Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
natasja1991 schreef:klopt, voor contract.
in mijn punt slim omdat ik het zelf betaal: als ik het paard op afbetaling koop, heb ik ook gelijk geld in de 1e maand om een zadel, hoofdstel, bit, en dekens enzo te kopen. als ik nu een paard ga kopen, dan kan ik ook geen zadel gelijk kopen.als ik op afbetaling koop dan kan ik elke maand meer sparen, waardoor het makkelijker is dan gelijk al het geld in een keer uit te geven.

natasja1991 schreef:ik verdien ong. 300 per maand, en mijn moeder zei dat ze het niet erg vindt om mee te betalen
dus als ik jou was
zou ik dan maar bij je huidige baantje blijven....
Alwiene schreef:Genoeg geld heb je pas als je een paard volledig kan kopen, de daarvoor benodigde spullen ook, de stalling/verzorging etc per maand kan betalen en daarnaast van het begin af aan nog voldoende reserve hebt liggen indien je paard wat mankeert.
Jij geeft nu al aan dat als je je paard helemaal betaalt je in de eerste maand al geen zadel en hoofdstel kan kopen. Dit vind ik, sorry, echt een hele slechte basis om een paard op te kopen.
Probeer je alsjeblieft te realiseren natasja dat er niemand hier is die het je niet gunt! Wij geven onze adviezen niet om jou te pesten, al lijkt dat misschien wel zo. Juist omdat je het zo graag wilt.
Ik ben verder wel heel benieuwd naar je begroting. Welke kosten heb je waarvoor berekend? Welke reserve hou je dan over? Wat ga je per maand verdienen? Wat als je ontslagen wordt? Hoeveel kan je sparen voor onvoorziene omstandigheden?
Ik hoor je nu ook zeggen dat je niet zegt dat je gaat lenen, iets op afbetaling kopen = lenen. Ook al wil je het niet zo noemen het is wel zo. De verkoper leent jou tijdelijk het geld voor de aanschaf. Jij koopt het paard daarmee, en daarna ga je het in stukken afbetalen. Zo werkt kopen op afbetaling feitelijk!

natasja1991 schreef:ik mag toch zelf weten hoe ik ga betalen.
! Even serieus,