2 x een koopcontract, 1 x kontant en 1 x via de bank

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:31

Ik zou het geld gewoon overmaken, contant vind ik toch niet vertrouwd meer tegenwoordig..

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:46

Altijd contant Ja maar de volgende keer zou ik het via de bank doen Ja Is toch zekerder dan al dat geld moeten afhalen Clown