paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:49


nieuw
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: Waar het zo lekker rustig is, ha,ha,ha,ha!!!

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:55

Hallo popeye,
Leuk dat je reageerd, eindelijk een bekende!
Nee, ik ben echt niet blij met deze zaak en ik hoop dat het snel afgelopen is, ook voor de kids. Zal jou advies even bespreken.
Groetjes Nieuw........

Lariek0ek
Berichten: 36
Geregistreerd: 02-07-07

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:52

Wat een rotte situatie.. Zoals de meesten al zeggen zou ik contact opnemen met stephan wensink, www.paardenadvocaat.nl, het advies is gratis;)

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:28

Had ik ook al aangeraden in t begin meteen al, maar het is dus niet duidelijk of TS dit nu al gedaan heeft.
Lijkt me beter dan hier raad te vragen, wij zijn niet juridisch onderlegt.....

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:10

Is er al een doorbraak in de 'zaak' ? Wat lijkt me dit er als iemand je willens en wetens (dat mag ondertussen duidelijk zijn toch) een ziek paard verkoopt.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:58

ben ook wel beniewd hoe het er nu eigenlijk voorstaat .

Anuschka40
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-04-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:00

Hoi allemaal ik ben Anuschka de moeder van Cynthia, Romana is van ons geweest wil even het een en ander kwijt daar jullie van een verhaal uitgaan hier mijn verhaal !!!! Romana hebben wij 5 jaar gehad en alles met haar gedaan naar onderlinge en landelijke wedstrijden , we hebben haar altijd netjes laten enten , tandarts , hoefsmidt , wormkuur , enz ook waren wij goed verzekerd .
een tijd geleden heeft ze wat problemen gehad met haar voorbeen en doordat wij telkens te snel weer gingen rijden (kwamen we in de kliniek achter)kwam het terug.. via onze verzekering hebben we haar uit eigen beweging helemaal laten nakijken bij een kliniek en was het advies langer stal rust .
Ze was daarna ook helemaal herstelt en hebben nooit geen problemen hiermee gehad (heb ik de nieuwe eigenaar ook verteld trouwens maar dat word nu ontkent .Ook was het raar dat ze Romana gelijk de volgende dag in de wei had gezet wij hebben nog nadrukkelijk gezegd dat ze dat beter niet kan doen daar ze dat nooit heeft gehad ook was ze hengstig sorry maar vind ik niet slim !!!
wat is daar misschien gebeurd ? ook kreeg ze op die manege sport brokken en bij ons de gewone biks
dat verklaarde voor mij dat ze daar over aktief van werd , heb haar nog advies gegeven om een gewone biks te proberen heeft ze niet gedaan ? ik vind het heel spijtig dat het zo gaat doet ons dan ook heel veel verdriet... En waarom heeft ze niet optijd de verzekerings papieren retour gedaan dan was ze nu netjes verzekerd , maar nu is dat het probleem dat ze wat aan haar achter been heeft gekregen bij haar en niet bij ons en tot overmaat van ramp is ze nu niet verzekerd en wil ze het in onze schoenen schuiven omdat het nu veel geld gaat kosten !!!! met Romana was niets aan de hand toen wij haar verkochten en tot kort geleden liepen we nog wedstrijden met haar en aan haar achterbeen mankeerde Romana niets en laten we maar niet over hetgeen beginnen dat wij romana een kalmerings spuit hebben gegeven sorry maar dat gaat mij te ver ik heb zat mensen die romana goed kennen en elke dag hebben meegemaakt die kunnen beamen dat romana een lief leuk en mooi paard is dus ik hoop dat jullie dit lezen en als je wilt reageren graag... groetjes Anuschka

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:03

Er is toch verteld dat het dier nog nooit kreupel heeft gelopen behalve 1x na een val ofzo?

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:10

Kijk, dat vind ik dus top!!! Een reactie van de verkoper!!!

Als iemand een paard met gebreken willens en wetens doorverkoopt, dan vind ik dat erg laag en intens gemeen. Ook is het dan niet eerlijk tegenover het paard!!

Maar goed.... Je hoort dan één kant van een verhaal, en vormt een mening.....

Dan is het heel fijn om ook de andere kant van het verhaal te horen!!!!

Maar als het er op aan komt, weten maar twee mensen waar de waarheid ligt..... De koper en de verkoper!

Anuschka, heel goed dat je je niet verstopt en je verhaal doet!!! Je steekt enorm je nek uit, maar dat zou ik ook doen als ik vals beschuldigd werd.....

Hoe het verhaal daadwerkelijk in elkaar zit is iets tussen de koper en de verkoper......

Anuschka40
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-04-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:12

Jus_dOrange schreef:
Er is toch verteld dat het dier nog nooit kreupel heeft gelopen behalve 1x na een val ofzo?

Ja ze heeft een keer kreupel gelopen en niet na een val romana is nog nooit gevallen hoe komen ze erbij !!!!!!!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:15

Anuschka40 schreef:
Jus_dOrange schreef:
Er is toch verteld dat het dier nog nooit kreupel heeft gelopen behalve 1x na een val ofzo?

Ja ze heeft een keer kreupel gelopen en niet na een val romana is nog nooit gevallen hoe komen ze erbij !!!!!!!


Dus verder heeft ze niet kreupel gelopen?

Anuschka40
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-04-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:21

Dus verder heeft ze niet kreupel gelopen?[/quote]
Nee !!!!! We zijn altijd op wedstrijd geweest en alles met haar gedaan met heel veel plezier !!!!
Ik heb trouwens de gegevens van de verzekering als je paard wat heeft bel je eerst je verzekering
dus die weten haar geschiedenis

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:26

Waarom verteld Cynthia dan uitvoerig op bokt over Romana's kwaaltjes? O.a. over dat ze 2 maanden stil heeft moeten staan ivm een ontsteking en uiteraard ook de beginpost van dit topic waar gesproken wordt over een paard dat een jaar lang onzuiver loopt, ik ga er vanuit dan Cynthia dit niet uit haar duim zuigt?

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:31

Jus_dOrange schreef:
Waarom verteld Cynthia dan uitvoerig op bokt over Romana's kwaaltjes? O.a. over dat ze 2 maanden stil heeft moeten staan ivm een ontsteking en uiteraard ook de beginpost van dit topic waar gesproken wordt over een paard dat een jaar lang onzuiver loopt, ik ga er vanuit dan Cynthia dit niet uit haar duim zuigt?


Nou inderdaad!
Het is niet eerlijk dat dat paard als goed is verkocht.

Anuschka40
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-04-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:35

Cynthia was toen een jaar of 15 en onzeker omdat haar paardje kreupel liep en wat ik al vertelde we waren elke keer te snel weer gaan rijden waardoor ze niet herstelde en daar kwamen we achter bij de kliniek maar we praten over iets van een paar jaar geleden ze is toen opgeknapt en heeft er nooit geen problemen mee gehad en laten we eerlijk zijn hoeveel paarden lopen er wel eens kreupel

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:37

Waarom is de nieuwe eigenaar verteld dat het dier maar 1x kreupel is geweest?

Als ik de nieuwe eigenaar was van het dier stond ik gelijk weer op de stoep van de vorige eigenaar, er is gewoon gelogen over het verleden van dit paard. Zoiets doe je niet.

Er zijn genoeg paarden die wel eens kreupel lopen, maar dan zeg je niet dat het dier eenmalig kreupel is geweest, dit gaat over een enorm lange periode.

Anuschka40
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-04-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:43

We kunnen wel door gaan over het verleden maar dat staat er helemaal buiten ! wat er nu is met haar daar gaat het om ,Ik wil ook graag weten wat er is gebeurd met haar.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:45

Lees de beginpost van dit topic eens, het verleden van dit dier is juist de aanleiding voor het starten van dit topic!

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:51

@ Anuschka40

Jij verteld nu dus een heel ander verhaal dan wat je dochter eerder op bokt heeft verteld.
Je dochter heeft op bokt verteld dat ze een gronische ontsteking had.
Heeft je dochter dan destijds gelogen??

Jij verteld dat hij een keer kreupel is geweest en door te weinig rust en dus te snel oppakken hij weer kreupel werd, daarna hebben jullie volgens jou haar langer boksrust gegeven en is ze compleet genezen?
Volgens je dochter is het paard een jaar aan het sukkelen geweest en uit onderzoeken kwam dus die GRONISCHE ontsteking.

Ik heb altijd geleerd dat iets gronisch iets blijvends is.
Dit heb je dus niet vermeld bij de verkoop, sterker nog, dit vermeld je nu nog steeds niet?
Het verhaal van JOU verschild erg met het verhaal op bokt wat je dochter geschreven heeft!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:52

dit lijkt me toch duidelijk een geval van een verkoper die zich er onderuit probeert te banketstaaf!!

Waarom zou de TS anders een topic openen??.. mensen zwart maken zal vast der hobby niet zijn. evenmin het in het bezit hebben van een chronisch kreupel paard wat door de verkopers is verzwegen

neej hier is zeker iets niets pluis

en dat een verkoper reageert hoeft niet te zijn dat ie onschuldig is, want bij mij gaan er nog steeds vele alarmbellen rinkelen met onwaarheden en dingen die kwa verhaal rammelen.

Btw als het paard zoals de verkoper beweert niets mankeerd.. dan kun je hem toch ook weer terugnemen en het geld terug geven??

Immers volgens jullie is er niets aan de hand.. (en die flauwe kul over sportbrokken of in de wei.. moet niet gekker worden)

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:54

De verkoper komt met een leuk verhaal waar niks van klopt, wie niet waagt wie niet wint he. Knipoog

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:04

de moeder van Cynthia beweert nu dus dat Romana 1x kreupel is geweest... maar dat het terug bleef komen omdat ze elke keer te vroeg weer gingen rijden..

Dit vind ik heel erg kwalijk!!! het was dus niet 1x, maar het was chronisch.. als het 1x was geweest, hadden jullie ook het probleem niet gehad dat jullie weer te vroeg gingen rijden...

Dit paard is dus wél chronisch kreupel geweest en het feit dat jullie "elke keer weer té vroeg gingen rijden" lijkt mij een behoorlijk aanslag op de pezen...
heeft dit paard geen chronische peesblessure hieraan overgehouden?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:07

Is het keuringsrapport en de bijbehorende foto's, welke de verkopende partij heeft laten maken na de blessure, nog aanwezig? Dan zou ik deze door een onafhankelijke DA laten nakijken Ja

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:13

Opvallend dat het verhaal van Anuschka40 niet erg overeenkomt met dat van haar dochter. Ik neem aan dat de dochter niet gaat liegen op bokt over de situatie van haar paard?!
Anuschka40; lees even het eerste gedeelte van de beginpost, het is een quote van je eigen dochter Knipoog

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:14

Liezel1 schreef:
heeft dit paard geen chronische peesblessure hieraan overgehouden?


Van de vorige eigenaar:

Citaat:
we kwamen daar aan en we moesten ff heen en weer draven en ja hoor, de veearts zag meteen dat ze rechtsvoor kreupel was. hij dr been ingespoten met verdoving en het bleek net onder de knie te zitten, want toen liep ze 100% zuiver. okeej, fotos gemaakt, en wat denk je: helemaal geen hoefkatrol 3, daar was helemaal niks mis mee, maar ze heeft dus een chronische ontsteking van het aanhechtgewricht.
ik wist niet eens wat het is, dus ik maar vragen stellen. als het nou in dr achterbeen was, moest ik dr laten inslapen, dus het is best erg.


Lijkt 't mij toch best waard om te vertellen als je een paard verkoopt.