Waratje schreef:IKbenEllen schreef:Ik zit bij een onderlinge verzekering en ben daar zeer tevreden over. Hij is alleen vezekerd tegen de dood (dus als ie afgekeurd wordt of dood in stal ligt of verongelukt), niet voor ziektenkosten. Maar daarom is de premie ook laag (ca. 80,- per jaar).
Even puur uit nieuwsgierigheid, zitten daar ook leeftijdsdingen bij zoals dat bij ziektekostenverzekeringen nogal eens voorkomt? Er zijn diverse maatschappijen die een paard van 20 uit de verzekering zetten, is dat bij zo'n "voor de dood" verzekering ook aan de orde?
Nee bij mijn verzekering niet. Sterker nog, die worden even hoog uitgekeerd als jonge paarden (allemaal 90% van de geschatte waarde). Geschatte waarde is echter wel laag, max. 2500,-
Maar ik zie dit als een soort spaarpotje, mocht er iets gebeuren dan heb ik in ieder geval weer startkapitaal voor een andere.
Mijn bejaardje is vorig jaar uitgekeerd, afgekeurd voor artrose. Ik heb haar teruggekocht, en ze heeft nu pensioen. Kom daar maar eens om bij een commerciele verzekering, die betalen niet hoor.
Dat is inderdaad minder. Vraag me ook af of er verzekeringen zijn die dat niet doen.