Zadel VERKOCHT,, na 2maanden ineens het volgende

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Zadel VERKOCHT,, na 2maanden ineens het volgende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:09

kan het zadel niet voor jou al beschadigt zijn en gerepareerd zijn? Kan haar zadelmaker een indicatie geven van hoe oud dat plaatje is?
Op western zitten 2 zadelmakers, sablou en .. aafkeB meen in. Misschien dat die je kunnen helpen

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:18

Daar komt ook bij. ligt "JOU" zadel wel bij "HAAR" zadlmaker? Als ze 6 paarden rijdt, dan is de kans groot dat ze meerdere zadels heeft. Dat er en stuben kapot is en dat die bij haar zadelmaker ligt. Als je haar zadlmaker dan belt dan zou die dus idd kunnen zeg dat hij en zadel met een kapotte boom bij zich heeft liggen, maar dat het om een ander zadel gaat.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:24

Wat vervelend zeg dat ze na 2 maanden met zo iets naars komt aanzetten.

Ik zou ook zeker het zadel niet terug nemen, ze wist van te voren dat het 2e hands was en dat daar altijd iets mee mis KAN zijn. In jou geval heb je het zelfs weggebracht om na te laten kijken, en hij was helemaal in orde. Mevrouw in kwestie heeft laten weten erg tevreden te zijn met het zadel, jammer dat je die email niet meer hebt!

Nee, ik zou het zadel daar laten, en inderdaad vriendelijk verzoeken of ze erover op zou willen houden.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:31

ben benieuwd hoe het er nu voor staat,is er nog contact geweest?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:39

wil ik ook weten Bloos

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:48

Ik heb ook altijd gez**k met zadel vekoop. Je mag je absoluut niet laten neppen, en vooral niet terug nemen. Jij weet niet wat ermee is gebeurd in de tijd dat het bij haar is.
Ze had jou ook kunnen vragen of ze jou zadel mocht laten controleren met precieze beschijving en handtekening erbij. Het is haar eigen schuld. Als ze via de post een zadel laat komen dan is dat op eigen risico. Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:57

Volgens mij staat ze niet meer in haar recht. Binnen zoveel tijd moet je inderdaad het zadel terugnemen als je het verkocht hebt met verborgen verbreken. Maar ik weet niet in hoeverre dat bij zulke aankopen gaat. Ik zou het zadel zelf in ieder geval niet terugnemen. Ze heeft het bekeken enz. en gemeld dat het een goede aankoop was en later komt ze in één keer aan dat het stuk is. En ook een behoorlijke tijd later, daar zou ik dus mooi niet intrappen. 99 % kans dat ze zelf het zadel heeft laten vallen o.i.d.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:01

Heb je haar eerste mailtjes niet nog toevallig in je prullenbak zitten?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:53

ik heb niets meer vernomen van haar,, ze zal zelf ook wel doorhebben dat terugnemen na 2 maanden niet aan de orde is..

Mocht ze nog wel reageren(wat ik betwijfel) dan laat ik het zeker even aan jullie weten..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:11

Die boom is dus gebroken geweest en gerepareerd bij iemand die het zadel voor jou heeft gehad. Als dat netjes is gedaan, dan zie ik het probleem niet. Het is idd een verborgen gebrek, maar jij was er ook niet van op de hoogte, dus vind ik dat jij daarvoor niet aansprakelijk bent. Anders had de koper het zadel maar moeten laten onderzoeken toen ze het net in huis had, een koper heeft ook nog zoiets als onderzoeksplicht. Ik vind echt niet dat ze hier nu nog mee kan aankomen.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:17

ik zou hem idd ook niet terug nemen. En verhaal van haar is ook erg vreemd. Niet te vertrouwen dus! Misschien doet ze dat alleen maar om

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 12:44

Tessebes schreef:
Die boom is dus gebroken geweest en gerepareerd bij iemand die het zadel voor jou heeft gehad. Als dat netjes is gedaan, dan zie ik het probleem niet. Het is idd een verborgen gebrek, maar jij was er ook niet van op de hoogte, dus vind ik dat jij daarvoor niet aansprakelijk bent. Anders had de koper het zadel maar moeten laten onderzoeken toen ze het net in huis had, een koper heeft ook nog zoiets als onderzoeksplicht. Ik vind echt niet dat ze hier nu nog mee kan aankomen.

Tja het is wat he Huilen pff....

Ik had het zadel van een kennis overgenomen,,zadel was toen pas 3 en half jaar oud,, ik kreeg aankoopsbon en garantiebewijs en alles erbij toen ik hem kocht(a 950euro)..

Ik heb het zadel ook 5 en half jaar gehad(kan ook iets korter zijn geweest hoor?)..
In ieder geval heb ik er nooit iets aan laten doen,,behalve opvullen en 1x alle 6 de singelstoten laten vervangen,,ik heb altijd met veel plezier dit zadel gereden op verschillende paarden,, niks mee gehad super zadel..

Ik heb me nog rot gezocht de afgelopen dagen naar de aankoopsbon en garantiebon,, helaas heb ik deze niet kunnen vinden(zal al wel weg/kwijt zijn ben ik bang ivm verhuizing paar jaar geleden)..

Ik hoopte met deze bonnen erachter te kunnen komen of het zadel daadwerkelijk is gemaakt bij de boom VOOR dat ik het zadel kocht,, helaas kan ik dat dus niet achterhalen..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:44

Weet die kennis van je dat niet? Of spreek je die niet meer, dat kan natuurlijk ook.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:15

WowAmigo schreef:
Weet die kennis van je dat niet? Of spreek je die niet meer, dat kan natuurlijk ook.

Voor deze beste mensen heb ik jaren de handelspaarden gereden,, ik was VOOR de aankoop van dat zadel daar gestopt,,ivm dat hun gingen verhuizen naar duitsland..

Ik heb hun dus al jaren niet meer gezien of gesproken,, ik weet niet waar ze in duitsland wonen,,en of ze daar uberhaupt nog wonen.. Huilen

O, ja,, even dit nog??
Ik heb bij hun dus altijd op DAT zadel gereden,,meerdere paarden per dag,, ik zou dus moeten weten of er iets gebeurd zou zijn met dat zadel en zover ik mij kan herinneren is dat zadel nog elke dag gebruikt door mij,,(dan zal er iets gebeurd moeten zijn in die 2 weken dat ik daar al weg was???)
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 11-06-07 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:19

ik zou lekker niets doen, je hebt een goed zadel afgelevert en dat hun hem gesloopt hebben is hun probleem. daar kan jij niets aandoen.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:23

De zadelmaker van die dame weet er niet veel van. Ik betwijfel of ze het wel bij een zadelmaker gebracht heeft.Een zadel met een houten boom heeft ALTIJD een metalen versteviging bovenop de boom en ook aan de onderkant. Dat er een metalen strip overheen zit betekent dus niet per definitie dat het gerepareerd is. Bij kunststof bomen weet ik het niet, maar ik kan me zo voorstellen dat daarvoor hetzelfde geldt. Ik ga eens even googelen Haha!
Ik zou die dame een net berichtje sturen dat je het zadel niet terug neemt, punt.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:42

We zijn nu al weer 3 dagen verder vanaf de dag dat ik haar gebeld had,,(8juni bericht per mail dat ik bellen moest,,dus ik gebeld)

ze heeft nogsteeds NIETS laten weten per mail(wat ze zou doen de volgende dag,,dus 9juni),, dus ik denk dat het hierbij blijft en ik er niets meer van zal horen Pling pffff weer een rotzorg minder,, ik zit al zo te tobben met van alles en nogwat Huilen
dit kan ik er echt niet bij hebben hoor Gestoord

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:48

Hoezo zou je het zadel terug moeten nemen? Verkocht is verkocht hoor, ze heeft zelf nog aangegeven hoe blij ze er mee was.

Volgens mij heeft ze na 2 maanden geen poot om op te staan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:57

Ik verplaats het trouwens even naar TAO, daar zitten wat mensen met verstand van dergelijke zaken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 03:23

Deze vrouw heeft alleen recht van spreken over het terugnemen en geld terugkrijgen van jou als ZIJ hem DIRECT nadat ze hem geleverd heeft gekregen heeft laten nakijken door een erkend zadelmaker!!!! Jij hebt gedaan wat je kon doen.
Had ze je gevraagd naar verborgen gebreken in/aan dat zadel dan had je met de hand op je hart kunnen zweren dat er geen verborgen gebreken zijn, want jij wist van niets. Als er al iets is aangetroffen in die richting dat de boom gebroken zou zijn (wat ik sterk betwijfel) dan is dat al ruim 5 jaar zo.
Zij hebben hem waarschijnlijk laten vallen na ± twee maanden en nu gaan ze je uitproberen of ze geld terug kunnen krijgen.
Jammer, Garantie tot aan de stoep!
Maar ik begreep al dat je geen reactie meer kreeg, gelukkig voor je.

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:16

Dat is het risico als je een 2e hands zadel koopt. Je kunt na 2 maanden niet opeens op de koop terug komen. Wie weet wat ze er zelf mee gedaan hebben....

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:59

wat ik niet snap is dat je maar zoweinig gevraagd hebt!! Bloos! want zo een zadel gaat veel geld toch? bij ons in de manege is er maar 1 zo een zadel. en het is volgens mijn het beste. en er komt een jongen werken die voor zijn c-brevet gaat of d-brevet weet ik niet zo goed. en hij rijd steeds met dat zadel. heb ook even gegoogeld en het gaat veel geld. je had zeker 200 euro mee kunen krijgen mss wel 300. maar goed daar gaat het nu niet over.

het zadel is niet echt kapot geweest volgens mij. zo een zadel moet stevig zijn enzo. dus dat wil zegen extra versteviging. het zadel is heel belangrijk in de sport dus. ze heeft het gewoon zelf laten valen. en mss met een hoop extra geld kan ze de zadelmaker aan haar kant krijgen wie weet. gewoon niet terug nemen maar goed dat heb je waarscheinlijk niet gedaan als ik de datums bekijk Knipoog

dat is mijn mening!

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:06

Verkocht is verkocht. ik zou het echt niet terug nemen als
ik jou was. ook omdat ze zelf nog heeft gebeld dat ze
er zo blij mee was. En jij weet dat je hem hebt na laten
kijken bij een betrouwbare ruitersportzaak dan zou ik zeker
niet gaan twijfelen of ze misschien gelijk heeft. ze nept je echt

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:16

precies, gewoon nepperij dit! niet terug nemen dat zadel en maakt dat vriendelijk maar strikt duidelijk en laat het daar bij!