opgelicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 21:05

meisje mijn dieren arts gaat geen 5 uur rijden voor te laten keuren,en netjes hij moet wel terug ruilen,maar als jou dat over komt dan wil ik wel eens weten wat jij ervan vind,kom ik ook even in je topic zeuren,van ja eigen schuld dikke buld.

crintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:28

Ja mensen jullie weten er weinig van, dus reageer normaal of niet. hier worden de mensen alleen maar afgezeikt ipv normalen reactie's. hoop dat alles morgen goed gaat meid ben eens benieuwd haha collega van mij zal wel gek worden van ons xxx

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 23:40

morgen word het paard terug gebracht,
en krijg ik mijn pony terug,
plus de kosten van dieren arts,
toch bedankt voor reacties,
mvg sammy

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:58

Ik heb al vaak genoeg paarden gekocht bij handelaren. En ja ik heb de eerste keer ook mijn neus gestoten. Ik kwam er ook later achter dat hij een peessnede had en spat. Maar ik heb niet moeilijk gedaan. Het was mijn schuld dan had ik hem maar op de foto moeten zetten.
EN met een eigen dierenarts word bedoeld dus iemand die je zelf uitzoekt en niet de gene van de verkopende partij.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:10

tja men zegt niet voor niets... om iemand te bedonderen moet die iemand zich wel laten bedonderen...
En nog steeds snap ik het oplichtingsverhaal niet...
er zijn meer DA's dan die van de verkoper en je eigen DA thuis... Je had je eigen Da kunnen vragen of hij/zij een DA daar in de buurt kende die zou kunnen keuren. Had je op bokt kunnen vragen naar een 'goede' DA.
Je had met de verkoper af kunnen spreken dat je thuis je eigen Da zou laten kijken (stel binnen 5 dagen na aankomst bericht aan verkoper) en kunnen afhaken als de handelaar niet accoord zou gaan..
DUSSS ik snap nog steeds het oplichtingsgedeelte niet, temeer ook dat je in je openingspost meerdere malen weergeeft dat je aan gegeven hebt dat ze jouw paard moesten laten keuren...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 01:38

ok

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:01

Hoi Sammie, gelukkig kun je hem terug brengen. Zonde dat dat hem mankeerde, want hij zag er niet verkeerd uit.
Maar even nog: niet iedere handelaar is slecht, net zo goed als niet iedere partikulier betrouwbaar is.
Een Chip is niet zo erg ( afhankelijk van de plaatst waar hij zit en of het paard er last van heeft) Er lopen meer paarden met chip dan zonder chip rond en de mesten zullen nooit last krijgen van die chip. Verder schijnt het vrij te zijn om een chip te verwijderen ( ook weer afhankelijk van waar hij zit).

Je kunt natuurlijk een rechtzaak beginnen tegen die handelaar, maar wat wil je ermee berijken? Meestal is het zo, dat vaak beide partijen een hoop geld eraan kwijt zijn en er geen enkele winnaar is ( behalve de advocaten, want dat zijn uiteindelijk de enigen die eraan verdienen). Dat geld kun je je beter in de zak steken, bij de prijs leggen voor een nieuw paard of voor de keuring ( klinisch en evntueel röntgologisch) van een nieuw paard. Neem ook iemand met verstand van zaken mee, als je voor een nieuw paardje gaat kijken zodat de kans op nieuwe ellende zo klein mogelijk is.
Succes ermee.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 00:43

hallo,
nou wat ik vandaag zag,magreth zal ik nooit vergeten,
die man doet gewoon slacht paarden verkopen,ik heb die pony terug gehaald,maar met veel pijn in mijn hart mijn grote vriend moeten achter laten,hij wou meteen mee hoe ik weg liep.
ik heb zitten huilen als een klein kind,daar stonden echt zeer zieke paarden bij,niet te geloven.ik zal hem heel erg missen,heb toch mogen genieten van pappiljon,
pappiljon ik ga jou heel erg missen schat hvj.
xxx sammy

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:49

sammy1 schreef:
hallo,
nou wat ik vandaag zag,magreth zal ik nooit vergeten,
die man doet gewoon slacht paarden verkopen,ik heb die pony terug gehaald,maar met veel pijn in mijn hart mijn grote vriend moeten achter laten,hij wou meteen mee hoe ik weg liep.
ik heb zitten huilen als een klein kind,daar stonden echt zeer zieke paarden bij,niet te geloven.ik zal hem heel erg missen,heb toch mogen genieten van pappiljon,
pappiljon ik ga jou heel erg missen schat hvj.
xxx sammy

Er zijn dus blijkbaar paardenmensen die hun afgeschreven paarden aan de handelaar verkopen ipv ze zelf netjes naar de slacht te brengen. Kun je die handelaar moeilijk kwalijk nemen.
Jammer dat je maar blijft natrappen naar een handelaar die je bijzonder netjes heeft geholpen want het was echt niet zijn schuld dat jij het paard destijds niet gelijk rontgenlogisch hebt laten keuren.

Verder zie ik nu om welk paard het gaat in je profiel en die liep duidelijk niet net nadat je hem had kreupel of je profiel klopt niet.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:55

Ik begrijp het verhaal ook niet helemaal.
Je hebt je eigen pony in eerste instantie dus aan die handelaar verkocht/geruild die dus in slachtpaarden doet.
Nu heb je die Jazz teruggebracht naar die handelaar en ben je emotioneel??
Ik keur jouw handelswijze zeker niet goed.
Ik vind dat je wel erg makkelijk met paarden omgaat.
En nu tranen?
Ik noem dat altijd krokodillentranen.
Ik vind je zeker niet eerlijk tegenover je paarden.
Je had er blijkbaar minder moeite me om je pony daar achter te laten.
Je mag blij zijn dat hij nog niet geslacht was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:57

ben het met hopla eens

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 01:09

luister mensen,jullie lezen niet zo heel goed,hoe ik daar op stal aan kwam,was niks om zorgen te maken toen zagen die paarden er beter uit,dan vandaag,ik wil jullie wel eens in die stal zien,en dan eens kijken wat jullie zeggen,en met mijn gevoel gaat jullie net niks aan,ik heb veel tijd en energie in dit paard gestoken en zeker veel liefde,en met die foto s jullie denken maar,jullie weten niet eens wat ik voor pb s gekregen heb van mensen hier,die mij volkomen begrijpen.en precies weten wat er zich afspeeld daar in die stal,noem geen namen,
maar jullie denken maar,

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 01:17

maar goed,ik ga hier dus niet meer op in,
ik weet mijne wat ik moet weten,
heb mijn pb s.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:19

sammy1 schreef:
luister mensen,jullie lezen niet zo heel goed,hoe ik daar op stal aan kwam,was niks om zorgen te maken toen zagen die paarden er beter uit,dan vandaag,ik wil jullie wel eens in die stal zien,en dan eens kijken wat jullie zeggen,en met mijn gevoel gaat jullie net niks aan,ik heb veel tijd en energie in dit paard gestoken en zeker veel liefde,en met die foto s jullie denken maar,jullie weten niet eens wat ik voor pb s gekregen heb van mensen hier,die mij volkomen begrijpen.en precies weten wat er zich afspeeld daar in die stal,noem geen namen,
maar jullie denken maar,

He wij zijn niet degene die daar een paard na toe brengt.
En bij een handelaar ligt het er maar aan wie daar zijn paard na toebrengt, die kan niet in 1 dag een paard terug in conditie brengen.
Ga de mensen die die slechte paarden daar heen brengen daarvoor aanvallen maar niet de handelaar, dat is te makkelijk.

En als je nu pas slechte verhalen over hem hoort had je jezelf misschien beter voor moeten bereiden en vragen moeten stellen voordat je daar je pony achterliet?
Die verhalen waren en dan vast al wel voordat je daar je pony achterliet.

En nu weer een paard waar je veel liefde en tijd hebt gestoken gewoon achterlaat?
Als het echt zo erg zou zijn zou ik er geen paard naar terugbrengen.

Vreemd verhaal en de titel klopt van geen kanten, je bent niet opgelicht. Je bent gewoon zelf nalatig geweest door de Jazz niet gelijk op de foto te zetten maar pas nadat je er veel tijd en liefde in had zitten.

Tja en ik heb ook pb's. Haha!
Je moet natuurlijk ook altijd alleen maar luisteren naar mensen die zeggen wat je wilt horen, heel verstandig.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 01:24

maargoed mij maakt het verder ook niks uit,je bent wel hier wel aan het praten enzo,maar er staat niks van jou in je profiel,wel reageren maar niks van je zelf daar schrijven,

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:31

sammy1 schreef:
maargoed mij maakt het verder ook niks uit,je bent wel hier wel aan het praten enzo,maar er staat niks van jou in je profiel,wel reageren maar niks van je zelf daar schrijven,

En dat praat natuurlijk allemaal goed dat jij een paard achterlaat bij een man die volgens jou een vreselijke oplichter is en ook nog slecht voor zijn paarden.
Erg begrijpelijk Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:36

Ik heb wel een profiel maar ik geloof niet dat dat er iets toe doet.
Het is gelukkig niet mijn geweten maar het jouwe.
Mijn geweten knaagt niet Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:37

Zoals ik het lees ben jij zeker niet opgelicht en zou de topic titel eigenlijk moeten zijn.
Een pluim voor een nette eerlijke handelaar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:37

Mischien ook eens bedenken wat je wanneer schrijft Ja
Je had die Jazz al minimaal 2 maand, bij de keuring is geen buigproef gedaan.. heb je hanetred vermoed, had hij mok, achterbeen op slot.. die vragen heb je 2 maand geleden al gesteld over dit paard op bokt...
Ik blijf ook hangen wie wie opgelicht heeft...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:43

Alane schreef:
Mischien ook eens bedenken wat je wanneer schrijft Ja
Je had die Jazz al minimaal 2 maand, bij de keuring is geen buigproef gedaan.. heb je hanetred vermoed, had hij mok, achterbeen op slot.. die vragen heb je 2 maand geleden al gesteld over dit paard op bokt...
Ik blijf ook hangen wie wie opgelicht heeft...

Tja je profiel kun je wel leeghalen zoals TS nu ook gedaan heeft, maar je berichtenhistorie kun je niet wissen.

Het blijft jammer dat mensen anderen de schuld geven in zo'n geval en een handelaar door het slijk halen die deze zaak op een zeer nette manier heeft opgelost.
Deze handelaar verdient eerder een pluim dan dat hij oplichter wordt genoemd.

De enige die hier aan een vorm van zekere oplichting doet is TS zelf hier door niet de complete waarheid te vertellen en dingen te verdraaien.

Dit zegt me ook genoeg, je handelt zelf ook gewoon:

sammy1 schreef:
ja ik zei goed koop,
haha ik doe die van weer terug na die handelaar en dan krijg ik een nieuwe van hun,maar als dat niet veel is dan verkoop ik die,en kijk dan voor een leuk jong paardje,

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:51

Jeuh.. inderdaad profiel leeg.... is dat een bevestiging van het vermoeden?
en mischien wel tijd om te klikken Ja op !

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:54

En voor die mensen die steun pb tjes aan haar hebben gestuurd zoals ze zelf zegt. Misschien is het tijd om even wat verder te kijken dan je neus lang is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:55

sammy1 schreef:
hallo daar ben ik ook nog eens,
ik hebnieuwe foto s van mijne,
heb hier al eens gepost,
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D6F8GMGN.jpg
hier heb ik hem een maand,hij is zwaar verwaarloos geweest,
en hij is goed aan het op knappen,
het is een jazz,ben ik trots op,op hem,

maandag worden foto s van hem gemaakt van de sprongen,
ik hoop dat het goed is,
gr sammy1

Tja nu ben ik geen dierenarts maar zou dit paard toch echt hebben laten staan met zulke benen en niet eens meer de moeite hebben gedaan voor een keuring.
Het dier was natuurlijk ook niet voor niets zo goedkoop.

Soms is het wel handig om iemand met verstand van paarden mee te nemen als je een paard gaat kopen. Hoef je ook niet de verkeerde mensen de schuld te geven bij een miskoop.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 02:19

Dat klopt dan ook al niet... op 2 maart schrijft ze dat ze deze en maand heeft... maar toen had ze hem al bijna 2 maand.
Want ze schreef op 16-01 in een topic over Jazz:
sammy1 schreef:
hallo,
ik heb hemnu een week en ik ben echt blij met hemhet is een voorwaards paard maar super lief hij is alleen kijkerig als ik de lange teugel geef dan moet die alles zien maar als ik aan het werk ben is die lief,
gr samantha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 02:35

Jazz is ook alleen een gesproken afstamming wat ik begrijp, de papieren heeft ze nooit gezien/ontvangen.
Geen leuke reclame voor deze hengst die misschien niet eens de vader is.

Vind het ook niet echt een Jazz lijken, maar uitzonderingen heb je natuurlijk altijd Knipoog

TS had beter eerlijk het verhaal kunnen vertellen en niet de handelaar de schuld moeten geven, dan had ik er waarschijnlijk nog wel begrip voor gehad alhoewel ik het ongeloofelijk dom blijf vinden om te denken dat je voor zo'n prijs een gezonde Jazz kunt kopen.