Reeele kosten bekappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Re: Reeele kosten bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:31

wij betalen 25,00 euro voor het bekappen en 17,50 euro voor de shet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:07

Bij meerdere pony's wil ik wel wat zakken(ongeacht het ras of de grote), maar normaal vraag ik ook 25 euro voor een shet.

Het werk is het zelfde, en ze zijn wel kleiner maar vaak zit er aan shetland voetjes nog aardig wat werk als de eigenaar het niet netjes bij houd (en dat gebeurd vaak genoeg!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:31

bij ons is het 17 euro per paard en soms maar 5 euro ligt aan de bui van de hoefsmidwe hebben weleens gehad dat we maar 20 euro kwijt waren voor 3 paarden ik had om nog wat geld exstra gegeven maar hij zo dit waren makelijke paarden hij was zo klaar

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:15

Bij ons kost de hoefsmid 55 € en hij komt +- elke 8 weken langs...onderhoud van de hoeven, evt. nieuwe ijzers wanneer nodig...héél tevreden...heeft franse schoolopleiding gedaan (de spaanse is niet "je dat" die houden de hoeven te smal)

Eva

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:37

ik vind het ook wel reeel
een shet is klein , veel meer lichamelijke belasting, dat heft een stukje kleinere hoeven wel op

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:40

Voor mijn paard betaal ik 50€
ze word dan bekapt + 4x ijzer

ze word om de 8weken bekapt(normaal gezien als er niets fout is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:03

ik zie dat der veel verschillen met prijzen zijn eigelijk best stom.
eigelijk moeten ze een tarief een tarief afspreken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:10

de tarieven verschillen door marktwerking, vraag en aanbod
in sommige regio's word je doodgegooid met hoefsmeden , waardoor de prijs lager kan worden en in andere regio's zijn er veel minder werkzaam

ook is er ene verschil in kunde en kennis, een heel kundige smid kan logischerwijs meer vragen dan een smid met alleen de nodige kennis

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:47

bedenk ook dat 'hoefsmid' een vrij beroep is, ik bekap mijn dieren al jaren zelf, onder begeleiding van een zeer kundige smid uiteraard, maar ik kan mezelf ook smid noemen, en bij mensen aan huis gaan werken.
onze vaste 'stalsmid', die hier de andere paarden doet, vraagt 15 Euro voor het bekappen, mijn smid vraagt 30 Euro voor een paard of grote pony, en voor mijn welsh en shet 20 Euro. mijn smid houdt alles bij, met cursussen, en ze werkt samen met onderzoekscentrum Wageningen.
die andere smid is er één die wellicht een opleiding gehad heeft (weet ik niet eens), maar verder? en wat hij aflevert, is imo ook echt prutswerk, wat ik zelf nog netter kan.