Camera in trailer, prijzen/opties?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Camera in trailer, prijzen/opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:30

eerst even dit: top dat ik hier vrijwel meteen een reactie heb!!! Dank je!

ikke schreef:
Wat jij kan weet ik niet..........Extreme duivel Extreme duivel .

ik kan alles Sigaar als ik weet hóe Knipoog Clown

ikke schreef:
Het ligt eraan of je binnenlampje via de gewone verlichting gaat (is erg gebruikelijk) of via de vaste 12V lijn, die ook beschikbaar is (en bij moderne trailers voor de mistlamp wordt gebruikt).
Als de binnenlamp via de verlichtinmg loopt, dan werkt je camera dus alleen als je je verlichting aandoet.
Het is een nieuwe ifor williams, helpt je dat wat??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:36

paars schreef:
eerst even dit: top dat ik hier vrijwel meteen een reactie heb!!! Dank je!

ikke schreef:
Wat jij kan weet ik niet..........Extreme duivel Extreme duivel .

ik kan alles Sigaar als ik weet hóe Knipoog Clown

ikke schreef:
Het ligt eraan of je binnenlampje via de gewone verlichting gaat (is erg gebruikelijk) of via de vaste 12V lijn, die ook beschikbaar is (en bij moderne trailers voor de mistlamp wordt gebruikt).
Als de binnenlamp via de verlichtinmg loopt, dan werkt je camera dus alleen als je je verlichting aandoet.
Het is een nieuwe ifor williams, helpt je dat wat??

Hhmmm, nee, geen idee hoe Ifor het doet.
Maar het is heel simpel te testen. Sluit de trailer aan en kijk wat er gebeurt. Als het lampje alleen brand MET de gewone verlichting, dan weet je het. Denk er wel even aan dat het lampje ook vaak een eigen schakelaar heeft!
Het aansluiten van de camera op het lampje is op zich geen probleem, maar je moet dan dus wel weten hoe dat is aangesloten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:43

ikke schreef:
het is heel simpel te testen. Sluit de trailer aan en kijk wat er gebeurt.
aha, slim! Dan zijn er dus 2 opties:
1 binnenlampje doet het als de autoverlichting uit is
en
2 binnenlampje doet het alleen als de autoverlichting aan is.

Als ik in beide gevallen de stroomdraad naar de binnenverlichting splits en naar de camera leidt, houdt ik dan genoeg spanning over voor het hele zwikkie?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:43

dubbel geplaatst

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:44

driedubbel....kan niet editen blijkbaar...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:48

paars schreef:
aha, slim! Dan zijn er dus 2 opties:
1 binnenlampje doet het als de autoverlichting uit is
en
2 binnenlampje doet het alleen als de autoverlichting aan is.

Als ik in beide gevallen de stroomdraad naar de binnenverlichting splits en naar de camera leidt, houdt ik dan genoeg spanning over voor het hele zwikkie?

Jawel hoor, spanningsverlies is iets wat op een heel ander niveau aan de orde is.
Zorg wel voor goede aansluitingen en gebruik minimaal 1,5mm2 voor de aansluitingen. Let ook op de massa-verbinding. Daar zit namelijk vaak het probleem bij elektrische storingen.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:53

Ik wist niet eens dat dat bestond.
Waarvoor is het goed alleen om te zien of je paard nog rustig staat of heeft het ook een andere functie??
Ook vraag ik me af of het je rijvaardigheid niet beinvloed doordat je steeds naar het schermpje zit te kijken

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:49

Tja, niet om de héle tijd naar het schermpje te kijken hoor, dat is niet bevordelijk voor de veiligheid. Gaat mij met name om te kijken hóe ze staan en of ze rustig zijn. Je vervoert tenslotte levende have, en dan vind ik het een prettig idee dat ik (of degene op de passagiersstoel) elk moment kán kijken of alles daar goed gaat.
Die dingen zijn echter groter dan ik had gedacht...we weegt ook nog best wat. Hoop dat ik 'm op een goede manier kan ophangen. Had gedacht dat het systeem wat kleiner was...
Laatst bijgewerkt door paars op 07-02-07 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:50

paars schreef:
Misschien dat iemand die hier leest een idee heeft over de vraag hoe en óf ik met een 7 polige aansluiting de voeding voor de camera kan doortrekken vanaf bijvoorbeeld het snoer van de binnenverlichtig? Krijg er bij de technische vraagbaak helemaal geen reacties op...
viewtopic.php?f=139&t=721730
Dat ding is trouwens behoorlijk aan de maat zeg!
Heb de gebruiksinfo trouwens gevonden via http://www.allied-electronics.nl

Hey Super! Bedankt voor de tip ik heb de gebruiksaanwijzing van mijn setje daar ook gevonden, die was kwijt!
Haha!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:51

susie1981 schreef:
Ik wist niet eens dat dat bestond.
Waarvoor is het goed alleen om te zien of je paard nog rustig staat of heeft het ook een andere functie??
Ook vraag ik me af of het je rijvaardigheid niet beinvloed doordat je steeds naar het schermpje zit te kijken

Als je paarden rustig staan dan kijk je echt niet de hele tijd hoor, en anders zet je toch gewoon de monitor uit, of je draait 'm zo dat e bijrijder alleen kan kijken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:52

Mooi zo!
Mijn setje is nog naar me onderweg met de TNT, kan je me vertellen of de info die daarin staat over afmetingen waar zijn??
En wat weegt de camera en de monitor ongeveer??

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:57

Ik heb de MRD-6 die is met draad, ik heb geen idee wat het setje weegt het was al gemonteerd, monitor is niet erg klein maar wij hebben een vrachtwagen dus dan heb je plek zat om 'm te monteren, camera is volgens mij niet echt groot hoor (ik heb er eerlijk gezegd nooit zo opgelet) kwaliteit van het beeld en geluid is in ieder geval erg goed.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:00

Begrijp me niet verkeerd he, maar ik kan wel vernemen of mijn paard rustig staat of niet.
Dus ik snap het nut niet zo, als ik het niet vertrouw zet ik de trailer aan de kant en ga ik even kijken.
Sorry wil niemand beledigen, maar snap het nut er niet zo van Clown

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:05

susie1981 schreef:
ik kan wel vernemen of mijn paard rustig staat of niet.

hoe verneem je dat dan?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:13

Als hij rustig staat hoor ik niets en anders hoor ik hem schrapen of bonken.
Maar verbeter me als ik het mis heb, ik reageer hier neit om iemand achterlijk te maken omdat hij of zij een camera wil ik wil alleen begrijpen waarom het belangrijk is.
Om mischien ook zelf te kunnen over wegen dat ik het belangrijk vind

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:18

Dat snap ik, en het is okee om vragen te stellen hoor! Als ik rijd, dan hoor soms in de bochten wat gerommel. Soms voel ik wat wiebelen als we stilstaan bij een stoplicht. Maar wát er gebeurt, dat weet ik dan niet. En nu kan ik dan even kijken. En omdat het niet de wereld kost dacht ik: doen!
Maar ja, wáár laat ik die monitor op m'n dashbord Clown .

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:39

Wij hebben vorig jaar een "algemeen" draadloos systeem aangeschaft.
Camera op batterijen in de trailer en de aansluiting van 't beelscherm laten aanpassen zodat het ook in de auto aangesloten kan worden.
Ik wilde dit graag omdat wij ons veulen gingen ophalen en ik graag wilde zien hoe het ging, ben er erg tevreden over.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:44

Tip voor degene met een ingebouwd navigatie systeem: je kunt dit scherm ook gebruiken om de beelden op te tonen als je dit zo (laat) aansluit(en). Zo heb je geen extra of los scherm in je auto. Helaas kun je - voor zover ik weet - hier geen losse navigatie voor gebruiken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:22

Ik denk dat ik de monitor in de middenconsole moet laten inbouwen, ding is best groot! En dáár is ruimte. Ga toch nog even snorren naar kleinere systemen. Of idd een tomtommetje.
Heb je info voor mij over jouw systeem Cynderella81??

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:22

Ons systeempje komt gewoon bij de bouwmarkt vandaan, merk Elro. Type CS82C.
Dat was toen zo rond de 180 euro, tegenwoordig zijn ze er al veel goedkoper.
Beeldscherm zelf is ong. 10 x 10, de behuizing zo ong. 20 x 20 schat ik. De aansluiting daarvan hebben we zo aan laten passen (bij zo'n electronicazaakje voor ong. 10 euro) dat we hem kunnen aansluiten in de sigarettenaansteker.
Ik heb hem dan gewoon op schoot o.i.d. (want ik rij niet zelf).
De draadloze camera heb ik met ijzerdraad vastgemaakt voorin de trailer, maar hier wil ik nog wel een betere oplossing voor zoeken want ik wil hem hoger hebben zodat je ook met grote(re) paarden een goed overzicht heb.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:39

Okee, jouw monitor is dus ook wel aan de maat. Slim om 'm op schoot te nemen. Ik dacht even aan inbouwen, maar dan heb ik 100% van de tijd zo'n ding in de auto terwijl de trailer er maar af en toe achter hangt. Heeft 'ie wel mooi beeld? Kan je alles goed zien bedoel ik?

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:18

Ja prima beeld. Toen we bijv. mijn veulen gingen ophalen was mijn trailer net een stoomcabine, alles was beslagen zo gestressed was ze, maar we hebben continu goed beeld gehad.
Daar waren we achteraf eigenlijk best verbaasd over.
Je kan die camera trouwens ook op nachtstand zetten, dus ook in het donker heb je beeld.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:03

paars schreef:
De camera krijgt zijn voeding van batterijtjes, die zijn echter snel leeg. Wat makkelijker is, is als een garage (of een handige klusser...) een 12 V aansluiting aftapt van het licht in de trailer. Want er is een aansluiting met 12V of 24 V mogelijk op de set.
De set kwam van de week in de bus, maar de camera krijgt zijn voeding echt alleen maar van 12 of 24 volt. Batterijtjes kunnen niet. Verder is de monitor gewoonweg te groot voor mijn auto; zo'n 20 x 20 x 20 cm.....ik ga verder snuffelen naar iets kleiners.