Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Re: Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 16:19

Ik heb mijn oog laten vallen op de Weijer Traveller

Afbeelding
Uit èèn stuk volbadgegalvaniseerd chassis en achterportaal.
AL-KO 5 graden assen waardoor een zeer lage instap en nog betere wegligging verkregen wordt
De stroeve naadloze en veilige LSB rubber gietvloer
Zijwanden 18 mm fins combi 2 zijdig bekleedt met weersbestendig PPL, leverbaar in de kleuren wit antraciet grijs zwart of aluminium
Achterklep bekleedt met rubber mat met geïntegreerde latten volledig verlijmd.
Rubber stootblokken en gasdrukveren op achterklep (1,5P 1x).
Hoge verzorgingsdeur (145 cm) met afdichtingsrubber
Gestroomlijnde polyester kap met spoiler en 2 uitzetramen met tralies.
Beklede en ruim verstelbare borst en bilstang
2 Paards uitvoering met ruim verstel en uitneembaar rubber tussenschot
Borstboom-antipanieksluiting
Automatisch oprolbaar achterzeil met opstap.
Alle naden zowel binnen als buiten afgekit met een hoogwaardige PU kit
Grijs-zwart en aluminium met metallic zilver kap

Heb er alleen nog nooit een in het echt gezien geloof ik. Kent iemand deze trailers? Ik weet wel dat Weijer kwalitatief goed is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:14

Zoveel soorten, zoveel meningen. Ik heb nu een Atec en bij mij komt er nooit meer een Weijer achter de auto. Ik vond het levensgevaarlijk hoe die trailers slingerden. Ik heb het hier over 3 verschillende trailers van hetzelfde merk, dus niet over 1. Je zou gewoon voor jezelf eens zo'n trailer een dag moeten huren/lenen en dan zelf ervaren of deze trailer geschikt is voor jou en je auto.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 18:47

Ik heb een weijer (héél oud model) gehad. En comfortabel was ie niet, maar degelijk wel, en die heeft nooit een slinger gemaakt (en had toen nog geen echte trekauto)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:13

Ik heb naat ikke's commentaar ook eens geïnformeerd hoe dat nu zat met de kwaliteit van Atec. deze dealer zei dat ze in het verleden inderdaad wat mindere spullen afleverderden maar dat het tegenwoordig dik in orde is. (al blijft altijd de vraag hoe eerlijk verkopers en concurenten zijn over producten)

Ikke: ik wil best een keer proberen een foto te maken voor je. Kan ik daar zonder dat hij van de grond moet?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:52

Citaat:
Lees alsjeblieft de faq!
Ik weet heel goed wat ik wel en niet mag! Heb mijn E dus werkelijk gewicht telt!!!

Ik heb de faq gelezen, maar blijf zeker van mijn gelijk. Niet voor niets zoeken doorgewinterde paardenmensen bij mij op stal zich te blubber naar een fijne auto die 2000kg mag trekken voor hun tweepaardstrailer.

Heeft met auto te maken, niet met E rijbewijs.

Als je daadwerkelijk met twee paarden rijdt zit je toch bóven 1500kg. Je auto mag toch niet voor niets tót 1500kg trekken.

Maar deze discussie is al eens geweest zag ik. Dus laten we hier maar niet opnieuw gaan beginnen.

In ieder geval heel veel plezier met je trailer. Dat is nog een van mijn verre wensen... grote auto met eigen trailer erachter. *keep on dreaming Maanling* Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:21

@ maanling:

Ik krijg echt een rolberoerte van mensen die de regels niet kennen en er toch iets over te melden hebben (dat geldt ook voor de agenten die de regels niet kennen en ze behoren te bewaken.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:18

#Ymke# schreef:
Ik heb ook een feroza en ik heb er een 1 3/4 paards trailer achter. Lekker de ruimte idd en de combinatie rijd super. Ik heb een Hotra Elegance, gekocht in Barneveld bij BK trailers.

heb ik ook gekocht, ook in barneveld!
super fijne en mooie trailer en super handig die zadelkamer Haha!

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:39

Rachelll schreef:
#Ymke# schreef:
Ik heb ook een feroza en ik heb er een 1 3/4 paards trailer achter. Lekker de ruimte idd en de combinatie rijd super. Ik heb een Hotra Elegance, gekocht in Barneveld bij BK trailers.

heb ik ook gekocht, ook in barneveld!
super fijne en mooie trailer en super handig die zadelkamer Haha!

Geluksvogels Tong uitsteken

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:05

Maanling schreef:
Citaat:
Lees alsjeblieft de faq!
Ik weet heel goed wat ik wel en niet mag! Heb mijn E dus werkelijk gewicht telt!!!

Ik heb de faq gelezen, maar blijf zeker van mijn gelijk. Niet voor niets zoeken doorgewinterde paardenmensen bij mij op stal zich te blubber naar een fijne auto die 2000kg mag trekken voor hun tweepaardstrailer.

Als je daadwerkelijk met twee paarden rijdt zit je toch bóven 1500kg. Je auto mag toch niet voor niets tót 1500kg trekken.

Maar deze discussie is al eens geweest zag ik. Dus laten we hier maar niet opnieuw gaan beginnen.

In ieder geval heel veel plezier met je trailer. Dat is nog een van mijn verre wensen... grote auto met eigen trailer erachter. *keep on dreaming Maanling* Haha!

Je hebt in zekere zin wel gelijk. Maar met e rijbewijs gaat het om het daadwerkelijk te trekke gewicht. Dus bijvoorbeeld een 2 paardstrailer van 650 kilo, maximum laadvermogen van1400 kilo en een auto die max 1500 mag trekken. Zet je er 1 paard in mag je de combnatie rijden mits je e rijbewijs hebt.

Zet je er 2 paarden in en je hebt e dan gaat het nog steeds om het daadwerkelijke gewicht, maar dat mag natuurlijk nooit meer zijn dan de auto mag trekken! Dus dan heb je inderdaad een auto nodig die veel mag trekken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:34

@nikki: Afgod

@pol013: i rest my case.
(en ik hoop dat je de rolberoerte overleeft hebt)
(zo ben ik dan ook wel weer Haha! )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:36

Maanling schreef:
Maar als je een tweepaardstrailer achter je auto wilt hangen moet die auto toch meer dan 1500 kg kunnen trekken.
Het gaat dan toch om het laadVERMOGEN, en niet wat je er feitelijk in hebt staan.

Het gaat dus WEL om wat de trailer FEITELIJK weegt!!
Maanling schreef:
Citaat:
Lees alsjeblieft de faq!

Dat de onjuistheden door nikki160287 min of meer omzeild worden in haar/zijn antwoord (wat op zich correct is) doet niet af aan de onwaarheid in je eerdere post, die je blijkbaar wel gestand doet. Hiermee spreek je dus jezelf tegen......

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 07:09

Maanling: Er staat helemaal nergens dat ik 2 paarden wil laden, er staat zelfs dat ik een 2prds prettig vind vanwege de ruimte om ook bijvoorbeeld binnen te kunnen opzadelen. (kan jij dat als er 2 op staan?)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:13

Concorde schreef:
Maanling: Er staat helemaal nergens dat ik 2 paarden wil laden, er staat zelfs dat ik een 2prds prettig vind vanwege de ruimte om ook bijvoorbeeld binnen te kunnen opzadelen. (kan jij dat als er 2 op staan?)

Oh, jawel hoor, dat kan best, hoewel simpel iets anders is, natuurlijk Duivel Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:39

Misschien beter om gebakkelei via PB te doen en het zo bij het daadwerkelijke onderwerp te houden: een goedkope en goede trailer aanschaffen. We dwalen nu een klein ietsiepietsie af...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:58

En in dat kader:

@ikke: waar wil je een foto van en hoe kom ik daar bij?
Heb een Atec Starline met bouwjaar 2007....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:09

Ik heb nu ongeveer 3.5 jaar een Atec Technoline. Ben er super blij mee

We hebben toe gekozen voor een speciale uitvoering, die 10 cm breder, langer en hoger is.

Hout met Polyester laag erover, rolzeiltje, anti slipmat en dat was het denk ik. Tenminste wat ik me zo kan herinneren.

Ik wilde graag een ruime trailer omdat ik eigenlijk altijd jonge paarden heb en graag op de trailer opzadel. En het laad natuurlijk altijd makkelijker als de trailer wat groter is.

Laatst heeft een vriendin van me hem geleend, haar paard is 180, en zelfs zei vond hem nog ruim!

Voor mij niks anders meer dan een Atec. Prima weglegging, goed alleen te handelen. fijne trailer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:15

Ik ben vooral erg blij met het grote neuswiel. dat maakt dat je de trailer ook in je eentje (met wat gesteun) op zijn plek krijgt.

Sommige trailers hebben dit nog steeds niet en zijn echt niet te hanteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:26

Hier ook stipje. Ik wil binnenkort mijn E rijbewijs gaan halen, om daarna met een trailer te kunnen gaan rijden.
Ik wil gaan kijken voor een 1.5 trailer, wij hebben een peugeot 307 sw, volgens mij kan die geen 2 paards trekken.
Enig idee wat het gemiddelde aantal lessen is voor een E rijbeijs en moet je je theorie ook opnieuw doen???

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:45

Een 307sw mag tussen de 1200kg en 1500kg trekken.
In theorie kun je dan dus wel een tweepaardstrailer met 1 paard rijden. (als de trailer en/ of het paard maar licht genoeg is)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:37

Net ben ik even terug geweest naar de leverancier met mijn trailer. De zadelkamer (polyester) heeft blazen en is gescheurd aan de zijkanten. Ook zit er een diepe kras overheen, die wel meegespoten is.
Waarschijnlijk heeft één van de mensen bij Humbaur slechte zin gehad bij het inbouwen de de zadelkamer.
De leverancier gaat nu bekijken wat ze eraan kunnen doen. Natuurlijk erg vervelend als je nieuwe aanwinst iets mankeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:08

Jemig dat is balen zeg.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:39

Imker da's balen. Ik ben benieuwd naar de oplossing waarmee ze komen.

Mindim, je hoeft geen theorie examen te doen voor je E rijbewijs.
Je kunt je E in een dag of 2 halve dagen al halen.
Hoe zwaar je auto mag trekken staat op het kentekenbewijs van de auto.

Ikke, wanneer ik mijn nieuwe trailer heb wil ik ook wel een foto maken.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 15:39

Jeetje Imker das mooi balen, koop je een nieuwe, dan mag ie verdorie ook wel goed zijn!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:37

Het is gelukkig niet de schuld van mijn leverancier en ik wéét gewoon dat ze dit netjes op gaan lossen.
Ik zal eens kijken of ik er morgen wat fotootjes van kan maken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:48

Inmiddels is er een oplossing van de dealer gekomen:

Ik kan mijn trailer komen brengen en dan worden de beschadigingen helemaal onzichtbaar weggewerkt en ik krijg ook gratis (JAHOE) traanplaat trapbescherming om mijn zadelkamer heen.

Ik WIST wel dat Peters Aanhangwagens in Heesch een superoplossing zou vinden voor dit probleem.
Dus: Peters, bedankt!!! OK dan!