Mizsz_Kitty schreef:ik noem dat ook alleen als voorbeeld, bedoel ermee dat het sterkste gezondste paard wat kan gaan mankeren wat grof geld kost....
Of je dan per defenitie ook dat geld moet neertellen is een volgende overweging...........
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mizsz_Kitty schreef:ik noem dat ook alleen als voorbeeld, bedoel ermee dat het sterkste gezondste paard wat kan gaan mankeren wat grof geld kost....

MISTRAL94 schreef:MarchaL: Het is algemeen bekend dat de ziektekosten verzekeringen voor dieren dat daar addertjes onder het gras zitten hoor
MarchaL schreef:Door al jullie verhalen over spaarpotjes en bv. 750 euro per jaar aan ziektekosten wat niet reëel is vraag ik me werkelijk af of ik nu zoveel pech heb gehad met mijn paard?!
Als ik hier op stal kijk hoe weinig da-kosten de meeste maken ( en hoeveel geld ze naar de verzekering brengen ), dan ben ik blij dat ik niets verzekerd heb. Snoevie schreef:ik zou zelf alleen zo bang zijn dat als ik alleen een spaarpotje zou hebben,je paard dan bv een operatie van €5000 nodig heeft,en zo groot is dat spaarpotje dan niet!
voor mijn eigen gevoel zou ik dan toch liever verzekeren.
ikke schreef:Snoevie schreef:ik zou zelf alleen zo bang zijn dat als ik alleen een spaarpotje zou hebben,je paard dan bv een operatie van €5000 nodig heeft,en zo groot is dat spaarpotje dan niet!
voor mijn eigen gevoel zou ik dan toch liever verzekeren.
Een operatie van 5000 euro?? Zelfs de dubbele koliekoperatie van een vriendin d'r paard was goedkoper............
Nadenken over kosten en de reikwijdte van je financiën is goed, maar operaties van 5000 euro zijn toch echt beren op je weg hoor.
Daarbij moet je je afvragen hoe zinvol dergelijke medische kosten zijn. je kunt wel een veelvoud van de waarde van je paard aan kosten maken, maar kunje het paard daarna weer een goed paardwaardig bestaan geven...????
Snoevie schreef:ja dat is ook zo,maar ik ga altijd uit van het ergste.
ik kreeg vandaag een mailtje van een verzekeringsmaatschappij terug,dat als je pony bv €1500 kost,die ook niet meer dan voor €1500 verzekerd kan worden.
en vaak keren ze maar per jaar de maximale verzekerde waarde uit.
volgens mij is €1500 dan niet zo veel!
misschien overdrijf ik,maar in dit soort gevallen ben ik nogal een doemdenker