En extra voordeel van een Disco boven een Passat is dat je hoger zit en dus beter overzicht over het verkeer hebt. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
En extra voordeel van een Disco boven een Passat is dat je hoger zit en dus beter overzicht over het verkeer hebt. Waratje schreef:Dikke Disco rijdt ook zonder trailer heel comfortabel hoor (tenminste de V8 wel)En extra voordeel van een Disco boven een Passat is dat je hoger zit en dus beter overzicht over het verkeer hebt.
finn2003 schreef:Waratje schreef:Dikke Disco rijdt ook zonder trailer heel comfortabel hoor (tenminste de V8 wel)En extra voordeel van een Disco boven een Passat is dat je hoger zit en dus beter overzicht over het verkeer hebt.
Zal ook ongetwijfeld erg fijn rijden, maar wat verbruikt zo'n V8 wel niet als je redelijk doorrijd 140+ en soms wel 300 tot 400km per dag rijd. Dan mag je Disco nog op gas lopen ( hoop ik tenminste voor je ), maar dan is het ook niet zo goedkoop meer rijden. Mijn ideale combi zou zijn een dikke 4*4 voor het trailerwerk een een ''normale'' personen auto voor het dagelijkse werk.
) 
SuuS1981 schreef:KiWiKo schreef:Als mensen hun logische verstand gingen gebruiken dan werden dit soort vragen niet gesteld...
het enige wat mensen zichzelf moeten afvragen is...... wat gaat de auto doen op het moment dat de aanhanger vind dat het een eigen leven moet gaan leidenSlaat deze reactie op mijn vraag in het begin of reageer je in het algemeen. Ik vind het namelijk nogal een vreemde reactie. Ik stel hier een vraag om informatie te krijgen en mij verder te oriënteren. Dat lijkt mij juist veel verstandiger dan lukraak iets gaan kopen terwijl ik er nog weinig verstand van heb op dit moment.
Maar goed misschien kun je even uitleggen waarom je deze reactie hebt geplaatst
KiWiKo schreef:Als mensen hun logische verstand gingen gebruiken dan werden dit soort vragen niet gesteld...
het enige wat mensen zichzelf moeten afvragen is...... wat gaat de auto doen op het moment dat de aanhanger vind dat het een eigen leven moet gaan leiden
Slaat deze reactie op mijn vraag in het begin of reageer je in het algemeen. Ik vind het namelijk nogal een vreemde reactie. Ik stel hier een vraag om informatie te krijgen en mij verder te oriënteren. Dat lijkt mij juist veel verstandiger dan lukraak iets gaan kopen terwijl ik er nog weinig verstand van heb op dit moment.
[/quote]
BasiNami schreef:waarom kijken naar auto's die 2000 kg mogen trekken als het gaat om het vervoer van 1 paard? Dan gaat het toch om ledig gewicht trailer + gewicht paard. Of mis ik iets?
SuuS1981 schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om wat meer duidelijkheid te krijgen.. Vriendlief gaat maar eens het lease contract erop na lezen. Vooral van die passat 4wd is een goed tip!
Klien: Ik wil graag een 2paards trailer, in de 1,5 gaat BB niet breed staan en stapt over in bochten... niet echt handig dus. BB maakt ook graag gebruik van de middenstang.. dus vandaar mijn voorkeur voor wel een 2paards!
ikke schreef:KiWiKo schreef:Als mensen hun logische verstand gingen gebruiken dan werden dit soort vragen niet gesteld...
het enige wat mensen zichzelf moeten afvragen is...... wat gaat de auto doen op het moment dat de aanhanger vind dat het een eigen leven moet gaan leiden
Lieve Kim, helaas zullen we ermee moeten leren leven dat slechts enkelen, waaronder jij en ik, weten wat WERKELIJK telt bij het trekken van zware trailers.![]()
als je daar dan een tweezits Koreander voor heb hangen, ga je gewoon vliegen........ en er is niks wat het tegen houd
KiWiKo schreef:Mijn vito 110 CDI trekt het echt met gemak, en kostte niet echt een hele smak geld
KiWiKo schreef:grijs kenteken uit mijn hoofd iets van 70 euro per kwartaal
KiWiKo schreef:ja op naam van mijn bedrijf

KiWiKo schreef:dat geloof ik zomaar
Ik verhuur ook vaak de combinatie bus en trailer, omdat mensen zelf niet een goede trekauto hebben
Michel123 schreef:KiWiKo schreef:ja op naam van mijn bedrijf
Precies, en dat kunnen de meeste mensen niet. Als je zo'n wagen particulier hebt, betaal je wegenbelasting volgens het tarief van geel kenteken.
En dan kost jouw Vito al gauw 130 euro per maand.
)