Paard gekocht --> halster erbij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Paard gekocht --> halster erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:17

wij hebben er tot nu toe altijd wel 1 bijgekregen, maar ik zou er niet op rekenen en er voor de zekerheid 1 meenemen..

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:18

Het zou een beetje banketstaaf zijn als ze gewoon het paard brengen en de rest mee nemen strakt kan je niet zo'n groot halster vinden en moet je hem bestellen en dan kan die een paar dagen niet uit zn stal

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:19

Sinds wanneer heb je een halster nodig om je paard uit zijn stal te halen, je kan toch ook een hoodstel aandoen...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:20

wij geven eigenlijk altijd het halster en de deken mee bij de verkoop van een paard!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:21

Deken zou ik zeker niet verwachten. De drie paarden die wij tot nu toe gekocht hebben hadden op moment van aankoop (op leeftijden 4, 5 en 5) alledrie nog nooit een deken opgehad...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:23

erleyne schreef:
Traditioneel krijg je idd een halster en een touw als je je paard koopt. Maar het is niet meer overal gebruikelijk.
Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.
Je kan het idd het best even vragen, of sowieso een halster meenemen. 2 halsters voor een paard is echt geen luxe, er wil er nog wel eens eentje sneuvelen.

Ik heb dat wel van dat geluks tientje..
Alleen bij ons ging het om 25 gulden toen der tijd.. Deze zit achterin het paspoort geplakt! Haha!

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:24

heeft de verkoper nog meer belgen? zoja, heb je kans dat hij het halster weer meeneemt. zo niet, dan mag je het waarschijnlijk wel houden. maar vragen mag altijd!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 12:31

Heb voor de zekerheid een reservehalster besteld. En we zien dan wel of we deze erbij krijgen Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:45

erleyne schreef:
Traditioneel krijg je idd een halster en een touw als je je paard koopt. Maar het is niet meer overal gebruikelijk.
Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.

Bij de laatste pony die ik kocht kreeg ik idd ook een 'geluks-tientje' (wat hier duss geluks-5-euro was Knipoog ).

Het is idd een ongeschreven regel dat je het halster+touw en eventueel de deken die er op ligt mee krijg.

Zelf neem ik wel altijd ook een halster + touwtje mee voor het geval dat. Je krijg vaak niet het mooiste en degelijkste halster mee Lachen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:47

Bij de aankoop van mijn pony kregen we der alleen een halster bij, (goede staat) dit halster heeft ie zijn hele leven bij ons omgehad en bij de verkoop is het halster ook weer met hem meegegaan. Haha! Of het halster nu nog "leeft" weet ik niet haha... dan zou het inmiddels al zeker jaartje of 12 oud zijn.
Owja en zijn bit hebben we der ook bij gedaan

Touw kan ik me niet herinneren of we dat er bij hebben gekregen of weggegeven???( vind het ook niet belangrijk! kan der prima zelf voor zorgen) Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:49

Ik kreeg de halsters er ook bij. Die van Amber was netjes en heb ik nog steeds (al weer 9 jaar bij ons) die van de shetten waren gewoon van die stukken touw die veel te klein en strak waren, dus die heb ik meteen weggegooit. Dus voor de zekerheid een goed halster aanschaffen kan geen kwaad. Je gebruikt hem toch wel.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:35

Toen ik mijn paard kocht kreeg ik het halster + touw er ook bij en ook nog een pad voor onder het zadel en de singel kreeg ik er ook bij

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:45

Il0na schreef:
Ik heb dat wel van dat geluks tientje..
Alleen bij ons ging het om 25 gulden toen der tijd..

wij noemen dat van vroeger uit zegengeld

zelf heb ik van alles meegemaakt! bij mijn pony's kreeg ik allemaal netjes een halster met een Goed touw! bij mijn paard moest ik het halster weer inleveren Haha! en bij mijn andere paard kreeg ik alleen een halster.

bij de pony die ik verkocht heb heb ik gewoon het halster omgelaten wat ze hier ook om had... en een gewoon goed touw!
vind dat eigenlijk ook niet meer dan normaal toch?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:48

Wij kregen er een soort van koeienhalster bij ROFL zo 1 met de nederlandse vlag strepen, met een watervaste stift haar naam erop gekladert. Ik gebruik hem zeker niet, maar heb hem wel gehouden voor de gein. Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:07

Ik zou zelf een halster aanschaffen, helemaal als er niet zo heel makkelijk aan te komen is...
Als je bij de aanschaf van een paard moet gaan beknibbelen op die paar Euro die een halster normaal kost....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:11

Cassidy schreef:
Als je bij de aanschaf van een paard moet gaan beknibbelen op die paar Euro die een halster normaal kost....

maar eigenlijk is het wel stom dat je het er niet bij krijgt toch?
net zoiets als je een fiets koopt en ze halen de standaard er vanaf Clown

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:13

Nou meer een paard kopen en dan 1 been erafhalen... Een standaard zit toch altijd aan een fiets, mijn paarden hebben misschien 1 procent van de dag een halster aan...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:16

nou de snelbinders dan Clown

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 15:34

Volgens mij ging het er in principe om dat je er een halster bij moest krijgen zodat je hem kon vervoeren..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:35

laquintatje schreef:
Volgens mij ging het er in principe om dat je er een halster bij moest krijgen zodat je hem kon vervoeren..

ja maar je neemt toch ook zelf een trailer mee om hem te vervoeren, dan kun je ook wel een halster meenemen. Afgezien van het feit dat ik natuurlijk wel vind dat een halster erbij hoort, de kosten zijn verwaarloosbaar...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:36

laquintatje schreef:

ja dat is ook, en ik vind ook dat het er standaart bij hoort te zitten Haha!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 15:38

Sim0ne schreef:
laquintatje schreef:

ja maar je neemt toch ook zelf een trailer mee om hem te vervoeren, dan kun je ook wel een halster meenemen. Afgezien van het feit dat ik natuurlijk wel vind dat een halster erbij hoort, de kosten zijn verwaarloosbaar...

Tsja je kan ook overdrijven natuurlijk..
En natuurlijk zijn de kosten ook verwaarloosbaar, maar vroeg het me nou af of het een geschreven regel was of niet

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:38

Ik kreeg bij de aankoop van mij paard zijn oude halster gewoon mee. Hij had met natuurlijk ook nog gewoon om, omdat hij vervoerd moest worden..
We hadden voor de zekerheid wel een nieuw halster gekocht overigens..
Ik denk dat het per verkoper verschilt. Op de stal waar ik altijd kwam kochten we wel altijd een nieuw halster voor het paard dat we verkochten. Vind het persoonlijk wel zo netjes eigenlijk
Zit volgens mij geen echte regel aan dus

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:42

laquintatje schreef:
Tsja je kan ook overdrijven natuurlijk..
En natuurlijk zijn de kosten ook verwaarloosbaar, maar vroeg het me nou af of het een geschreven regel was of niet

een geschreven regel is er volgens mij niet voor...

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 15:43

Als ik zo de reactie lees van de meesten is het idd geen geschreven regel maar wordt het wel bijna altijd gedaan.
Vind eigenlijk ook wel dat het zo hoort!