één of tweepaards trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Viv6

Re: één of tweepaards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:04

Wij hebben een tweepaards trailer voor één paard. Wij hebben inmiddels het tussenschot eruit gehaald en hebben ontdekt dat je zeer makkelijk kunt opzadelen in de trailer, ik heb alle ruimte en als het regent sta ik mooi droog! Haha!

Een aanrader voor als je paard moeilijk op te zadelen is buiten de trailer en je hebt een tweepaards trailer waar het tussenschot uit kan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:03

Ik heb een 2-paards. Lekker veel ruimte en in de zomer heb ik ruimte om een ton met water mee te nemen.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:20

Kijk dit is nog eens een handig topic, ik ben meteen mijn twijfel tussen 1,5 of 2 paards kwijt!

Ik wil ook een 2paards. mijn merrie gaat niet wijdbeens staan, maar leunt vaak tegen het tussenschot aan. Ze is gemakkelijk te laden.. maar schraapte wel tijdens het rijden..
plus de ruimte die je hebt... Ja 2 paards trailer wordt het! Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:26

in een 2 paards kun je ook het schot opzij zetten met een stang van een 1,5 paards, heeft je paard achter lekker veel beenruimte

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:26

Twee paards trailer

Licht vaster op de weg, en kan evt. toch veel 'zooi' mee sleuren Pling

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:30

Karin schreef:
Groomen met een vrachtwagen, de ultieme uitdaging. Vooral op de langere afstanden. Haha!

Afbeelding
4x4, 170pk, daar kom je een eind mee. Laadklep heeft ie al; interieur erin en karren maar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:31

Geweldig! *LOL*

*ziet het al voor zich op die smalle Veluwse zandpaadjes*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:36

Joh, Parijs-Dakar kunnen ze het ook, dus niet piepen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:37

Wel een paardje op de zijkant schilderen hoor Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:41

Daar rijden ze in colonne, dat doen die eigenwijze groomauto's op een wedstrijd niet. Haha!

Wel stoer, zo'n bak. In de woestijn groomen ze trouwens met Hummers. Haha!

Maar ik geloof dat we erg off topic gaan nu. Bloos

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:05

Valina schreef:
Heb wel gehoord dat die Ifor Williams heel erg rammelen.
Dat zou komen omdat de klep en voordeur etc. losse (d.w.z. draaiende) delen zijn en daardoor tijdens het rijden best wat geluid maken.

Is dat nou ook werkelijk zo?

Ik moet zeggen dat ik die ervaring niet heb. De voorklep draait ook niet maar werkt echt als laadklep dus hetzelfde als de laadklep achter. Er zitten wel een aantal kettinkjes aan de trailer die wel kunnen rammelen maar wat krimpfolie er omheen en dat is ook weer opgelost.
Ik vind het absoluut niet de mooiste trailer om te zien maar het is absoluut een hele degelijke trailer met een super wegligging. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Het enige waar ik nog tussen twijfelde was een Jean Luc Fautras trailer en de Ifor Williams. De Fautras is moeilijk te krijgen hier en de Ifor niet dus vandaar dat het de Ifor is geworden. De Fautras had een trailer waar de paarden schuin in staan dat leek me ook wel wat.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:39

Ik heb een Saris Singapore. Dat is een 1,5 paards en heeft ook een behoorlijke binnenruimte vind ik.

Afbeelding
Dit is 'm.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:15

Wij hebben een Mustang Country II, genoeg ruimte binnenin, ruime zadelkast en nog een extra berging Lachen En 2paards Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:45

Ik heb 2 paards, altijd handig als er 2 van mijn pony's mee moeten. Lachen

amandatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:39

2 paards, altijd handig als je nog iets extra's moet vervoeren!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:06

Ik ben overgestapt van 1,5 paards naar 2 paards.
Kan nu met 2 pony's/paarden op stap om ergens te gaan buitenrijden, als vriendlief mee gaat kan de fiets mee in de trailer en je kunt veel spullen meenemen.

Prijzen van 2 paards trailers zijn enorm gedaald, nieuwprijs nu is vergelijkbaar met de 1,5 paards die ik 4 jaar geleden gekocht heb.

In die tijd heb ik voor anderhalf paards gekozen anwege het nog niet hebben van het E-rijbewijs en het erg lage eigen gewicht van de trailer zodat het met een lichtere auto te trekken was.

Nu heb ik E- rijbewijs, een auto die 2 forse pony's/kleine lichte paarden kan en mag trekken (deze 2-paards weegt op kenteken 650 kg, is dus ook licht) en is een 2 paards toch een betere optie...

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:08

2 paards is ook handig bij verhuizing e.d. Haha!

00Shirley00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:08

Wij hebben een 1 1/2 paards trailer.
Maar wij willen een vrachtwagentje aanschaffen om onze 3 paarden te vervoeren.
We willen namelijk ook tegelijk wedstrijden gaan rijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:15

00Reality00 schreef:
Wij hebben een 1 1/2 paards trailer.
Maar wij willen een vrachtwagentje aanschaffen om onze 3 paarden te vervoeren.
We willen namelijk ook tegelijk wedstrijden gaan rijden

Dan begin alvast maar met je C-rijbewijs. Succes, het opent een wereld aan mogelijkheden........

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:52

Citaat:
2 paards is ook handig bij verhuizing e.d.

inderdaad!
of hooi-vlas-stro halen
of in slapen op een 2 daagse wedstrijd

Ikke: das een beste, die valt wel op! Lachen is ie niet een beetje laag voor de paarden of is het een ponywagen? Clown

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:28

2 paards is inderdaad erg ruim en rijd het fijnste achter de auto. Maar als je maar 1 paard/ pony hebt kun je meestal met een 1,5paards ook wel uit de voeten. Is meestal wat makkelijker met keren/ draaien, is smaller dus vangt wat minder wind. Zou persoonlijk dus voor een 1,5paards gaan met maar 1 paard

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:31

heb net een 2-[paards trailer gekocht. dit om de reden dat ik 2 paarden heb dus ook met allebei op stap wil. daarbij als mijn paarden in een 1,5 paard trailer staat hebben ze teveel ruimte gaan ze lopen klooien en kunnen ze hun evenwicht niet goed vinden. omdat ze zoveel ruimte hebben voor ze weer tegen een wnad kunnen hangen. in de 2 paards staan ze dan als het waren meer opgesloten dus hebben meer steun. en staan ook stiller. mijn paarden vinden het heerlijk en gaan met veel plezien op de trailer.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:44

kaj schreef:
Ik moet zeggen dat ik die ervaring niet heb. De voorklep draait ook niet maar werkt echt als laadklep dus hetzelfde als de laadklep achter. Er zitten wel een aantal kettinkjes aan de trailer die wel kunnen rammelen maar wat krimpfolie er omheen en dat is ook weer opgelost.
Ik vind het absoluut niet de mooiste trailer om te zien maar het is absoluut een hele degelijke trailer met een super wegligging. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Het enige waar ik nog tussen twijfelde was een Jean Luc Fautras trailer en de Ifor Williams. De Fautras is moeilijk te krijgen hier en de Ifor niet dus vandaar dat het de Ifor is geworden. De Fautras had een trailer waar de paarden schuin in staan dat leek me ook wel wat.

Ben persoonlijk meer liefhebber vd Fautras. Is trouwens normaal in NL te leveren hoor. De importeur zit in Limburg of Brabant. Vind persoonlijk de Fautras een hogere afwerking hebben en een mooiere kwaliteit. Daarnaast was het handig vanwege het bedrijf. Complete inrichting kon eruit zodat er eventueel ook palets inkonden. Dit werd ook mede mogenlijk gemaakt omdat er geen loopplank inzit.
Daarnaast was de trailer ook id zelfde kleur als de auto

Afbeelding

pony van een vriendin trouwens

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:31

De fautras was hier in de buurt niet makkelijk te leveren in ieder geval en ik kon er helaas op internet niet zo uitgebreid info over vinden. En toen liep ik toevallig tijdens een paardenmarkt tegen een ifor dealer aan. Vandaar dat ik uiteindelijk voor de ifor gegaan ben. Jouw trailer ziet er goed uit trouwens! Heb je evt ook foto's van de binnenkant? En mag ik vragen wat deze trailer kost?

Ik zou graag een uitgebreide folder of iets dergelijks van de fautras bekeken hebben destijds, maar deze heb ik niet kunnen vinden helaas.
Mocht ik mijn trailer nog een keer inruilen voor een grote (2-paards) dan heb ik wel interesse in de fautras waarin de paarden schuin staan. Maar goed voorlopig houd ik het nog gewoon even bij de ifor want ik heb ook maar een paard op het moment. Nou ja en een shetje maar die hoeft nergens mee naartoe Haha!

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:14