Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ThaGirl schreef:Ik las ergens dat iemand zei, aangiften doen.. Maar daar moet je mee oppassen, want ik begrijp dat je geen officieel bedrijfje hebt voor het verhuur van die stalling. Dus je betaalt ook geen belastig enzo, dus eigelijk is het zwart werken. (Elke 'paardenboer' doet dat zo ongeveer, dus er is niks geks aan).
Maar het kan dus zijn dat als je er officieel een aanklacht tegen in doent, dat je ineens last krijgt van de belastingdienst.
diessel schreef:Hoop voor je dat je het geld nog krijgt.
Ketting om de boxdeur of het landhek is heel gebruikelijk in dit soort gevallen.
Mensen die dat zielig vinden moeten zich even realiseren wat zieliger is.
De eigenaar niet bij zijn paard totdat er betaald is of een pensionhouder die voor nop keihard werkt.
Vergeet vooral niet dat je die ketting als eigenaar kunt voorkomen.
Mijn oom fokt zomers jonge paarden op en die verhuisd regelmatig paarden naar een geheime lokatie.
Dit om te voorkomen dat de paarden opgehaald worden en hij naar zijn geld kan fluiten.
Zolang hij het paard heeft kan hij onderhandelen.
Overigens gebeurd dit natuurlijk alleen met de paarden waarvoor niet betaald is.
Hij heeft zelfs eens 2 paarden naar de slacht (niet legaal, paspoorten immers niet aanwezig) gedaan omdat er niet werdt betaald en de paarden niet werden opgehaald.
Eigenaar had tot 1 januari (weideseizoen is dan al lang afgelopen) de tijd om ze op te halen en hen was verteld dat de paarden anders naar de slacht zouden gaan.
Mijn oom heeft er alles aangedaan om dit te voorkomen maar als mensen dan echt niet willen dan moeten ze maar voelen.
Hartstikke jammer van die 2 gezonde dieren maar mijn oom moet ook eten.
Verhandelen is in dit soort gevallen helaas niet meer mogelijk ivm chip.
Carolinef schreef:helaas verpesten de slechten het weer vor de goeien, hoop dta het je lukt, maar zou verder niet alles prijs geven in dit topic, wie weet lezen ze wel mee, dan zijn ze enigszins voorbereid.
succes met jullie stal bedrijfje, vind dat jullie, ook al is het kleinschalig, netjes hebben aangepakt met KvK etc, eerlijke, hardwerkende mensen, toppie