Waratje schreef:Die idioot moet je op tijd zien, met paarden rijden is 10x zo ver anticiperen als zonder paarden en rotondes rijden is gewoon rijtechniek en rust. Met trailer neem je een rotonde op een andere manier dan zonder. Het is uitzondering dat mijn paard (merkbaar) een voet verzet voor een rotonde, als het die enkele keer toch gebeurt is het een stuurfoutje
Onzin.
Het grootste gedeelte kan je idd overzien. Maar nietalles...
Voorbeeldje uit de praktijk: we zijn afgelopen september naar te keuring geweest met m'n paard. Alles ging goed, tot op 1,5 km voor huis. Aan de zijweg van een drukke weg staat een auto te wachten tot er ruimte is om erop te draaien. Zo'n 45 km per uur gevalletje, op een weg waar je 80 mag. Met de trailer halen we op die weg geen 80, het is te slingerig. Ik denk dat we 60 reden ofzo. Daardoor zat er een gat tussen ons en de voorganger. Echter nooit genoeg voor een auto. Toch denkt het fossiel er tussen te kunnen en begint te rijden. Met die trailer kan je NOOIT zo snel stoppen. Het enige wat wij nog konden was toeteren, uitwijken en toch proberen iets te remmen. Gelukkig had het fossiel het net optijd door en stopte, zo'n 2cm van de plek waar 1,5 seconde later onze auto reed. Ja toen heb ik m'n paard aardig horen stampen, het spijt me meis, we konden er echt niets aan doen...
Wat we gedaan hadden als hij door was gereden? Ook doorrijden, je kan niet zo hard remmen, dan maar een botsing.