Wat gebeurt er met inbeslag genomen paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: Wat gebeurt er met inbeslag genomen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:25

Ja, die gaven toch dat adres van de AID meen ik? Dat was toch zo'n standaardmailtje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:27

Daar heb ik ook niks van gekregen, heb van jou dat andere adres gekregen Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:29

o, dan heb ik jou dat emailadres uit die standaard-mail gegeven.
Dat was gewoon een voorgeschreven email met het adres die over de opvang gaat erin.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:36

Ik heb een mail gezonden naar de dierenpolitie met de vraag of ik op een lijst kan komen om een verwaarloosd/in beslag genomen paard op te vangen.
Dit was de reactie:

Beste mevrouw Van Dam,

Dieren worden in beslag genomen in opdracht van een officier van justitie.Deze brengt de dieren, totdat de rechter een beslissing over het lot van dedieren heeft genomen, via de Dienst Regelingen onder bij daartoe aangewezenopslaghouders. Indien u (algemene) informatie wenst over de DienstRegelingen, dan verwijzen wij u naar www.minlnv.nl of u kunt telefonischcontact opnemen met het Loket LNV via telefoonnummer: 0800 - 22 33 322.
Indien de rechter heeft besloten dat de dieren niet terug mogen naar deeigenaar, kan Dienst Regelingen de dieren elders herplaatsen. Voor kattenen honden geldt dat zij altijd naar asielen worden gebracht, die voor dezedieren dan weer een goed huis zoeken. De overige dieren worden door deDienst Regelingen herplaatst bij handelaren, danwel bij belangstellendeparticulieren.Mocht u zich hiervoor willen opgeven bij de Dienst Regelingen, dan kunt ueen e-mail sturen naar: j.c.vos@minlnv.nl. Een enkele keer wordt besloten dat de dieren aan de Nederlandse Verenigingtot Bescherming van Dieren (de Dierenbescherming) worden overgedaan. In datgeval zorgt de Helpdesk Afdelingen & Asielen van de Dierenbescherming voorde herplaatsing. De Dierenbescherming houdt lijsten bij met mensen die eendergelijk dier zouden willen overkopen. Informatie hierover kunt u vindenop de website van de Dierenbescherming: www.dierenbescherming.nl. In dezoekbalk kunt u zoeken op 'baasje gezocht". Wij danken u hartelijk voor het willen helpen van verwaarloosde dieren.

Met vriendelijke groeten,
LANDELIJKE INSPECTIEDIENST DIERENBESCHERMING
het secretariaat Postbus 22371200 CE HILVERSUMtel.nr.: 088-8113113faxnr.: 088-8113111http://www.dierenpolitie.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:39

Naar die jc vos heb ik een mail gestuurd. (maar wist niet of ik dat adres hier zo neer mocht zetten)
Nooit meer wat van gehoord.

Want dat was ook het adres wat ik van iemand heb gekregen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 19:44

Ik heb ook naar dat mail adresd (bij het openen van dit topic) een mail gestuurd,en ook nooit meer wat gehoord

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:49

heb gewoon gemaild naar het algemene adres van de dierenbescherming...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 19:50

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 19:52

ik heb via ons andere mail adres nog maar een mailtje gedaan, ik ben beneiuwd

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:54

anders moet je even een leesbevestiging meesturen... weet je in ieder geval of hij em gelezen heeft!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 19:55

ik heb geen idee hoe dat moet, maar hij is nu al de deur uit Knipoog

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:59

Ik heb ooit op de db eens gevraagt wat ze met hun paarden doen die ze via beslagname hebben.
Ze worden daar opgeknapt en de mensen die geintreseerd zijn kunnen hun adres achterlaten.
dat had ik ook gedaan.
kreeg ik enkele maanden later een brief in de bus waarop je een bod moet uitbrengen o phet paard dat je wil,en de hoogste bieder heft het paard dan.
Is dus eigenlijk gewoon verkoop per post,want je kan niet bij bieden,dus moet je gewoon hoog genoeg gaan.
(er wordt dus ook aan een handelaar gevraagt wat ze waard zijn)
Dus ze verkopen die dieren gewoon,van herplaatsen is dus weinig spraken,
Ik geef een dikke pluim voor mensen zoals adri die aan adoptie doen met goede contracten,want dat is uit het hart en niet uit de geldbeugel!!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:42

Ik heb weer een e-mail terug gekregen:

Geachte mevrouw van Dam,

Allereerst wil ik uw vooroordeel weg nemen dat gezonde dieren afgemaakt worden.
Dit gebeurt nooit. Het ministerie maakt geen dieren af die nog gezond zijn. Alleen als een dier vanwege ernstig trauma te veel lijdt of door gestoord gedrag niet plaatsbaar is, zal het geeuthanaseerd worden. In alle andere gevallen worden paarden en pony`s gewoon verkocht.

Over uw vraag het volgende.
Het is mogelijk om een in beslaggenomen paard of pony aan te schaffen. Ik weet niet waar u naar op zoek bent, pony of paard?
Ik moet er bij zeggen dat de meeste dieren waarschijnlijk nooit beleerd zijn en dat u er de nodige tijd in zult moeten stoppen.
U moet er niet van uit gaan dat u er een sportpony/paard van kunt maken, het zijn puur hobbydieren.

Als u mij aan kunt geven waar u naar op zoek bent, ga ik kijken wat er mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Santje Udema
Dienst Regelingen, Diemen
Afdeling In Beslaggenomen Goederen
Tel. 020-4953681

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:45

Risje80 schreef:
Ik heb weer een e-mail terug gekregen:

Geachte mevrouw van Dam,

Allereerst wil ik uw vooroordeel weg nemen dat gezonde dieren afgemaakt worden.
Dit gebeurt nooit. Het ministerie maakt geen dieren af die nog gezond zijn. Alleen als een dier vanwege ernstig trauma te veel lijdt of door gestoord gedrag niet plaatsbaar is, zal het geeuthanaseerd worden. In alle andere gevallen worden paarden en pony`s gewoon verkocht.

Ja, zelfs nog voordat er een rechtszaak is geweest Cool.

Verkopen naar België naar dubieuze handelaren geen enkel punt. Toen ik op marktplaats de paarden tegenkwam waar ik het jaar ervoor nog mee gewerkt had, werd er gezegd 'ja dit paard is beleerd, onder het zadel en voor de wagen'.

Ze was pas twee en wij hadden er nog niets mee gedaan Clown

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:16

Dus eigenlijk heeft de DB twee gezichten.

1) de dieren weghalen bij mensen waar ze ernstig te leiden hebben. (even er vanuitgaand dat dit altijd terecht is)

2) het door verkopen van de dieren (al dan niet om te verdienen) aan, blijkbaar, handelaren zonder dat hier een protocol/procedure of kwaliteit garantie voor hoeft te blijken wat betreft de handelaar die het dier opkoopt.

Dit vind ik vrij paradoxaal want wanneer de DB de moeite neemt om het dier uit een slechte situatie te halen, zou je verwachten dat ze ook regels hebben om er voor te zorgen dat het dier bij een juiste handelaar c.q. baas terecht komt. Anders is immer heel het werk voor niks geweest.

Is er niet een wet ofzo die zegt dat hierover openheid in geschrifte over moet bestaan?

Het volgende bericht heb ik gestuurd naar MinLNV:

Onderwerp afhandeling inbeslagname paard

Beste medewerker,

Mevr. S. Udema van Dienst Regelingen Diemen (afdeling in beslaggenomen goederen), heeft een van de leden van een vooraanstaand paardenforum (11.000 actieve leden), een mail gestuurd betreft de uitleg wat er gebeurd wanneer een paard in beslag word genomen.

Dat de paarden verkocht worden lijkt mij logisch aangezien de verzorging van de paarden ook betaald moet worden.
Echter hoe en aan wie ze verkocht worden, daar zijn nog een paar vragen over:

- Zijn er procedures die gevolgd worden wat betreft de verkoop van een in beslag genomen paard. Of is het simpelweg "wie het eerst komt wie het eerst maalt, maakt niet uit waar iemand vandaan komt"?
- Zijn er ook kwaliteits eisen die gesteld worden aan een koper van een in beslag genomen paard?
Simpelweg om b.v. te voorkomen dat een paard weer in een slechte situatie beland?

Graag zou ik hier ook wat duidelijkheid over willen hebben.

Met vriendelijke groet,

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:36

De paarden worden verkocht en de DB kijkt niet eens hoe ze terecht komen.... Waar ik ging kijken stonden ze in donkere kleine hokken waar ze hun hoofd stootten als ze hun hoofd omhoog wilde doen Boos!

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:26

Niet om aan te vallen ofzo hoor, maar waarom maak je daar dan geen foto's van en geef je het aan bij de DB als dierenmishandeling? Vork ROFL Of gewoon de lokale pers die zullen dat ook wel leuk vinden om te publiceren.
Krantenkop: DIERENBESCHERMING MISHANDELD DIEREN Pling

Iets zegt mij dat die praktijken dan snel stoppen.