E-rijbewijs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Re: E-rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:16

Lotte29 schreef:
Ik raak heelmaal in paniek, ga huilen, krijg overal pijn, hyperventileren etc etc. Wish me luck!!

Dat wens ik je zeker!
Want dit vind ik echt sneu voor je Ach gut

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:22

Ahh dat lijkt me errug k*t!!
Is er voor e ook niet een staatsexamen?? Of is dat alleen voor B? Hoe ging het bij dat examen dan? Heb je dat ook met zoveel moeite moeten halen?
Ik ben vorige week gezakt voor mijn B rijbewijs.. Helaas.. Ik keek niet ver genoeg vooruit.. :S Ik mag volgende week dinsdag een nieuwe poging doen! En nu maar hopen dat ik dan wel slaag!

Lotte29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:11

Ik ben vandaag geslaagd voor mijn BE rijbewijs, ben er superblij mee en ga vast veel leuke dingen doen!! Ik heb dit examen obv medische verklaring bij Rijkswaterstaat gehaald. Dus ja dat kan wel hoor.....

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:55

Ik ook en ben ook geslaagd!!!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:24

Gefeliciteerd allemaal en veel plezier ermee.

Ik heb jaren geleden E achter C gehaald, tis dan ook mn beroep: Tina Trucker Clown . Maar ik moet toegeven tis en blijft een sport. Heel eerlijk gezegd rijdt ik liever met trekker/oplegger dan met mn Appie in de trailer achter mn pers.karretje. Je gaat altijd alerter rijden, nog voorzichtiger omdat t paardje wel eens kan gaan stampen e.d. maar dat moet je soms negeren. Met achteruit rijden heb ik gelukkig geen probleem hoor, kan beter achteruit met aanhang dan zonder, geldt ook voor mn oplegger.
Houdt je aan de snelheid, zit je altijd goed.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:18

Ik wil eind mei mijn E rijbewijs gaan halen, na mijn verjaardag.Ik ben me nu aan het orienteren op prijzen maar ik kom zo rond de 500 a 600 euro uit. Weet iemand nog een goedkoper plekje rond noord-brabant/ zuid-holland?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:17

Lotte29 schreef:
Ik ben vandaag geslaagd voor mijn BE rijbewijs, ben er superblij mee en ga vast veel leuke dingen doen!! Ik heb dit examen obv medische verklaring bij Rijkswaterstaat gehaald. Dus ja dat kan wel hoor.....

Ah wat goed hey!
Was je helemaal relaxed enzo?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:02

Ik ben ook een van die gelukkigen die in een keer haar E rijewijs heeft gehaald. Ik zag er enorm tegenop mede omdat ik aan alle kanten mensen sprak die al voor de zoveelste keer voor het examen gingen.
Eigenlijk ging het examen wel lekker. Ik moet wel toegeven voor die tijd reed ik ook al met trailer.
het grootste struikelblok bij mij was dat wanneer ik met onze trailer gereden had niet meer met die lange leskar achteruit kon rijden. Na het lessen had ik weer problemen met mijn eigen trailer.
Een van die dingen die je echt goed in de gaten moet houden is het ver vooruit kijken.

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:59

Ik heb ook in 1 keer mijn E rijbewijs gehaald ik heb een 1 dagse curses gedaah dat 6 uur les en daarna het examen er achter aan eerst had ik een paar losse lessen van te voren gehad het gevoel moet je er denk ik ook voor hebben.

Ik reed ook altijd al met de trailer voordat ik mijn E rijbewijs had mij gaat het heel goed af maakt niet uit waar ik krijg de trailer op de gekste plekken achteruit. met mijn paard laden en lossen heb ik nooit problemen en ook niet met andere paarden dus ik denk dat ik wel goed met de trailer kan rijden

mijn dagcursus koste 399 euro en lossen lessen kosten 41 euro ik heb mijn rijbewijs gehaald mij rijschool marius jonker in veendam.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-07 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante enters verwijderd, bericht iets leesbaarder gemaakt.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:38

Ik moet om 1 uur weer op voor mijn gewone auto rijbewijs.. Hoop dat ik het nu eindelijk haal.. Dan pas kan ik verder voor E..
Wish me luck!!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:44

Gefeliciteerd, wat fijn dat je het nu gehaald hebt.

Ik ga 16 april starten met mijn rijbewijslessen en wil direct er achteraan het E-rijbewijs gaan doen. Ik wil proberen een 1-daagse cursus te doen, dat kost me 450 euro.
Of het lukt weet ik niet, wil zowiezo eerst wel even oefenen hier op het parkeerterrein met de trailer, en dan maar kijken of die ene dag genoeg is of niet

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:39

*LOL* B rijbewijs is binnen!!!! Go jij! Go jij!
Ben echt super blij en opgelucht.. Nu E nog!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:04

SANEX schreef:

Ik ga 16 april starten met mijn rijbewijslessen en wil direct er achteraan het E-rijbewijs gaan doen. Ik wil proberen een 1-daagse cursus te doen, dat kost me 450 euro.
Of het lukt weet ik niet, wil zowiezo eerst wel even oefenen hier op het parkeerterrein met de trailer, en dan maar kijken of die ene dag genoeg is of niet

Iedere rijschool zegt dat je niet direct moet gaan lessen met een trailer. Je moet eerst zelfverzekerd op de weg zijn.....

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:29

Tulandro schreef:
Ik wil eind mei mijn E rijbewijs gaan halen, na mijn verjaardag.Ik ben me nu aan het orienteren op prijzen maar ik kom zo rond de 500 a 600 euro uit. Weet iemand nog een goedkoper plekje rond noord-brabant/ zuid-holland?

Ik heb het bij www.peterjansen.nl gedaan dit is in Sprundel Noord Brabant, ik geloof 425 euro, maar omdat ik zoveel examen en lessen heb gedaan weet ik het niet meer zeker.

Succes!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:57

ik heb 25 lessen voor mijn e rijbewijs nodig gehad, en ik ben de eerste keer examen gezakt en de 2e keer gezakt op het voorruit rijden maar omdat hij maar zelden iemand had gezien die zo goed achteruit kon rijden ben ik geslaagd!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:00

Sundancer schreef:
SANEX schreef:

Iedere rijschool zegt dat je niet direct moet gaan lessen met een trailer. Je moet eerst zelfverzekerd op de weg zijn.....

Daar sluit ik me volledig bij aan. Als je je rijbewijs hebt ga je pas leren rijden. Bij je E wordt toch verwacht dat je het verkeer goed kan inschatten, veruit blijft kijken en denken.
Ik zou persoonlijk eerst ervaring opdoen met je B rijbewijs en dan voor je E gaan.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:10

Met Sundancer eens.
Ga eerst eens een jaartje gewoon rondrijden voordat je de ambitie hebt met levende wezens van 600 kg. de weg op te gaan!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:25

ik wil voor de grote vakantie mn e rijbewijs gaan haln. auto i er al een hele mooienieuwe trailer 2 paarden. heb mn b rijbewijs al 2 jaar. heb alleen vorige maand een ongelukje gehad en daardoor weer onzeker gaan rijden. en ben enorm zenuwwachtig voor examen heb mn b ook al 5 x over moeten doen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:45

ik heb dat laatst ook ter spraken gebracht dat ik na mijn normale B rijbewijs E wil doen en mijn instucteur die zijn dat het ook niet echt hoeft als ik een 1 paardstrailer zou willen rijden heel vaag ik vind het wel lekker om hem wel te hebben.
@ Tulandro bij de rijschool waar ik les kosten 7 uur les plus examen: € 449,00 (inclusief eigen verklaring)
dus volgens mij valt dat wel mee dat is bij gorinchem ZH dus. miss is dat wat voor jou

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:49

Ik heb in totaal 7 lessen gehad en de eerste keer geslaagd. Ik had ruim 3 jaar mijn rijbewijs.
Het vooruit rijden is meestal geen probleem, de bijzondere verrichtingen kun je zelf al wat oefenen thuis of op grote parkeer plaats, dat scheelt al eenm hoop!

succes

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:11

ik heb ook een dagcursus gedaan, begon om 9 uur 's morgens en ik was klaar om half 3 en geslaagd!!
had daarvoor 2 keer met een trailer gereden!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:42

pff, ik ben nu al 2x gezakt, 11 mei staat de 3e (en hopelijk laatste) poging op de kaart...
De eerste keer was ik zóóó zenuwachtig, toen kreeg ik de combinatie niet eens aagekoppeld! Examinator zei "we kunnen nu beter stoppen, je bent toch al gezakt" Ik stond daarvoor al helemaal in paniek omdat het ineens niet lukte...
En de 2e keer ging het minder goed, mede omdat ik de examinator van de examinatoren had...extra streng dus...en ja, als je dan in je losbandigheid verteld dat je met een paard wil gaan rijden, dan ben je de sjaak...
Maargoed, nieuwe kans, nieuwe rijschool, nieuwe moed!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:53

Arme jij!

Ik heb vandaag de tweede theoriedag voor mijn C rijbewijs.
Vier examens moet ik ervoor doen. Verkeer, administratie, techniek en nog praktijk uiteraard Haha!
Gelukkig heb ik weinig tot geen last van zenuwen voor examens!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:04

damn, ben blij dat ik geen C wil doen Clown

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:41

Ik ben ook bezig! heb nu een les of 4 gehad. Mijn nadeel is dat ik al veel heb gereden met de trailer en zo toch mezelf het e.e.a. heb aangeleerd. Het rijden gaat perfect maar het achteruit keren e.d. blijft toch een struikelblok.

In het begin stuurde ik veel te veel, maar dat wordt nu al beter gelukkig. Ben zo zenuwachtig voor mijn examen want ik heb nog wel veel hulp/ correctie nodig met div. punten zoals het goed voor de aanhanger zetten voordat je gaat aankoppelen bijvoorbeeld. Als ik thuis de trailer eraan zet, ben ik al tijd aan het sjorren aan dat ding maar op je examen moet je hem gewoon in 1 x goed ervoor kunnen zetten. Hoop niet dat ik er 3 keer over moet doen voordat ik het haal want het is al duur genoeg!

Maar wat ik me nou afvroeg.. is het echt zo streng? stel je rijdt de sterren van de hemel Haha! maar het keren gaat iets minder soepel. Laten ze je dan echt zakken? Eigenlijk slaat dat nergens op want hoe vaak kom je in situaties dat je op hele kleine stukken moet keren? En is het niet zo dat je dat door ervaring leert? het blijft een moment opname zo'n examen natuurlijk.