Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
valiantS schreef:@ikke
Dan had ik denk ik een mazzeltje ....mijn zonnepaneeltje koste nieuw rond de 25 euro![]()
En ik bedoelde negatief in de zin van wel of geen vrachtwagen kopen iedereen raad het @bianca6
af ivm de hoge kosten en mijn ervaring is dat deze kosten wel mee vallen.
Maar ik geloof dat jij het veeeeelllll beter weet , alleen geef ik mijn persoonlijke mening uit
mijn ervaring
maar moet zeggen dat dat met trailer dus ook gaat hoor en moet wel zeggen dat ik auto trailer toch wat fijner vind rijden maar vrachtwagen is idd weer makkelijker met opzadelen en al je spullen! ikke schreef:Even totaal off-topic: Voor degenen die zo'n moderne tweepaards willen, á 35.000 euro nieuwprijs; die moeten zeker overwegen hun C-rijbewijs te gaan halen. Op een vrachtwagen (>3500 kg MTM) betaal je namelijk GEEN BPM! Bedenk dat de BPM op die nieuwe wagentjes ongeveer 15.000 euro is!! Als je daarvoor geen C-rijbewijs kunt halen, hoor je helemaal geen rijbewijs te hebben! Dit zal een verkoper je echter nooit vertellen, tenzij je expliciet door blijft drammen op dit punt. Het is maar een weet.....
beantsje schreef:ikke schreef:Even totaal off-topic: Voor degenen die zo'n moderne tweepaards willen, á 35.000 euro nieuwprijs; die moeten zeker overwegen hun C-rijbewijs te gaan halen. Op een vrachtwagen (>3500 kg MTM) betaal je namelijk GEEN BPM! Bedenk dat de BPM op die nieuwe wagentjes ongeveer 15.000 euro is!! Als je daarvoor geen C-rijbewijs kunt halen, hoor je helemaal geen rijbewijs te hebben! Dit zal een verkoper je echter nooit vertellen, tenzij je expliciet door blijft drammen op dit punt. Het is maar een weet.....
Hoho niet te snel... niet iedereen kan een C-rijbewijs halen.
Ikzelf bijv. zie met 1 oog maar 10%. Ik heb vroeger zelfs vrachtwagenrijles gehad maar kwam uiteindelijk niet door de medische keuring heen omdat je met je slechtste oog minimaal 20% moet kunnen zien. Voor B-rijbewijs mag je zelfs een glazen oog hebben...
Bianca6 schreef:Ik zal eens een betere foto maken. Is het niet beter om een klein laagje foam ofzo erop te plakken? Ik ben zo ban dat als het veulentje omkukelt en erop valt of ben ik nu echt paranoia?
Wat je kunt doen is de kasten met rubber bekleden, maar of dat werkelijk iets toevoegd (behalve gewicht) kun je je afvragen.Bianca6 schreef:Ik woon officieel in Nederland en rijd zo'n 40.000 km per jaar. Als ik dus speciaal een andere wagen (met meer trekkracht, vaak ook meer verbruik) moet aanschaffen om per jaar een paar honderd kilometertjes in te tuffen voor een trailer dan ben ik veel geld kwijt, die rekensommen heb ik gemaakt.
Ik wil in principe maar 1 paard vervoeren. Maar omdat ik een smal hoog bakkie gevaarlijk vind wil ik er sowieso een met plek voor twee. Of ik er twee inzet ligt dus aan wat is toegestaan. Als er geen twee in mogen dan niet. Zoals ik zei heb ik kleine spaanse paardjes (1.58) waarvan er zelfs maar eentje volwassen is. De andere is zijn jaarling en veulen. Dus misschien kán ik er twee inzetten zolang ze nog niet zo zwaar zijn en anders gewoon niet. Het gaat me erom dat ik met in ieder geval 1 paard af en toe naar een clinic of keuring kan. Dus vandaar geen grote wagens en geen C rijbewijs. Ik ga zeker budget apart houden voor het onderhoud en ga hem ergens binnen stallen.
josie schreef:Ikke: Op een vrachtwagen (>3500 kg MTM) betaal je namelijk GEEN BPM! Bedenk dat de BPM op die nieuwe wagentjes ongeveer 15.000 euro is!!
Dit verhaal gaat alleen op als de auto jonger is dan 2005.
Dus voor alles wat voor 2005 gemaakt is (2004, 2003 en zo voort), gaat dit dus niet op.
En daardoor kom je op een heel ander rekensommetje uit.
Eilandje schreef:Het is zeer zeker niet duurder dan een zwaardere auto + trailer, toch niet in mijn geval. Ik woon in België en betaal voor mijn vrachtwagentje amper wegentaks en amper verzekering, dat is allemaal heel goedkoop. De onderhoudskosten vallen tot nu toe wel mee, ja natuurlijk, het moet wel eens naar de garage enz, maar tot nu toe vallen de kosten erg mee.
orionneke schreef:Ik vraag me af wat de gemiddelde oldtimer aan verzekering en onderhoud (ik weet het zeeeer variabel maar toch) kost.
, qua verzekering heb ik de veewagenverzekering bij Hippozorg.Suelza schreef:orionneke schreef:Ik vraag me af wat de gemiddelde oldtimer aan verzekering en onderhoud (ik weet het zeeeer variabel maar toch) kost.
Mijn oldtimer is wegenbelastingvrij sinds september, qua verzekering heb ik de veewagenverzekering bij Hippozorg.
Een Oldtimerverzekering kun je niet afsluiten voor een veewagen (dat het in de praktijk weleens voor komt is een tweede). Een oldtimerverzekering is eigenlijk specifiek voor de echte oldtimers die een aantal malen per jaar van "stal" gehaald worden voor shows oid. Althans, zo werd het mij uitgelegd na zeker 5 verzekeringsmaatschappijen te hebben gesproken.
ikke schreef:Suelza schreef:Mijn oldtimer is wegenbelastingvrij sinds september, qua verzekering heb ik de veewagenverzekering bij Hippozorg.
Een Oldtimerverzekering kun je niet afsluiten voor een veewagen (dat het in de praktijk weleens voor komt is een tweede). Een oldtimerverzekering is eigenlijk specifiek voor de echte oldtimers die een aantal malen per jaar van "stal" gehaald worden voor shows oid. Althans, zo werd het mij uitgelegd na zeker 5 verzekeringsmaatschappijen te hebben gesproken.
O? Goh, waarom heb ik mijn wagen dan wel zo verzekerd?
Suelza schreef:ikke schreef:O? Goh, waarom heb ik mijn wagen dan wel zo verzekerd?
Omdat je mijn post niet goed hebt gelezen waarin geschreven staat dat het in de "praktijk" dus wel gebeurd.