trailerrijden met windkracht 7??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

apenstaartje

Re: trailerrijden met windkracht 7??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:08

Leone schreef:
ik heb er toch voor gekozen om de afspraak te verzetten

Had ik ook gedaan... verstandige keuze.

Ik ben wel benieuwd of iemand vandaag toch op pad is gegaan met de trailer en hoe dat ging?

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:09

ja ik eigenlijk ook wel

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:01

De vrachtwagens en bussen gingen net van links naar rechts over de Van Brienenoordbrug. Het is zwaar onverantwoordelijk om nu met trailer de weg op te gaan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:33

Ja,ik ben zojuist ook naar huis gewaaid. Op een gegeven moment ging er een vrachtwagen op de A27 vreselijk slingeren, mijn hart zat in mijn keel.....

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:08

Ik ben vandaag dus niet gegaan. Ik opende deze topic omdat ik benieuwd was wie er wel zou gaan, maar na dinsdag werden de vooruitzichten steeds heftiger en werd de keuze steeds makkelijker. Wel een nieuwe afspraak kunnen maken voor volgende week in Kootwijkerbroek, een stuk verder maar hopelijk minder wind dan. Ik ben heel blij dat ik het niet gedaan heb, het was onverantwoordelijk geweest!

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:26

Tiessie schreef:
Ja,ik ben zojuist ook naar huis gewaaid. Op een gegeven moment ging er een vrachtwagen op de A27 vreselijk slingeren, mijn hart zat in mijn keel.....

Dapper zeg.. ik had het niet zien zitten om zo'n gok te wagen.

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:32

Nou ik moest gister afrijden voor me E rijbewijs (tis dan wel niet met een trailer) en 't waaide behoorlijk hard. Ze zeiden op de radio dat de storm rond het middaguur het ergste zou zijn, nou joepie toen moest ik natuurlijk afrijden Vork .. Maar ik ben gelukkig geslaagd (ondanks dat er ineens een fietser voor de auto waaide) Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:45

volgens mij kan je met dat soort vragen de anwb bellen. Dier geven ook alarm als t onverantwoord is om met aanhangwagen de weg op te gaan. Ik zou met windkracht 7 lekker thuis blijven als t niet echt hoeft. Anders zo veel mogelijkbruggen e.d proberen te vermijden en dan maar beetje omrijden(als dat mogelijk is natuurlijk)

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:51

Femmy schreef:
Tiessie schreef:

Dapper zeg.. ik had het niet zien zitten om zo'n gok te wagen.

Volgens mij bedoelt Tiessie gewoon met de auto, dus zónder trailer Knipoog !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:51

Love_TimeOut schreef:
Nou ik moest gister afrijden voor me E rijbewijs (tis dan wel niet met een trailer) en 't waaide behoorlijk hard. Ze zeiden op de radio dat de storm rond het middaguur het ergste zou zijn, nou joepie toen moest ik natuurlijk afrijden Vork .. Maar ik ben gelukkig geslaagd (ondanks dat er ineens een fietser voor de auto waaide) Haha!

Het ergste heb je dus gehad Haha! Proficiat met je E-rijbewijs!!!

Mijn smid vertelde gisteren dat hij met de auto aan het rijden was, en met die wind en de zuigkracht van passerende vrachtwagens stuur je een beetje tegen. Ineens viel de wind weg en zat hij bijna tegen de vrachtwagen ernaast. Als je dat met de trailer hebt, ben je weg.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:06

Inderdaad bloedlink!

Ik moet eigenlijk vanavond met de trailer en paard op pad, wat zouden jullie doen:
Volgens voorspelling windkracht 5/6 met windstoten van 60 km/uur, dat komt overeen met windkracht 7 tijdens de windstoten.
Nog verantwoord, of beter thuisblijven?

We moeten een half uurtje waarvan ongeveer 20 minuten snelweg rijden.
Het gaat om een 1 1/2 paards trailer met een auto ervoor die het met gemak kan trekken (Hyundai Santa Fe, diesel).

Ik sta in dubio; iemand ervaring of advies ??

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:09

Lastig, ik vind de wind hier in de randstad nog best hard, ik zou het denk ik niet doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:55

Ik heb even op weeronline gekeken maar in Groningen waait het nog flink hard, met behoorlijke windstoten. Ik zou niet gaan.

Hier is het rustig dus ik heb maar even op jouw regio gekeken Tong uitsteken

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:24

Urielle schreef:
Love_TimeOut schreef:

Het ergste heb je dus gehad Haha! Proficiat met je E-rijbewijs!!!

Dankje Haha!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 09:44

Bedankt voor jullie reacties dames Lachen !
We zijn uiteindelijk wel gegaan.
Het waaide wel hard, met windvlagen, kracht 5 a 6 volgens weeronline.
Maar het ging prima, trailer bleef keurig recht achter de auto hangen, totaal geen geslinger.
Paard bleef ook keurig rustig Lachen.
Maar ik moet wel zeggen, met nog hardere wind was ik niet gegaan en zal ik voortaan ook niet gaan.
Je hoorde de wind af en toe echt tegen de auto gaan, er gebeurde verder niets maar het voelt toch niet echt prettig.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:48

Ik heb het risico niet genomen.
Het gevaar om te rijden in de polder woog voor mij niet op tegen de springles. Bij noodgevallen had ik gewoon gereden met trailer hoor, maar als het niet heel erg noodzakelijk is laat ik met slecht weer (storm of sneeuw) mn trailer staan.
Ook al heb ik een 'dikke' combinatie.