Welke auto voor de 2 paards trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:29

Dikke Disco rijdt ook zonder trailer heel comfortabel hoor (tenminste de V8 wel) Haha! En extra voordeel van een Disco boven een Passat is dat je hoger zit en dus beter overzicht over het verkeer hebt.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:34

Waratje schreef:
Dikke Disco rijdt ook zonder trailer heel comfortabel hoor (tenminste de V8 wel) Haha! En extra voordeel van een Disco boven een Passat is dat je hoger zit en dus beter overzicht over het verkeer hebt.

Zal ook ongetwijfeld erg fijn rijden, maar wat verbruikt zo'n V8 wel niet als je redelijk doorrijd 140+ en soms wel 300 tot 400km per dag rijd. Dan mag je Disco nog op gas lopen ( hoop ik tenminste voor je ), maar dan is het ook niet zo goedkoop meer rijden. Mijn ideale combi zou zijn een dikke 4*4 voor het trailerwerk een een ''normale'' personen auto voor het dagelijkse werk.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:09

finn2003 schreef:
Waratje schreef:

Zal ook ongetwijfeld erg fijn rijden, maar wat verbruikt zo'n V8 wel niet als je redelijk doorrijd 140+ en soms wel 300 tot 400km per dag rijd. Dan mag je Disco nog op gas lopen ( hoop ik tenminste voor je ), maar dan is het ook niet zo goedkoop meer rijden. Mijn ideale combi zou zijn een dikke 4*4 voor het trailerwerk een een ''normale'' personen auto voor het dagelijkse werk.

Yep, het verbruikt nogal wat en ik geloof niet dat we het hier nu hadden over goedkoop rijden, maar over comfortabel. Clown
Als je toch twee auto's moet hebben is zo'n combi inderdaad heel werkbaar. Maar bedenk wel dat een dikke 4*4 redelijk wat wegenbelasting kost, tenzij hij oud genoeg is (bij Disco nog niet aan de orde, maar met RR wel Tong uitsteken )

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:05

Met onze E200 betaalde ik 103 euro p.maand aan wegenbelasting.
Met onze ML280CDI betaal ik 152 euro p.maand.
Ik denk dat zo'n dikke passat 4-motion ook wel aan die 100 euro per maand zit,....

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:49

waarom kijken naar auto's die 2000 kg mogen trekken als het gaat om het vervoer van 1 paard? Dan gaat het toch om ledig gewicht trailer + gewicht paard. Of mis ik iets?

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:51

Sorry, bovenstaand bericht komt van mij. Basinami was nog ingelogd, had ik niet gezien Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:55

SuuS1981 schreef:
KiWiKo schreef:
Als mensen hun logische verstand gingen gebruiken dan werden dit soort vragen niet gesteld...

het enige wat mensen zichzelf moeten afvragen is...... wat gaat de auto doen op het moment dat de aanhanger vind dat het een eigen leven moet gaan leiden

Verward Slaat deze reactie op mijn vraag in het begin of reageer je in het algemeen. Ik vind het namelijk nogal een vreemde reactie. Ik stel hier een vraag om informatie te krijgen en mij verder te oriënteren. Dat lijkt mij juist veel verstandiger dan lukraak iets gaan kopen terwijl ik er nog weinig verstand van heb op dit moment.
Maar goed misschien kun je even uitleggen waarom je deze reactie hebt geplaatst Lachen

omdat iedereen met een beetje verstand kan bedenken dat als je 2 x 600 kilo paard en nog eens 400 kilo wagen achter een 1000 kilo wegend autotje met een middelmatig motorvermogen heb hangen, dat het dan niet goed gaat als die 1600 kilo die achter dat 1000 kilo wegende wagentje hangt met dat middelmatige motorvermogen een eigen leven gaat leiden........

daar hoef je nou niet echt einstein voor te zijn.

er zijn richtlijnen door de overheid opgelegd met betrekking tot het trekken van aanhangers.......... alleen vind ik persoonlijk die richtlijnen niet opgaan voor het vervoer van levende wezens, dus schuivende, bewegende ballast. Want schuivende bewegende ballast is heel iets anders dan een stapel hout dat vastgebonden ligt.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:44

KiWiKo schreef:
Als mensen hun logische verstand gingen gebruiken dan werden dit soort vragen niet gesteld...

het enige wat mensen zichzelf moeten afvragen is...... wat gaat de auto doen op het moment dat de aanhanger vind dat het een eigen leven moet gaan leiden

Verward Slaat deze reactie op mijn vraag in het begin of reageer je in het algemeen. Ik vind het namelijk nogal een vreemde reactie. Ik stel hier een vraag om informatie te krijgen en mij verder te oriënteren. Dat lijkt mij juist veel verstandiger dan lukraak iets gaan kopen terwijl ik er nog weinig verstand van heb op dit moment.
Maar goed misschien kun je even uitleggen waarom je deze reactie hebt geplaatst Lachen[/quote]

omdat iedereen met een beetje verstand kan bedenken dat als je 2 x 600 kilo paard en nog eens 400 kilo wagen achter een 1000 kilo wegend autotje met een middelmatig motorvermogen heb hangen, dat het dan niet goed gaat als die 1600 kilo die achter dat 1000 kilo wegende wagentje hangt met dat middelmatige motorvermogen een eigen leven gaat leiden........

daar hoef je nou niet echt einstein voor te zijn.

er zijn richtlijnen door de overheid opgelegd met betrekking tot het trekken van aanhangers.......... alleen vind ik persoonlijk die richtlijnen niet opgaan voor het vervoer van levende wezens, dus schuivende, bewegende ballast. Want schuivende bewegende ballast is heel iets anders dan een stapel hout dat vastgebonden ligt.[/quote]

Mee eens! Ja

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:48

BasiNami schreef:
waarom kijken naar auto's die 2000 kg mogen trekken als het gaat om het vervoer van 1 paard? Dan gaat het toch om ledig gewicht trailer + gewicht paard. Of mis ik iets?

Als jij je E-rijbewijs hebt wel ja.
En als je auto 2000 kg. mag trekken en je hebt "maar" 1 paard in de trailer staan, is het fijn om wat vermogen "over" te hebben.
Als je combi bijv. 1200 kg. weegt en je auto weegt zelf 1000 kg. maar mag wel 1200 kg. op het kenteken trekken, dan wordt er wel gesproken van de zgn. wanabee-combi.
Het MAG dan wel, maar het is niet echt verantwoord.
Als dat ene paard achterin met de trailer gaat spelen, gaat de trailer met je auto spelen en ben jij de speelbal. Je mag dan nog enkel meeliften, maar hebt vrijwel niets meer te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:41

SuuS1981 schreef:
Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om wat meer duidelijkheid te krijgen.. Vriendlief gaat maar eens het lease contract erop na lezen. Vooral van die passat 4wd is een goed tip! Ja

Klien: Ik wil graag een 2paards trailer, in de 1,5 gaat BB niet breed staan en stapt over in bochten... niet echt handig dus. BB maakt ook graag gebruik van de middenstang.. dus vandaar mijn voorkeur voor wel een 2paards! Lachen

Dan kan je gewoon een auto kopen die max 1500 kg mag trekken. Want met je E rijbewijs kom je met een tweepaardstrailer en maar 1 paard erin er niet boven. Mocht je 2 paarden willen gaan vervoeren, dan moet je naar die dik 2000 kg toe!

Overigens zou je BB ook kunnen leren om normaal in een anderhalfpaards te staan. Dat is een stuk goedkoper en dat gaat ze heus wel leuk vinden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-07 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:43

ikke schreef:
KiWiKo schreef:

Lieve Kim, helaas zullen we ermee moeten leren leven dat slechts enkelen, waaronder jij en ik, weten wat WERKELIJK telt bij het trekken van zware trailers. Bloos Haha!

Dan gaat een trailer een leven leiden, waar zelfs een dikke Patrol de boel niet meer aanhoud. Ervaring meegehad Knipoog

Mijn advies: Zorg dat je auto zelf altijd zwaarder is dan de trailer + inhoud. Dan kan je redelijk veilig de weg op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:23

Precies Lachen als je daar dan een tweezits Koreander voor heb hangen, ga je gewoon vliegen........ en er is niks wat het tegen houd

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:34

Een beetje auto die een dikke tweepaards trailer met twee paarden er in kan en mag trekken, kost een enorme smak met geld.
En laten we eerlijk zijn, veel mensen hebben die poen eenvoudigweg niet.
Je kunt dan wel stoer praten over een Discovery, een Mercedes ML 280 of een Nissan Patrol, maar die dingen kosten goud. En voor de meeste mensen met een paard is dat onbetaalbaar.
Veel busjes mogen en kunnen ook 2000 kg trekken, maar missen motorvermogen.
Hou in elk geval altijd in je achterhoofd dat je een E-rijbewijs moet hebben, dat de combinatie volgens het kenteken is toegestaan, en gebruik altijd je gezonde verstand.
Je zult niet de eerste zijn die verongelukt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:36

Mijn vito 110 CDI trekt het echt met gemak, en kostte niet echt een hele smak geld Lachen

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:39

KiWiKo schreef:
Mijn vito 110 CDI trekt het echt met gemak, en kostte niet echt een hele smak geld Lachen

En wat kost ie in de wegenbelasting ? Heel wat meer dan een Panda, denk ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:45

grijs kenteken uit mijn hoofd iets van 70 euro per kwartaal Lachen

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:49

KiWiKo schreef:
grijs kenteken uit mijn hoofd iets van 70 euro per kwartaal Lachen

Dan staat hij op naam van een bedrijf, en niet van een particulier.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:50

ja op naam van mijn bedrijf Lachen

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:51

KiWiKo schreef:

Precies, en dat kunnen de meeste mensen niet. Als je zo'n wagen particulier hebt, betaal je wegenbelasting volgens het tarief van geel kenteken.
En dan kost jouw Vito al gauw 130 euro per maand.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:53

dat geloof ik zomaar Lachen

Ik verhuur ook vaak de combinatie bus en trailer, omdat mensen zelf niet een goede trekauto hebben

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:55

KiWiKo schreef:
dat geloof ik zomaar Lachen

Ik verhuur ook vaak de combinatie bus en trailer, omdat mensen zelf niet een goede trekauto hebben

Dan help jij een hoop mensen uit de brand, want zoals ik al zei kan niet iedereen er een Jeep op na houden.
Ik heb zelf ook een Opel Frontera, en daar kun je je geld wel aan kwijt. Maarja, zonder zo'n vette wagen kun je je trailer niet trekken.
Voor doordeweeks heb ik een VW Golf Tdi, dat rijdt superfijn en lekker zuinig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:51

Michel123 schreef:
KiWiKo schreef:

Precies, en dat kunnen de meeste mensen niet. Als je zo'n wagen particulier hebt, betaal je wegenbelasting volgens het tarief van geel kenteken.
En dan kost jouw Vito al gauw 130 euro per maand.

Maar dan zonder de provinciale opcenten.
Als je dan info geeft over kosten wegenbelasting, doe het dan correct.
Niet zeuren dat het niet zo is, kijk op www.belastingdienst.nl oh en voor de duidelijkheid, ik HEB particulier een Land Rover Defender op grijs kenteken, dus ik weet hoe het zit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:58

ik betaal voor mijn Vito 110 zo'n 85 euro per maand, is grijs kenteken maar niet op bedrijf maar particulier, nog steeds minder dan 130,- maar evengoed een smak geld. Ook ik 'verhuur' (lees: speel chauffeur want auto wordt niet uitgeleend) mijn combi auto 2paardstrailer aan mensen die geen vervoer hebben.
Voorheen reed ik een opel omega 2.0, maar die gaat ook slingeren als er wind staat of het paard heen en weer beweegt in de trailer, de vito bevalt beter!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:01

Ford Transit, een busje dus..

Mag onze tweepaards trailer gewoon trekken.

Bevalt super, hartstikke handig! Heel veel ruimte voor paardenspullen, en je kunt er ook fietsen etc in meenemen (voor op vakantie oid Tong uitsteken)
Echt een heerlijke auto, vinden wij..

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:03

suzuki grand vitara trekt em erg makkelijk