Bedrag voor bijrijder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Bedrag voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:09

Ik zou liever m'n paard op een iets goedkopere stal hebben en 'm zelf doen, dan een duurdere stal en min of meer afhankelijk zijn van een bijrijder...
Is dat geen optie?

Tenzij iemand me echt een topknol aanbiedt Haha!, wil/zal ik niet (meer) betalen voor een bijrijdpaard, ik ben ook van mening dat het over het algemeen een wederdienst is.
Je paard loopt ook niet echt op een hoog niveau. Daar is niks mis mee, maar voor een Z2 paard zou ik eerder wat overhebben dan een B paard.

Ik denk dat je zo'n 50 Euro kunt vragen.

DatBenIkNou

Re: Bedrag voor leasepaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:06

Myrtje_ schreef:
Zelf heb ik geen bijrijdster, wil ik ook niet, maar als ik een bijrijdster zou hebben zou ik uitgaan van meer dingen dan alleen de stalling.
Een bedrag van 75 euro per maand vind ik voor 2 dagen per week rijden een net bedrag. Als je een uurtje les neemt op een manegepaard ben je al gauw 20 euro (als je 1 x per week rijdt ben je per maand al 80 of 100 euro kwijt) en dan rijd je maar een uurtje. Met een bijrijdpaard kun je zo lang rijden als je wilt (als je een buitenrit maakt uiteraard; je gaat niet 2 of 3 uur dressuren Haha! ).
50 euro zou ik echt te weinig vinden.
[/quote]

Nou ik weet niet waar je die prijzen vandaan hebt? Dan rij je zeker op gouden zadeltje? Haha! Ik rij op ee 4 sterren manege in de randstad en ben voor 18+ 68 euro per maand kwijt voor 1 les per week van 1 uur!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:23

Als je zelf moet mesten en voeren etc. vind ik niet dat je er verder geld voor kan vragen eigelijk. Je bent een uur keihard aan het werk met mesten enzo en als tegenprestatie mag je dan ook rijden, vind ik. Eventuele lessen zijn natuurlijk wel voor rekening vd bijrijder. Staat het paard op een vol pension stal, is het weer een ander verhaal. Dan hoef je alleen te poetsen en op te stappen en dan vind ik een bijdrage ook normaal. Voor 3 dagen per week excl. lessen vind ik ong. 50 euro heel redelijk.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:19

Ik heb een bijrijdster voor mijn fjord voor 2 a 3 dagen in de week(de zaterdag om en om). Zij betaalt 45 euro. Ze hoeft niet te voeren, ivm paard die 24/7 in het land staat, hoeft alleen dus het land te mesten wat 15 min kost en voor de rest mag ze doen wat ze wil. Ik vraag 45 euro

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:50

de helft van je stalgeld
jij hebt er meer kosten aan dan alleen dat, dus dat lijkt me vrij redelijk. Lachen