Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
erleyne schreef:Traditioneel krijg je idd een halster en een touw als je je paard koopt. Maar het is niet meer overal gebruikelijk.
Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.
Je kan het idd het best even vragen, of sowieso een halster meenemen. 2 halsters voor een paard is echt geen luxe, er wil er nog wel eens eentje sneuvelen.
erleyne schreef:Traditioneel krijg je idd een halster en een touw als je je paard koopt. Maar het is niet meer overal gebruikelijk.
Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.
).
.
Of het halster nu nog "leeft" weet ik niet haha... dan zou het inmiddels al zeker jaartje of 12 oud zijn.
Il0na schreef:Ik heb dat wel van dat geluks tientje..
Alleen bij ons ging het om 25 gulden toen der tijd..
en bij mijn andere paard kreeg ik alleen een halster.
zo 1 met de nederlandse vlag strepen, met een watervaste stift haar naam erop gekladert. Ik gebruik hem zeker niet, maar heb hem wel gehouden voor de gein.

Cassidy schreef:Als je bij de aanschaf van een paard moet gaan beknibbelen op die paar Euro die een halster normaal kost....
laquintatje schreef:Volgens mij ging het er in principe om dat je er een halster bij moest krijgen zodat je hem kon vervoeren..
laquintatje schreef:Volgens mij ging het er in principe om dat je er een halster bij moest krijgen zodat je hem kon vervoeren..
Sim0ne schreef:laquintatje schreef:Volgens mij ging het er in principe om dat je er een halster bij moest krijgen zodat je hem kon vervoeren..
ja maar je neemt toch ook zelf een trailer mee om hem te vervoeren, dan kun je ook wel een halster meenemen. Afgezien van het feit dat ik natuurlijk wel vind dat een halster erbij hoort, de kosten zijn verwaarloosbaar...
laquintatje schreef:Tsja je kan ook overdrijven natuurlijk..
En natuurlijk zijn de kosten ook verwaarloosbaar, maar vroeg het me nou af of het een geschreven regel was of niet