Ze wil mijn paard niet teruggeven! Upd, hij is terug, foto's

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ze wil mijn paard niet teruggeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:01

Wat er de komende dagen ook gebeurd:

Het eerste dat JIJ nu moet doen, is naar de politie om aangifte te doen.
Als je eerst je paard gaat halen, en ZIJ gaat naar de politie, dan is het voor jou bijna niet meer te doen om het aannemelijk te maken dat jij gelijkt hebt.

Dus:

1. Naar de politie, aangifte doen, of alleen een melding maken (dat kan ook).
2. Evt. je paard op gaan halen
3. Borg terugbetalen, maar de transport kosten niet, tenzij jullie daar samen over af hadden gesproken dat DIE kosten voor jouw rekening kwamen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 17:55

ThePast03 schreef:
cp112 schreef:
maar ik heb wat geregeld. ik heb iemand hier, een vriendin, die land + schuur heeft en zelf altijd paarden heeft gehad, ze woont op het moment alleen en wil super graag wat aan huis hebben maar daar heeft ze het geld niet voor. ze wil graag voor Girocco zorgen

Als ik het goed begrijp komt het paard nu weer alleen te staan en dan bij iemand die geen geld heeft om zelf een paard te kopen. Lijkt me nu ook niet het meest fantastische adres.
Een paard wat alleen moet staan en maar hopen dat er geen hoge dierenartskosten komen.

Al je mij het verhaal had verteld zo als het in je profiel staat had ik ook geloofd dat ik het paard had gekregen en alleen terug zou moeten naar jou als ik er zelf niet meer voor kon zorgen.
Oftewel dat jij het recht van terugkoop zou hebben.

ze heeft zelf een paard maar heeft geen geld voor het transport hiervan (paard staat in Engeland en moet dus met de boot etc). ze is hier net geweest en we moeten alles nog opschrijven en tekenen maar zij zorgt voor hem terwijl ik hier niet ben, verder is het compleet mijn paard en ik betaal dus ook voer e.d

het woord permanente leen dat in mijn profiel staat is fout (komt omdat het allemaal in het engels was) het is bruikleen. maar dus nog steeds LEEN! dus ik als rechtmatige eigenaar kan hem dan dus op ieder moment terughalen wanneer er sprake is van een slechte gezondheid, aangezien wij niks op papier hebben.

maar ik heb nu een plek voor hem (hij komt eerst weer hier aan huis te staan totdat M haar land voor elkaar heeft, dan komt zij hierheen om hem te verzorgen) ik heb het geld dat ik A moet betalen. het papierwerk omtrend dat moet ik nog klaarmaken maar dat doe ik morgen met iemand die daar wat meer verstand van heeft.

ik bel straks iemand die misschien transport heeft/weet.

@Hypofocus. technisch gezien heeft zij geen poot om op te staan als zij naar de politie gaat. want Girocco is nooit van haar geweest. plus dat ik alle kosten heb vergoed.
Ik heb echt geen zin in al dat geheisa dus ik zie wat er gebeurd wanneer ik wil dat zij papieren ondertekend omtrend het geld wat ik haar geef.
er was niks afgesproken over de transport kosten. dat is het probleem zoiezo, er staat niks concreets op papier. er was gewoon duidelijk sprake van een miscommunicatie, wat opzich niet zo erg was en daarom nam ik het voortouw door dan te zeggen dat ze alsnog Girocco van mij mocht kopen, aangezien hij dus nog van mij was. Dat wil ze niet. ze zegt dat ze nog geen cent zou betalen voor een paard als Girocco.
nou ik wens haar veel plezier met een nieuw paard als Girocco te vinden voor onder de 500-700 euro.

mijn grootste zorg is gewoon mijn paard hier krijgen en er een DA naar laten kijken. priority #1! en uiteraard al mijn spul (zadel van 500 euro etc) en hoe het er nu uit ziet, gaat dat lukken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 17:57

ik zal even quoten wat ze zei in de mail.

Citaat:
We will hand him over on the condition that I am re-imbursed my 100e that was handed to you at Bordeaux Show Jumping, 84e for his vet bill for an old injury he had when he arrived and 70e for half of his transport fee here.As for the food, I really cannot be bothered to total the amount for that. So I will be awaiting 255e cash from yourselves when you come and collect him. We will then hand over Girocco and his passport and tack etc..

dit heb ik dus op papier, dat ze hem geeft wanneer ze haar geld terug heeft! dus daar kan ze al niet meer onderuit!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:59

het lijkt me toch wel netjes wat ze vraagt.
Haar waarborg, dat bedragje van de DA en de helft van de vervoerskosten?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:05

ja ik had ook al wel gezegd dat ik dat opzich niet onredelijk vind. maar eerst was het zo dat ze hem helemaal niet terug wou geven (dan was het dus gewoon diefstal) nu is het dus tegen vergoeding van de kosten, alhoewel ik dat wel een vreemde omslag vind van absoluut niet terugwillen geven naar 255 euro willen, ze heeft dit allemaal nogal achterbaks gedaan terwijl ik zelfs mijn excuses aangeboden heb e.d en door het stof heb gebeten, is ZIJ degene die mijn paard op dat moment gewoon nog had. ze hebben zelf ook geld problemen dus dat zal wel een grote reden zijn, ze willen er gewoon nog wat uitslaan. maarja, maakt ook niet uit zolang ik hem maar terugkrijg. helaas niet in de staat waarin ik hem daar gebracht heb.. Scheve mond

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:10

Hopelijk heb je hem dan snel verhuisd, zodat hij wat kan opknappen Lachen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:13

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:19

wat een vreselijk sneu verhaal zeg en mager dat hij is
ik hoop voor je dat je hem snel lekker terug hebt en hij lekker van zijn oude dag mag gaan genieten
en met een ronde buik komt te staan Haha!
veel succes verder!!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:28

Ik snap nog steeds niet waarom je zo'n heisa maakt over, wat nu blijkt, 255 euro. Daarvan is 100 euro al van haar. Dus voor 155 euro was je paard 3 maanden onder de pannen en hoefde je er niet naar om te kijken. Daar valt toch wel mee te leven? Ik kan mij ook wel voorstellen dat die vrouw teleurgesteld is. Misschien heb je haar toch de indruk gegeven dat ze het paard mocht houden. (Wij hebben immers haar kant van het verhaal niet gehoord.) Ook als je in het buitenland zit dan kun je toch wel 255 euro pinnen? Die 100 euro moet je sowieso al teruggeven. Dat je het paard bij die vriendin wil zetten, is ook vragen om moeilijkheden. Als hij een keer koliek krijgt en de DA moet direct komen wie gaat dan die rekening betalen? Zoals ik het nu lees, hebben jullie allebei geen euro op zak. Sorry dat ik wat onaardig overkom, maar ik begrijp niet wat jij of je vriendin met een eigen paard moet als je geen rooie cent hebt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:33

ik maak geen heisa over het feit dat ik 255 euro moet betalen, ik zei al dat ik dat best snap. het was alleen eerst zo dat ze mijn paard überhaupt niet terug wou geven. en dan nu op een redelijk achterbakse manier komt ze bij de 255 euro uit. als ze dat meteen had gezegd en niet mij steeds beschuldigde van het feit dat mijn paard er al zo slecht uitzag was er niks aan de hand geweest.

wat ik wou weten toen ik dit topic starte was hoe ik hier juridisch gezien instond. het is technisch gezien haar paard nooit geweest dus kan ze hem natuurlijk ook niet houden. plus heeft ze het recht wel om dan die 255 euro terug te claimen (nogmaals, dat begrijp ik maar dan alsnog)

en nee ik kan hier geen 255 euro pinnen omdat ik zelf niet bij die rekening kan Knipoog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:34

nogmaals, ik heb het geld wel, ook voor de dierenarts rekening die volgende week gelijk komt, maar daar kan ik van hieruit niet bij.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:54

wat erg!! ik zal in 'het' andere topic ook nog een berichtje plaatsen..
maar idd:

naar de politie voor dat zij er naar toe gaat! en anders er gewoon met de trailer heen rijden en hem op halen..

helaas is dat wel lastig want als de politie vind dat ZIJ gelijk heeft, heb jij gestolen blijkblaar, als je zou doen wat ik zei..

ik zou in iedergeval naar de politie gaan hoewel je in frankrijk zit.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:23

Voor uiteindelijk maar 155 euro zou ik er toch maar geen toestand van gaan maken. Dus zonder politie en advocaten. Het bedrag is veel te klein om daar de zaken voor op de spits te drijven. Daarnaast is het in het buitenland en als je misschien onwettige dingen doet dan weet je niet wat de gevolgen daarvan zullen zijn. Neem je verlies, voorzover je daarvan kunt spreken, en leer er je les uit.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:29

dat doe ik ook Ja ik wil ook niet naar de politie oid. die heisa e/d zal veel meer gaan kosten uiteindelijk. en dan moet je nog maar in het gelijk gesteld worden.

maar in ieder geval. nu het transport nog regelen en dan staat hij weer lekker hier.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:31

Heel verstandig en ik wens je veel succes.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:33

dankjewel Ja

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:08

iig succes.....ik hoop dat je zo snel mogelijk je paardje op kan halen......

groot voordeel is in deze kwestie dat ze het paard iig aan je terug wil geven, als jij met centen over de brug komt.....

wat dat betreft is dat mazzel....

daarom zou ik ook snel handelen voordat zij van gedachten veranderd....

ook al heb je dat op papier.......juridisch getouwtrek moet je ten aller tijde voorkomen, ivm de toestand van je paard......

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:29

Paspoort is geen eigendomsbewijs dus dat moet geen probleem zijn
Echter staan wel alle vaccinaties erin dus wel handig om te hebben.
Kijk wil niet beledigend overkomen maar je hebt een paard maar geen 300 euro om hem terug te halen.
Ik zou om zo'n bedrag geen probleem maken en hem gewoon ophalen,je neemt voor 300 euro geen risico.
Je weet gewoon dat uitlenen de nodige risico's met zich meebrengt en het kan weleens fout gaan.
Daarnaast vind ik een paard ook niet iets wat je uitleent maar dat is mijn mening Knipoog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 22:47

ik heb het 'uitgeleend' omdat hij ondertussen al 1.5 jaar alleen stond en ik waarschijnlijk terugging naar NL en nog geen zekerheid had over of hij wel of niet met mij mee kon. ik heb het dus gedaan omdat het voor hem het beste was op dat moment.

en niet allee vaccinaties staan in zijn paspoort, alleen van de laatste 3 jaar (de oude vaccinatie boekjes waren vol, die heb ik wel nog allemaal)

en ik heb ook geen probleem met het bedrag ( Rolleyes ) maar ik heb het op het moment niet hier, dat was het hele probleem. maar gelukkig is dat nu geregeld.

de mensen die ik gevraagd had over een trailer hebben er zelf geen, maar weten waarschijnlijk iemand in de buurt die er wel 1 heeft (die man is frans dus kan ook makkelijk rondvragen Vork) dus met een beetje geluk krijg ik alles nog rond voor vrijdag... hoop het zo.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:04

cp112 schreef:
wiifke schreef:
Wat ik nou niet snap is waarom je het geld van die ander niet wilt lenen als het wel opgeschreven word met de details.. Of is het zo dat je die persoon niet helemaal kunt vertrouwen?
Aan de andere kant heb je dan wel je paard weer terug! En dat lijkt me wel zo makkelijk nu je vrijdag alweer naar Nederland gaat..

Hoe bedoel je dit? ik ga wel het geld lenen van die vrouw (B, goede vriendin) en dit word ook allemaal weer opgeschreven en dat ik het dan (eventueel in termijnen) aan haar terugbetaal.

de vrouw waar ik Girocco neer kan zetten (M) komt zometeen hierheen om alles te overleggen, dus als dat goed gaat kan ik rond gaan bellen voor mensen met trailer die heen en weer willen rijden (onze auto doet het niet dus we kunnen niet zelf rijden Rolleyes Scheve mond)

om even namen bij te zetten degene die mijn paard nu heeft is A
degene waar mijn paard komt te staan is M
en degene van wie ik het geld leen is B

misschien dat het dan eve wat duidelijker is Vork

Aha, nu snap ik het.. Lachen
In ieder geval veel succes en zo te horen moet het wel lukker voor vrijdag Knipoog

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:10

Ja dat wil mijn vader dus ook doen, hij is zooo boos. ik heb via de mail mijn excuses aangeboden aan haar, want ik had iets gezegd wat zij zich heel erg aantrok. en heb een uitgebreide mail geschreven met excuses en dat mijn paard het daar goed naar zijn zin heeft met zijn nieuwe maatje (de reden dat ik hem weg deed want hij was hier alleen) en dat ze hem van mij mocht kopen voor een klein bedrag. en heb er later nog bijgezegd dat ze dat zelfs in termijnen mocht betalen. nee wil ze niet, hij is van haar of we moeten hem terugkopen. hoe kan ik nou een paard terugkopen dat van MIJ! is.

ik moet er even bijzeggen dat ik in Frankrijk woon en het hele even naar de politie gaan best ingewikkeld is Scheve mond[/quote]

Ik zou mijn paard niet eens aan haar WILLEN verkopen als hij er zo slecht uit ziet!
Is echt een groot verschil met de foto van bij jou en bij haar!

Hoop dat het paard weer snel bij jou is!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:00

trailer is geregeld, we gaan hem morgen ophalen.
dan zal ik ook foto's maken.

ik heb een contract samengesteld wat betrefd het geld e.d wat ze van mij krijgt en waar dat precies voor is. dat ik op het moment dat ik het geld overhandig het paard, wat rechtmatig al van mij was, weer terugkrijg en al zijn tuig e.d. en ik heb ook een lijst van het tuig gemaakt.

en dat we allebei overeenkomen over het feit dat na het tekenen van het document géén van beide claim kan leggen op de ander wat betrefd Girocco.
dus als er wel wat mis met hem blijkt te zijn en hij heeft het bij haar opgelopen, dan kan ik haar daar niet verantwoordelijk voor stellen. en zij mij dus ook niet met whatever ze weer verzint.

het is met de overname klaar, en ik wil haar niet meer zien.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:03

Gelukkig heb je het nog zo snel kunnen regelen!
Wat betreft dat stukje over, dat als er iets mis met hem is, kan ik niet helemaal volgen.. maar dat zal verder wel goed zitten Knipoog

Veel succes nog met Girocco! Knipoog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:07

nou hij is dus heel erg mager terwijl hij wel gigantisch veel voer krijgt, ik denk dus dat er iets niet goed is, waarschijnlijk gewoon wormen maar als het iets serieuzer is komen er nog aardig wat DA rekeningen bij misschien.
als dat dus het geval is en ik had dat stukje niet in he contract gezet. had ik bijvoorbeeld kunnen zeggen dat hij iets opgelopen heeft toen hij bij haar stond, en dat zij er op dat moment verantwoordelijk voor was. en dan dus de DA kosten van haar terugeisen of een deel iig.
dat wil ik dus niet dus vandaar dat het er even voor de duidelijkheid bijstaat.

en dankjwel Haha!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:12

super Chantal!!