wat betalen voor een papierloze

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re: wat betalen voor een papierloze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:12

Het gaat mij vooral op het type paard waarom ik 2000 veel vindt. Nog niet eens zo zeer op het papier.

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:16

Ludora schreef:
Het gaat mij vooral op het type paard waarom ik 2000 veel vindt. Nog niet eens zo zeer op het papier.

Haha! Dan geef ik je gelijk,een 2 jarige is geen garantie dat het wat fatsoendelijks wordt.
Maar waar ik op doelde er zijn ook mensen die gaat het aleen om het papiertje,en dat vind ik onzin.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:20

Ik heb net mijn 4 jarige papierloze E pony verkocht voor. Hij is een ruin, netjes ingereden. Super braaf, trailer mak, verkeersmak. Ontwormt, net gekapt, paspoort met DNA registratie. Ze kregen zijn dekens, hoofdstel, beenbeschermers, halster erbij. Voor 1500 euro.
2000 voor een tweejarige zonder papier vind ik veel geld. Maar als je dat paard graag wilt hebben, hoeft dat voor jou niet zo te zijn. Het is maar wat je wilt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:28

Het is denk ik inderdaad wat de gek ervoor geeft!
Papieren zeggen ook niet alles! Daar wordt te veel naar gekeken! Knipoog

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:36

Alles is tegenwoordig duur Huilen !!
Heb heel erg geluk gehad met mijn paard, heb hem 4 jaar geleden (toen was hij 3,5) voor 2500,- euro gekocht.
Toen zat er ook geen papier bij.
Gelukkig ken ik de fokker en hebben we DNA onderzoek kunnen doen (gegevens van vader en moeder waren al bekend en heb doormiddel van haar met wortel DNA kunnen doen)
Hij is nu geregistreerd bij het NRPS en is een heel leuk sportpaard Haha! Haha! .
Goed blijven zoeken en suc-6!!

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:30

ik vint het best veel geld voor dat geld kan je ook een netjes ingereden paardje kopen.
dat de beginselen al kan of zelfs nog meer het is gewoon een kwestie van wat wil je er aan uitgeven.
maar ik vin zeker dat een paardje zondar papieren niet veel duurder hoord te zijn dan een paard met papieren

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:47

Het grappige is dat als het goed gaat met de economie de prijzen van alle soorten en maten paarden altijd weer flink stijgen.
Daarbij overschatten veel particulieren hun te verkopen paard waardoor ze tot (te) hoge prijzen komen wordt een marge gehouden om te kunnen zakken als het niet lukt voor de oorspronkelijke prijs.

Ik lig persoonlijk nooit zo wakker van het papier, het heeft alleen toegevoegde waarde voor de fokkerij, veelal is het in de sport makkelijk maar er zijn er zat met een super papier die alleen geschikt izjn om in de frikandellen te draaien of een vader hebben die niet populair is en dan is het ook moeilijker on te verkopen.

Persoonlijk vind ik 2000 euro niet duur als het een gezonde 2-jarige is die echt goed in de kop is. Voordeel van zo'n jonger dier is dat je nooit het prutswerk van een ander koopt met alle mogelijke gevolgen van dien. Nadeel is weer dat je er zelf onbedoeld een hoop aan kunt verpesten.