altijd beschermd in de trailer????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: altijd beschermd in de trailer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:37

meliiSsatjje schreef:
en al zou die als nog een wond hebben met de beenbescherming, dan zal het altijd nog minder zijn dan zonder!

precies

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:39

Merel_Claire schreef:
Apple schreef:
Ik heb deze voor de voorbenen (alleen dan van BR en een stuk goedkoper):

Afbeelding

Jammer dat je ze niet voor achter hebt.
Vind het echt superdingen!

Ze zijn ook voor de achterbenen te verkrijgen hoor Lachen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:14

meliiSsatjje schreef:
en al zou die als nog een wond hebben met de beenbescherming, dan zal het altijd nog minder zijn dan zonder!

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Als ze op hun beschermer gaan staan en in paniek de hele boel kort en klein slaan, of erger nog: plat van de laadklep donderen, dan heb je echt meer schade dan wanneer je gewoon je paarden laadt en verantwoordt ermee door NL rijdt. Ja, dat verantwoordt rijden is een probleem, met 50.000km paarden op de wagen, heb ik de nodige stommiteiten wel gezien....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:28

en toch zelfs als je voorzichtig rijd gebeuren er nog steeds dingen achter in die trziler waar ze aardig stuk van kunnen gaan.

paarden moeten wel aan de bescherming gewent zijn dat zeker, ik laat ze op stal er altijd even aan wennen..
maar wat die beesten somsuithalen..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:39

ikke schreef:
meliiSsatjje schreef:

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Als ze op hun beschermer gaan staan en in paniek de hele boel kort en klein slaan, of erger nog: plat van de laadklep donderen, dan heb je echt meer schade dan wanneer je gewoon je paarden laadt en verantwoordt ermee door NL rijdt. Ja, dat verantwoordt rijden is een probleem, met 50.000km paarden op de wagen, heb ik de nodige stommiteiten wel gezien....

We hebben het hier over wel of niet beschermd op de trailer. Dat heeft met verantwoordt rijden niets te maken. Ik ga heus niet crossend door NL omdat ik toevallig bescherming om heb...

En ALS mijn paard van de klep zou donderen dan kan daar geen enkele bescherming tegen op.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:28

Rhodos schreef:
We hebben het hier over wel of niet beschermd op de trailer. Dat heeft met verantwoordt rijden niets te maken. Ik ga heus niet crossend door NL omdat ik toevallig bescherming om heb...

En ALS mijn paard van de klep zou donderen dan kan daar geen enkele bescherming tegen op.

Je ziet over het hoofd dat een paard vanwege die bescherming stom kan gaan doen en daardoor bijvoorbeeld van de klep kan lazeren, dat is waar Ikke het over heeft. Lezen is kennelijk moeilijk. Cool

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:04

Waratje schreef:
Rhodos schreef:

Je ziet over het hoofd dat een paard vanwege die bescherming stom kan gaan doen en daardoor bijvoorbeeld van de klep kan lazeren, dat is waar Ikke het over heeft. Lezen is kennelijk moeilijk. Cool

Lezen is niet zo moeilijk als het soms lijkt hoor. Waarom een paard wel of niet van de klep lazert doet voor mij niet terzake. Daarbij komt dat als je goede bescherming hebt en deze correct aanbrengt, daar nagenoeg niets door kan gebeuren. Uiteraard de uitzonderingen daargelaten.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:02

En hoeveel mensen hebben het echt altijd 100% voor elkaar? Zeker als het gaat om transportbeschermers is er kans dat het een keertje net te haastig om is gedaan en wat kan afzakken. En als het kan afzakken, kunnen ze er opstappen en als ze er opstappen kunnen ze rare reacties geven.
Bij bandages ga ik er maar vanuit dat dat niet gebeurd, die zie ik eigenlijk nooit in de praktijk voorbij komen.
Maar wat mij betreft is het nog steeds minder risico als je niets om die benen doet en even wat tijd besteedt aan het opvoeden van het paard in en om de trailer en zorgt voor een chauffeur die voldoende (=heel veel) aandacht heeft voor het comfort van zijn vierbenige passagier.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:12

Ik vind het te allen tijde een vereiste dat het paard correct opgevoed en met de juiste chauffeur vervoerd wordt. Dat vind ik van evengroot belang als aandacht voor de beenbescherming. Ik vind het incorrect als mensen 'even haastig' de bescherming omdoen.

Wij vervoeren ons paard beiden op een zo veilig mogelijke manier. Het enige wat ons verschilt, waratje, is dat jij zonder bescherming en ik met bescherming op stap ga. Ik durf niet zonder en jij niet met.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:49

ik ga helemaal met Rhodos mee.
Ik rij zelf al 15 jaar met auto's en trailers.
Natuurlijk ga je ervan uit dat een paard opgevoed is, beenbescherming gewend is, iedereen goed kan rijden, het verkeer meewerkt etc etc. elaas werkt dat in de praktijk niet altijd zo.

mijn paard is hartstikke braaf, laadt heel makkelijk, is gewend aan van alles om zijn benen, ik heb een dikke auto, goede trailer, rij voorzichtig blablabla...
toch kan het geburen dat er iets misgaat,om wat voor reden dan ook.

Dan ben ik blij dat ik mijn reisbandages met lappen om heb, de transportbandages trapt hij af...

Iedereen zijn eigen keuze en men moet die respecteren.
Of ju nu met van alles om op weg gaat of geheel bloot.

Ik durf gewoon niet met mijn huidige paard bloot op weg, misschien met een andere wordt dat anders...denkt het niet..ben gewoon voorzichtig en voel me er lekker bij..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:55

ELCamino: het gaat volgens mij vooral om jouw laatste 5 woorden. Je doet het paard geen kwaad door wel of geen bescherming te gebruiken. Dus doe vooral waar je je goed bij voelt. Of dat nou met of zonder is!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:12

Mijn eigen paard staat altijd met transportbeschermers op de trailer en ik doe altijd een vlecht in zijn staart.

Vind dit zelf een fijn idee dat hij beschermers om heeft.

Bij jonge paarden die nog niks zijn gewent laat ik ze juist af, dan zorgen beschermers vaak alleen maar voor onrust.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:08

ElCamino schreef:
Iedereen zijn eigen keuze en men moet die respecteren.
Of ju nu met van alles om op weg gaat of geheel bloot.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Mijn pony staat zonder bescherming, maar het maakt mij echt niet uit als iemand anders zijn paard helemaal inpakt.
Ik denk dat iedereen handelt zoals hij of zij denkt dat het beste is voor zijn paard.
En soms is dat verschil van mening helemaal niet erg, zolang je elkaar maar in zijn waarde laat.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:56

Ook al vinden sommige mensen dat transportbeschermers niets helpen. Ik zou het mezelf niet vergeven als ze zonder beschermers om een ongeluk zou krijgen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:51

toen ik mijn paard kocht inderdaad volop ingepakt en beschermd echter hij wilde geen stap lopen. Na die eerste pogingen gestopt met inpakken en nu altijd zonder bescherming op de trailer.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:56

ja wel bescherming om. Eerst bandages ronmdom nu transportbeschermers.

mriell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:59

ik heb ook altijd transportbeschermers om.. bij me pony al1 acher.. die is namelijk wat lomp met uit de trailer gaan enzo... me hengsten altijd wel voor en achter.. die maken nogal wat kabaal in de trailer of op de vrachtwagen Tong uitsteken

SabMuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:16

Ik doe ook altijd bescherming om, better save than sorry!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:26

SabMuf schreef:
Ik doe ook altijd bescherming om, better save than sorry!

Ja idd, zo denk ik er ook over. Bovendien is het met paarden net als met het opvoeden van je kinderen. Iedereen doet het altijd op een manier waarvan hij/zij denkt dat het goed is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:49

Ik heb na een zware training geen beschermers om, paard moet zijn warmte in de benen ook goed kwijt kunnen.
Na een cross staat ze in de klei met lappen en meestal doe ik achter niet.

Heb wel eens een paard onderuit zien gaan op de wagen en de benen waren met beschermers ook aan gort.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:52

Bij ons hebben ze niets om de benen, ja soms peesbeschermers en strijkjes maar geen transportbeschermers. Heb eigenlijk geen idee waarom niet maar dat heeft de eigenaresse nooi gedaan alleen bij een lange rit (3 kwartier of langer) gaan ze wel om.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:18

superlise schreef:
Bij ons hebben ze niets om de benen, ja soms peesbeschermers en strijkjes maar geen transportbeschermers. Heb eigenlijk geen idee waarom niet maar dat heeft de eigenaresse nooi gedaan alleen bij een lange rit (3 kwartier of langer) gaan ze wel om.

Waarom dan wel??
Dat je wel of geen bescherming gebruikt is nog één ding, maar waarom wèl op een lange rit (wat heet) en niet op kortere ritten??

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:39

en.. mijn paard die staat heel rustig in de trailer,heeft altijd transportbeschermers om haar benen, ze trapt er nooit naar, ze vindt het allemaal wel goed.. in paniek raken van haar beenbescherming dat gebeurt in iedergeval niet

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:50

Die van mij heeft alleen peesbeschermers en strijklappen om op de trailer. Hij staat op de trailer echt heel stil, verzet geen stap.
Ik weet dat er nog altijd risico's aan zitten natuurlijk, ook al staan ze nog zo stil.
Heb er een keer transportbeschermers omgedaan maar dti vond ik nog geen succes. Het was misschien toevallig, maar juist deze keer kwam hij keihard de trailer uitgestormd. Hij liep een beetje schuin waardoor hij met zijn laatste voorbeen (wie het laatst op de grond moest) van de klep afschoot maar de transportbeschermer bleef hangen. Het stof schoof doordat het paard zelf ging staan in een gleufje van de laadklep waardoor hij vast kwam te zitten. Het paard schrok er van dat hij eventjes vast zat met zijn been. Sindsdien komt hij altijd onbenullig de trailer uit en doe ik nooit meer transportbeschermers om.

Nu zeg ik niet dat transportbeschermers helemaal niet veilig zijn. Ik weet wel dat wél transportbeschermers 9 van de 10 keer veiliger is dan géén transportbeschermers.
Maar zelf gebruik ik ze niet meer. Zonder staat hij veel rustiger Ja

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:14

Transportbeschermers zijn eigenlijk alleen voor het op en afladen van het paard, daar gaan de meeste dingen fout, en lopen de paarden de meeste wondjes van op.
Een paard wat goed opgesloten in de trailer staat, mag best raar doen wil hij zichzelf verwonden. Mijn paarden staan gewoon met hun bescherming voor het rijden om op de trailer, niks bijzonders. En dan goed oefenen op het op en afladen.