Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jol1 schreef:Vreemd ik dacht dat ik een reactie gepost had, maar hij is niet geplaatst. Nog maar een keer:
Het lijkt mij toch verstandig als je eerst wat meer ervaring met paarden op doet. Ook zou ik mij als ik jou was goed verdiepen in wat er allemaal bij komt kijken als je een paard thuis houdt. In de bieb kun je genoeg boeken vinden met tips over stalling, verzorging enz. Hoeveel m2 tuin heb je eigenlijk voor je paard? Heb je al bedacht wat je met de mest gaat doen? Wat doe je met je paard als je een keer niet kunt rijden of als hij geblesseerd is en lange tijd rust nodig heeft? Het is ook niet erg handig als je zelf nog niet veel weet over de verzorging van paarden, dat je ouders dat ook niet hebben. Vinden ze het überhaupt wel goed dat je thuis een paard wilt zetten?
essy87 schreef:Er zijn genoeg paarden die alleen staan, dit lijkt me niet het grootste bezwaar.
Als de manege dichtbij is dan kan hij anders altijd misschien daar s zomers met anderen in het land.
Mocht je de mogelijkheid hebben voor een eigen stal dan is dat natuurlijk het mooist

blosbokker schreef:essy87 schreef:Er zijn genoeg paarden die alleen staan, dit lijkt me niet het grootste bezwaar.
Als de manege dichtbij is dan kan hij anders altijd misschien daar s zomers met anderen in het land.
Mocht je de mogelijkheid hebben voor een eigen stal dan is dat natuurlijk het mooist
Als er genoeg paarden zijn die alleen staan wil dat niet zeggen dat dat goed is. Als iedereen zijn hond slaat wil dat toch ook niet zeggen dat dat goed is?? Beetje aparte opmerking maargoed....
ik offer mijn kinderbijslag en mijn maandelijkse zakgeld op voor mijn toekomstige nieuwe liefde, plus dat ik binnenkort ga werken.. ben nu al trots op mezelf maar gelukkig dat me ouders stalling enzo gedeeltelijk meebetalen natasja1991 schreef:dankjewel heb alle kosten per jaar uitgerekend(exclusief DA kosten)met stalling, weide, wormenkuur, en inenting en dat gedeeld door 12(maanden) en kom uit op 177,50 per maand
maarja het is het allemaal waard, als je zelf je paard gekocht heb zonder hulp van ouders:D