probleem bij inladen !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re: probleem bij inladen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:49

Vooral veel geduld en oefenen, vooral als je nergens naar toe hoeft.

Maak er een leuk spelletje van, en zorg dat je met niet te veel mensen bent, dat creert druk. Ga desnoods alleen lekker klooien. Op de klep van de trailer zitten en je paard lekker wat laten grazen om de trailer heen. Zet en erop stel em gerust en haal em er weer af, zonder te rijden. Doe dit gewoon dagelijks, als soort van dressuurtrainig. Het moet gewoon normaal worden dat ie de trailer op gaat.

Mijn paard kent de trailer al vanaf dat ie 1 week oud was, hij associeerd t met leuk, hij rent in zijn eentje op de trailer, hij vindt het gewoon leuk !!

Tot slot de tip, rijdt met een moeilijk te laden paard altijd héél voorzichtig, het is al niet makkelijk en prettig, als je dan ook nog eens hard moet remmen of lompe bochten maakt, ervaart hij de rit helemaal niet meer als prettig !!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:49

Cissy: euhm.

Is het dan verkeerd om je te verdiepen in een methode en er zo langer mee bezig te zijn? Het gaat toch niet om een quick-fix?

Gut, mn paard wil niet op de trailer, maar ik wil wel vanmiddag op wedstrijd?

Het zou toch moeten zijn: gut, mn paard wil niet op de trailer. Hoe kan ik dat nu eens grondig en voor eeuwig oplossen zodat ik hem in elk geval bij de DA kan krijgen indien nodig. En stel dat het goed gaat, dan kan ik misschien ook wel op les/training/wedstrijd ergens anders.

Het is toch niet verkeerd als je de tijd neemt om het goed op te lossen?

Ik heb eerst ook lang de 7 games gedaan voordat ik uberhaubt de trailer erbij zette.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:03

ben het helemaal met je eens! echt!

maar de topics vragen altijd om een quick fix en dat is nou net het probleem. Als je dan hulp inschakelt leer je dat het ook anders kan. Degenen die hulp geven maken dan de persoon in kwestie er van bewust dat er aan gewerkt dient te worden en lossen het voor het paard specifieke probleem gelijk 'even' op.

Je kunt wel Parelli volgen of een andere methode maar ieder paard heeft weer een ander probleem met trailerladen en een professional heeft dat nou eenmaal eerder in de smiezen dan de eigenaar zelf. Het is nl niet voor niks een probleem geworden.

Wat is er op tegen om hulp daarbij te vragen en je probleem misschien veel eerder op te lossen dan zelf aanmodderen?

Men vraagt vaak wel hulp bij het rijden maar niet bij dit soort problemen.

Maar nogmaals, iedereen moet gewoon doen wat ie zelf het beste vindt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:08

Ok dan snap ik je Lachen

Professionele hulp inroepen is ook helemaal niet verkeerd hoor Lachen.

Als je echter de tijd en moeite wilt nemen om het zelf op te lossen dan kan dat ook Lachen.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:34

Born2BCrazy schreef:
Als ie het niet doet..of nog nooit gedaan heeft wel.
Je wil toch niet van die praktijken dat je bv. je wedstrijd af moet zeggen, omdat je paard niet op de trailer wil?

Oke, ik snap dat je oefent als hij er nog nooit is opgeweest, of als het lang geleden is. Maar ik kreeg het idee dat jullie ook bleven dooroefenen als alles al 'oke was' zeg maar Lachen En dat vond ik beetje raar idee Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:00

Natascha13 schreef:
Oke, ik snap dat je oefent als hij er nog nooit is opgeweest, of als het lang geleden is. Maar ik kreeg het idee dat jullie ook bleven dooroefenen als alles al 'oke was' zeg maar Lachen En dat vond ik beetje raar idee Haha!

Nee haha ..Dan kan je juist weer een probleem creeeren..
Ik bedoel..van wéét je van je paard dat ie niet wil óf dat je juist niet weet of ie wel of niet wil (bv bij een jong paard ofzo) dan oefen ik soms..
Maarre verder niet hoor..doet ie het braaf..mooi zo houden..en dus NIET oefenen Cool

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:59

Oke, dat snapte ik dus even niet Haha!

Dan wilde ik nog iets vragen: doen jullie het stapje voor stapje, eerst met 2 voeten op de 1ste tree, dan 2 op de 3de, dan alle vier de voeten op de laadklep enz. Of gewoon met vertrouwen er in 1x in en dan er weer af, volgende keer erweer in 1x in en dan wat langer op de trailer enz? Mijn instructrice zag nl. dat ik het stapje voor stapje deed, en toen zei ze dat dat niet moest, omdat ze dan juist leert niet erin te gaan.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:11

Lijkt mij ook beter helemaal erin..maar dat kan evt wel stapje voor stapje

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:26

Ergens halverwege pagina 2 staat vrij uitgebreid hoe ik het heb aangepakt Lachen.

Ik ben nu trouwens in november voor het laatst met de trailer op pad geweest dus ik ga wel dit weekend even kijken of hij nog weet wat een trailer is voordat ik echt met hem op pad ga.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:36

Ik en mijn paard hebben erg veel hulp gehad van Conrad van Pruijssen.
In een aantal weken tijd word er gewerkt aan een juiste communicatie tussen jou en je paard zodat je elkaar begrijpt. Elke keer kom je verder via een kleine stap. Het geeft jou zelfvertrouwen en je paard de tijd om alles te verwerken.

Als er iemand verder informatie wil over de manier van werk van Conrad of een telefoonnummer stuur me dan een pb! Vergelijk tussen al de namen van mensen die kunnen helpen is niet verkeerd. Het gaat vaak om een hoop geld wat je moet betalen!!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:35

Born2BCrazy schreef:
Lijkt mij ook beter helemaal erin..maar dat kan evt wel stapje voor stapje

Oke, ik heb morgen de hele dag, dus dat wordt werken Haha!
Dank jullie wel voor alle tips en antwoorden, jullie horen wel hoe het is gegaan Haha!

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:42

Emmer bix steeds verder de trailer inzetten. Daarna de eerstr paar keer voerbak neergehangen. (kan niet in elke trailer) Zorg ervoor dat ze wat lekkers krijgen als ze erop staan.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:12

Maar ik wil juist niet met voer lokken, heb gelezen dat ze in de trailer 'moeten' omdat ze jou vertrouwen, niet omdat ze dan eten krijgen. Ze krijgt als ze erop staat natuurlijk wel een paar brokjes bix of een hap wortel, maar dat is als beloning.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:08

MOet even melden dat ik super trots op mijn paardje ben: zondag is ze, op 1 half achterbeen na, de trailer in gegaan. Eerst stond ze er met 2 voorbenen in, en toen ze door had dat het goed was als ze erin ging, liep ze er zelf in Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:23

goed zo! gefeliciteerd, nou gewoon rustig uitbouwen totdat ze makkelijk met je meeloopt.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:25

Dank je, vandaag gaan we mss weer proberen, moet alleen even kijken hoe laat we naar stal gaan Haha!